Marc aka q01z, GTI '92, Twingo 1.5 '12, GSA 1.3, C5 2.0Break
Moderator: webmasters
ARRGGGH
ik begin het ondertussen aardig zat te raken..
vandaag helemaal overnieuw begonnen met cupje, nokkenas gesteld, ontsteking getimed, klepjes gesteld, carbs stonden al goed.. rijden, leek aardig.. maar uiteindelijkw as het toch weer ruk..
-inhouden
-uitvallen
-plotseling zelf gas geven
-backfireren
-ploffen uit de uitlaat, zonder ehcte reden
compressie meting gedaan;
6-8-7-6 bar.
in de haynes staat ongeveer letterlijk 'everything less then 10 can be considered not healthy'
aangezien het onderblok goed is en de cilinderkop gereviseerd,
kan ik me niets anders voorstellen als dat er een verkeerde koppakking tussen zit
met 1 druk op de knop staat het verkooptopic van cupje in onderdelen online hoor.. en mn handen jeuken (al maanden.... )
ik begin het ondertussen aardig zat te raken..
vandaag helemaal overnieuw begonnen met cupje, nokkenas gesteld, ontsteking getimed, klepjes gesteld, carbs stonden al goed.. rijden, leek aardig.. maar uiteindelijkw as het toch weer ruk..
-inhouden
-uitvallen
-plotseling zelf gas geven
-backfireren
-ploffen uit de uitlaat, zonder ehcte reden
compressie meting gedaan;
6-8-7-6 bar.
in de haynes staat ongeveer letterlijk 'everything less then 10 can be considered not healthy'
aangezien het onderblok goed is en de cilinderkop gereviseerd,
kan ik me niets anders voorstellen als dat er een verkeerde koppakking tussen zit
met 1 druk op de knop staat het verkooptopic van cupje in onderdelen online hoor.. en mn handen jeuken (al maanden.... )
q01z wrote:ARRGGGH
ik begin het ondertussen aardig zat te raken..
vandaag helemaal overnieuw begonnen met cupje, nokkenas gesteld, ontsteking getimed, klepjes gesteld, carbs stonden al goed.. rijden, leek aardig.. maar uiteindelijkw as het toch weer ruk..
-inhouden
-uitvallen
-plotseling zelf gas geven
-backfireren
-ploffen uit de uitlaat, zonder ehcte reden
compressie meting gedaan;
6-8-7-6 bar.
in de haynes staat ongeveer letterlijk 'everything less then 10 can be considered not healthy'
aangezien het onderblok goed is en de cilinderkop gereviseerd,
kan ik me niets anders voorstellen als dat er een verkeerde koppakking tussen zit
met 1 druk op de knop staat het verkooptopic van cupje in onderdelen online hoor.. en mn handen jeuken (al maanden.... )
super k*t q01z!! :S
ik hoop wel dat je het nog een kans geeft voordat je hem in onderdelen verkoopt, maar kan ook wel begrijpen dat je het he-le-maal gehad hebt! Ik had het allang opgegeven, maar ja je kent mij...
=Ceristmo wrote:Zonder Ph.1 geen 2 en 3....De Ph.1 is de moeder aller AX'en. De geboorte. De start. Het begin. En helemaal het einde. De Alfa en de Omega. Je kunt een Ph.2 niet waarderen zonder de Ph.1 een warm hart toe te dragen.
Op de zevende dag rustte God niet. Toen schetste Hij het ontwerp voor de Ph.1 AX (GT).
Die "storingen" die jij opgeeft, dat zijn niet allemaal storingen waarvan je zou zeggen, te lage compressie.
Stomme vraag misschien, maar is de compressiemeter nog wel okay?
Kleppen goed gesteld? Kan me ff niet meer herinneren wat voor een nokkenas je hebt enzo.. Maar voor niet originele nokkenassen ,staan vaak ook andere spelingen voorgeschreven.
Stomme vraag misschien, maar is de compressiemeter nog wel okay?
Kleppen goed gesteld? Kan me ff niet meer herinneren wat voor een nokkenas je hebt enzo.. Maar voor niet originele nokkenassen ,staan vaak ook andere spelingen voorgeschreven.
"Waar een wil is, is een weg"
Jammer dat de weg niet staat aangegeven
Jammer dat de weg niet staat aangegeven
gewoon originele sportnokkenas in sportkop.
de compressiemeter is wel nog goed! dus dat is het niet..
het stotteren/inhouden backfireren komt wellicht doordat de ontstekingstiming is voorgeschreven aan een auto met een compressie van +-10 en niet met een compressie van 6..
de ontsteking staat helemaal naar voren gedraait, anders looptie niet eens!
de compressiemeter is wel nog goed! dus dat is het niet..
het stotteren/inhouden backfireren komt wellicht doordat de ontstekingstiming is voorgeschreven aan een auto met een compressie van +-10 en niet met een compressie van 6..
de ontsteking staat helemaal naar voren gedraait, anders looptie niet eens!
vandaag van alles beleefd op AX gebied!
het belangrijkste hoop ik zaterdag op foto vast te kunnen leggen
verder zeg ik nix (en nee arne, jij ook niet!)
de GTI vandaag weer een stuk 'affer' gemaakt (nieuw woord)
-remblokjes voor
-stabistang voor (wat een rotwerk!)
