motorkap grrrrrrrrrrr
Moderators: denny, vtspower, webmasters
motorkap grrrrrrrrrrr
was net bezig met mijn lampen, ben ik gister aan begonnen en nou sluit mijn kap niet meer, snap er niks van. er ligt geen gereedschap tussen, dat weet ik 101 % zeker en ik heb de lampen er zelfs uitgehaald om te kijken of ie dan wel sluit, doet ie dus niet. het lijkt wel alsof hij ergens klemt aan de bijrijderskant. iemand enig idee of zoiets kan verbuigen terwijl ie open staat ofzo? en ik ga geen rubbers wegsnijden want die zitten er niet voor niks lijkt me. help :smilebox:
Heeeej! Dat heb ik ook gehad.
Op Speed & Design 2004. Das was echt lullig.
Weet je wat het bij mij was? Na 30 minuten zoeken en schelden.
Het sluitmechanisme waar die de kap in klemt. Daarvan waren de boutjes los... Tenminste zover los dat ie net meer klikte....
Zou eens naar dat mechanisme kijken.
Verder zitten er aan beide zijkanten boven je lampen 2 rubberen draai dingen. Dat zijn de "stelschroeven" hoe je kap moet vallen. Suc6.
Kan nooit heel moeilijk zijn.
Op Speed & Design 2004. Das was echt lullig.
Weet je wat het bij mij was? Na 30 minuten zoeken en schelden.
Het sluitmechanisme waar die de kap in klemt. Daarvan waren de boutjes los... Tenminste zover los dat ie net meer klikte....
Zou eens naar dat mechanisme kijken.
Verder zitten er aan beide zijkanten boven je lampen 2 rubberen draai dingen. Dat zijn de "stelschroeven" hoe je kap moet vallen. Suc6.
Kan nooit heel moeilijk zijn.
- Peugeot 106 1.6i Motor
- Peugeot 106 Onderstel
- Citroën Saxo VTS Vbak
- Citroën Saxo VTS Remmerij
Wie ben ik.... Klik.
- Peugeot 106 Onderstel
- Citroën Saxo VTS Vbak
- Citroën Saxo VTS Remmerij
Wie ben ik.... Klik.
en wat ook kan,
je hebt misschien toevallig per ongeluk aan die zwarte rubber doppen staan draaien waarmee je de hoogte insteld! ik wist ook eerst niet dat die daarvoor diende totdat ik dat een keertje gedaan had
op het voorfront aan de bovenkant, zitten 2 zwarte rubber tsja euhh pluggen/doppen/staven net hoe je het wilt noemen, beide ter hoogte buitenkant van je koplamp zeg maar.. die kan je in hoogte stellen!
probeer dat es
je hebt misschien toevallig per ongeluk aan die zwarte rubber doppen staan draaien waarmee je de hoogte insteld! ik wist ook eerst niet dat die daarvoor diende totdat ik dat een keertje gedaan had
op het voorfront aan de bovenkant, zitten 2 zwarte rubber tsja euhh pluggen/doppen/staven net hoe je het wilt noemen, beide ter hoogte buitenkant van je koplamp zeg maar.. die kan je in hoogte stellen!
probeer dat es
q01z wrote:en wat ook kan,
je hebt misschien toevallig per ongeluk aan die zwarte rubber doppen staan draaien waarmee je de hoogte insteld! ik wist ook eerst niet dat die daarvoor diende totdat ik dat een keertje gedaan had
op het voorfront aan de bovenkant, zitten 2 zwarte rubber tsja euhh pluggen/doppen/staven net hoe je het wilt noemen, beide ter hoogte buitenkant van je koplamp zeg maar.. die kan je in hoogte stellen!
probeer dat es
Dat was dus hetzelfde als wat ik probeerde uit te leggen.
- Peugeot 106 1.6i Motor
- Peugeot 106 Onderstel
- Citroën Saxo VTS Vbak
- Citroën Saxo VTS Remmerij
Wie ben ik.... Klik.
- Peugeot 106 Onderstel
- Citroën Saxo VTS Vbak
- Citroën Saxo VTS Remmerij
Wie ben ik.... Klik.
heb ik gister al geprobeerd ja, met die stelrubbers maar dat maakte niks uit. zelfs toen ik ze helemaal naar beneden heb gedraaid en helemaal naar boven + er tussenin sloot de kap niet. ik zal eens naar dat mechanisme kijken want ik heb laatst deze kap vervangen, kan zijn dat ik hem niet goed vast heb gemaakt toen.
*edit* ik had hem wel een keer dichtgekregen maar dat gaat nogal raar en hij lijkt dus te klemmen, ik heb het nog niet geprobeerd met lampen erin want dalijk beschadig ik vanalles.