-vbak olie vervangen (3 liter nodig gehad, liet flesje vallen, kon er niet bij en ik was net zo trots dat alles zo schoon was!)
-uitlaat gemonteerd, helaas nog niet de nieuwe, die is nog niet binnen.. dus ff de lekke tussenpijp met de dubbele sebring van cupje
net ff gestart, loopt nog op 3 pootjes, maar das denk het inregelen..
verder was ik ook me remdruk weer helemaal kwijt! waarschijnlijk nog ff een grote luchtbel lekgetrapt ergens.. achja, als dat alles is zaterdag
het belangrijkste hoop ik zaterdag op foto vast te kunnen leggen
verder zeg ik nix (en nee arne, jij ook niet!)
de GTI vandaag weer een stuk 'affer' gemaakt (nieuw woord)
-remblokjes voor
-stabistang voor (wat een rotwerk!)
-vbak olie vervangen (3 liter nodig gehad, liet flesje vallen, kon er niet bij en ik was net zo trots dat alles zo schoon was!)
-uitlaat gemonteerd, helaas nog niet de nieuwe, die is nog niet binnen.. dus ff de lekke tussenpijp met de dubbele sebring van cupje
net ff gestart, loopt nog op 3 pootjes, maar das denk het inregelen..
verder was ik ook me remdruk weer helemaal kwijt! waarschijnlijk nog ff een grote luchtbel lekgetrapt ergens.. achja, als dat alles is zaterdag
q01z wrote:vandaag van alles beleefd op AX gebied!
het belangrijkste hoop ik zaterdag op foto vast te kunnen leggen
verder zeg ik nix (en nee arne, jij ook niet!)
Ik wel dan?
Nee ik pest maar, ik weet natuurlijk van niets
Goed bezuugg verder q01zzy!!! productief dagje!
=Ceristmo wrote:Zonder Ph.1 geen 2 en 3....De Ph.1 is de moeder aller AX'en. De geboorte. De start. Het begin. En helemaal het einde. De Alfa en de Omega. Je kunt een Ph.2 niet waarderen zonder de Ph.1 een warm hart toe te dragen.
Op de zevende dag rustte God niet. Toen schetste Hij het ontwerp voor de Ph.1 AX (GT).
Ik begrijp er zolangzamerhand helemaal niets meer van Marc...
Haal inmiddels al je AX-avonturen door elkaar.
Dus Cupje schiet niet op, want motorische tegenslagen tegen alle verwachtingen in?
En de GTi, die voorlopig "gewoon" ging blijven is inmiddels ingezakt (verlaagd dus) tot een soort Cupje-B...
Gelukkig lijkt het alsof je nog steeds niet je enthousiasme kwijt bent en weet je toch ook elke keer weer de zon te laten doorschijnen.
En nu dus kennelijk ook weer iets wat geheim is......
Je houdt het wel spannend...
Haal inmiddels al je AX-avonturen door elkaar.
Dus Cupje schiet niet op, want motorische tegenslagen tegen alle verwachtingen in?
En de GTi, die voorlopig "gewoon" ging blijven is inmiddels ingezakt (verlaagd dus) tot een soort Cupje-B...
Gelukkig lijkt het alsof je nog steeds niet je enthousiasme kwijt bent en weet je toch ook elke keer weer de zon te laten doorschijnen.
En nu dus kennelijk ook weer iets wat geheim is......
Je houdt het wel spannend...
Collin,
Citrofiel in crisis, rij nu in een Mini!
M'n foto's op http://foto.realiseerden.nl en opinies op http://realiseerden.nl, Twitter: @CollinVersteegh
Citrofiel in crisis, rij nu in een Mini!
M'n foto's op http://foto.realiseerden.nl en opinies op http://realiseerden.nl, Twitter: @CollinVersteegh
Ben benieuwd...
Collin,
Citrofiel in crisis, rij nu in een Mini!
M'n foto's op http://foto.realiseerden.nl en opinies op http://realiseerden.nl, Twitter: @CollinVersteegh
Citrofiel in crisis, rij nu in een Mini!
M'n foto's op http://foto.realiseerden.nl en opinies op http://realiseerden.nl, Twitter: @CollinVersteegh