Bedankt voor de tips in elk geval.
thommes
*edit* ik had hem wel een keer dichtgekregen maar dat gaat nogal raar en hij lijkt dus te klemmen, ik heb het nog niet geprobeerd met lampen erin want dalijk beschadig ik vanalles.
Bedankt voor de tips in elk geval.
thommes
nee, mn parafaan zit nie in de weg... Volgens mij is die kromme soort stang die onder je parafaan doorkomt niet helemaal goed meer aan de bijrijderszijde. Daar zit een schroef doorheen en daar (hoort) een moer op te zitten lijkt me. die zit er dus niet op. die doe ik morgen avond vervangen samen met menne maat van de garazi dus komt welgoed.
Thanks ya'll
Thanks ya'll
-
- Beginnend AX liefhebber
- Posts: 71
- Joined: SatMay19, 2007 9:04:39 AM
- Location: noord groningen
volgens mij hoeft de parafaan er niet uit,
tenzij je de scharnieren er ook uit wilt hebben, dat weet ik zo niet.
als je de scharnieren wilt laten zitten kun je de 4 boutjes in de motorkap los draaien en dan heb je de motorkap in je handen. dit zou ik wel met 2 personen doen. en vergeet het slangetje van de ruitensproeier niet.
tenzij je de scharnieren er ook uit wilt hebben, dat weet ik zo niet.
als je de scharnieren wilt laten zitten kun je de 4 boutjes in de motorkap los draaien en dan heb je de motorkap in je handen. dit zou ik wel met 2 personen doen. en vergeet het slangetje van de ruitensproeier niet.
oke dus de scharnieren kunnen los van de motorkap, mooicitroenAleX wrote:volgens mij hoeft de parafaan er niet uit,
tenzij je de scharnieren er ook uit wilt hebben, dat weet ik zo niet.
als je de scharnieren wilt laten zitten kun je de 4 boutjes in de motorkap los draaien en dan heb je de motorkap in je handen. dit zou ik wel met 2 personen doen. en vergeet het slangetje van de ruitensproeier niet.
Spreken is goud, Ductape is zilver.
duff, nooit onder je kap gekeken? :PDuFF wrote:oke dus de scharnieren kunnen los van de motorkap, mooicitroenAleX wrote:volgens mij hoeft de parafaan er niet uit,
tenzij je de scharnieren er ook uit wilt hebben, dat weet ik zo niet.
als je de scharnieren wilt laten zitten kun je de 4 boutjes in de motorkap los draaien en dan heb je de motorkap in je handen. dit zou ik wel met 2 personen doen. en vergeet het slangetje van de ruitensproeier niet.
zitten gewoon boutjes in je motorkap op de scharnieren
En, doe hem recht terug, anders sluit ie niet meer
=Ceristmo wrote:Zonder Ph.1 geen 2 en 3....De Ph.1 is de moeder aller AX'en. De geboorte. De start. Het begin. En helemaal het einde. De Alfa en de Omega. Je kunt een Ph.2 niet waarderen zonder de Ph.1 een warm hart toe te dragen.
Op de zevende dag rustte God niet. Toen schetste Hij het ontwerp voor de Ph.1 AX (GT).
Super simpel.
Stappenplan: Slangetje bij je sproeier los halen.
Rubbers loshalen bij de boutjes.
Iemand roepen die de kap vasthoud
Dan boutjes losdraaien en eraf tillen.
Erop gaat hetzelfde maar dan andersom.
Met die 4 boutjes waarmee ie vast zit kan je hem stellen.
Niet gelijk naar beneden laten vallen de eerste keer, hij kan scheef zitten.
Stappenplan: Slangetje bij je sproeier los halen.
Rubbers loshalen bij de boutjes.
Iemand roepen die de kap vasthoud
Dan boutjes losdraaien en eraf tillen.
Erop gaat hetzelfde maar dan andersom.
Met die 4 boutjes waarmee ie vast zit kan je hem stellen.
Niet gelijk naar beneden laten vallen de eerste keer, hij kan scheef zitten.
ik denk dat ik, zodra de motorkap echt klaar is voor montage, ik het achterklep-team inroep voor hulp bij het vasthouden.Browny wrote:Super simpel.
Stappenplan: Slangetje bij je sproeier los halen.
Rubbers loshalen bij de boutjes.
Iemand roepen die de kap vasthoud
Dan boutjes losdraaien en eraf tillen.
Erop gaat hetzelfde maar dan andersom.
Met die 4 boutjes waarmee ie vast zit kan je hem stellen.
Niet gelijk naar beneden laten vallen de eerste keer, hij kan scheef zitten.
Spreken is goud, Ductape is zilver.