Hoelang zonder APK?
Moderator: webmasters
Hoelang zonder APK?
Hoelang mag een auto zonder apk staan?
Even ter informatie, het gaat om de TRS, die al 2 maanden geen apk meer heeft.
Hij is 3 keer al afgekeurd, wel elke keer op kleine flut dingen
Laatste keer afkeur is 2 weken terug,
Alle kleine dingen van die keer zijn verholpen behalve de handrem, die lukt voorlopig ook niet, dus hoelang heb ik daar nu voor?
Even ter informatie, het gaat om de TRS, die al 2 maanden geen apk meer heeft.
Hij is 3 keer al afgekeurd, wel elke keer op kleine flut dingen
Laatste keer afkeur is 2 weken terug,
Alle kleine dingen van die keer zijn verholpen behalve de handrem, die lukt voorlopig ook niet, dus hoelang heb ik daar nu voor?
=Ceristmo wrote:Zonder Ph.1 geen 2 en 3....De Ph.1 is de moeder aller AX'en. De geboorte. De start. Het begin. En helemaal het einde. De Alfa en de Omega. Je kunt een Ph.2 niet waarderen zonder de Ph.1 een warm hart toe te dragen.
Op de zevende dag rustte God niet. Toen schetste Hij het ontwerp voor de Ph.1 AX (GT).
sjips.... dacht dat je alleen een bon kreeg als je er mee rijd. Nog steeds geen bon voor de sport mogen ontvangen, die staat ook nog steeds zonder apk.TTF wrote:idd, en de rdw checkt automatisch of je geen apk hebt.. als je pech hebt.. kun je je eerste bon al verwachten.. maar als je geluk hebt kun je ook maanden zonder apk rond rijden..
AX GTI '91
Klopt inderdaad helemaal wat hierboven staat. De enige manier om geen bon te krijgen is de auto te laten schorsen op het Postkantoor.
Dus dit zou ik maar heel snel gaan doen, want die boete is geloof ik 95 euro.
Beetje jammer, aangezien je een auto van ouder dan 15 jaar voor weinig kunt laten schorsen, 22/23 euro. Je bent dan ook niet meer verplicht om 'm te verzekeren, dus dat kan ook al geld schelen. Mag dan niet op de openbare weg geparkeerd zijn officieel.
Dus dit zou ik maar heel snel gaan doen, want die boete is geloof ik 95 euro.
Beetje jammer, aangezien je een auto van ouder dan 15 jaar voor weinig kunt laten schorsen, 22/23 euro. Je bent dan ook niet meer verplicht om 'm te verzekeren, dus dat kan ook al geld schelen. Mag dan niet op de openbare weg geparkeerd zijn officieel.
Nee maar dat is dus lastig, want hij kan bijna niet anders dan op de openbare weg staan, en ik wil de APK natuurlijk gewoon halen, hij zal toch weer weg uit zeeland moeten. Maar het is toch onzin als hij helemaal niet zonder apk mag leven? Ik bedoel, je moet toch even de tijd hebben om hem te maken als ie afgekeurd is?Lucske wrote:Klopt inderdaad helemaal wat hierboven staat. De enige manier om geen bon te krijgen is de auto te laten schorsen op het Postkantoor.
Dus dit zou ik maar heel snel gaan doen, want die boete is geloof ik 95 euro.
Beetje jammer, aangezien je een auto van ouder dan 15 jaar voor weinig kunt laten schorsen, 22/23 euro. Je bent dan ook niet meer verplicht om 'm te verzekeren, dus dat kan ook al geld schelen. Mag dan niet op de openbare weg geparkeerd zijn officieel.
Ik ga zaterdag de rem wel maken en keur hem die week erna wel, als het goed is komt ie er nu doorheen. Niet-over-na-gedachte RDW, ze zijn onmogelijk met hun regels afentoe.
=Ceristmo wrote:Zonder Ph.1 geen 2 en 3....De Ph.1 is de moeder aller AX'en. De geboorte. De start. Het begin. En helemaal het einde. De Alfa en de Omega. Je kunt een Ph.2 niet waarderen zonder de Ph.1 een warm hart toe te dragen.
Op de zevende dag rustte God niet. Toen schetste Hij het ontwerp voor de Ph.1 AX (GT).
Niet als je 'm overschrijft. Dan wordt ie "ontschorst". Dus eerst op naam van een vriend zetten & dan weer terug: geen belasting & geen boete.AXClub wrote:overigens schors je voor 3maanden,
haal je m binnen die 3 maanden weer UIT de schorsing, dan moet je je wegenbelasting met terugwerkende kracht betalen en volgens mij zat er dan ook nog een boete bedrag op
Volgens mij
Kijk uit, een Cactussssss
Ik heb dit pas ook nagevraagd voor de zwarte GT, er wordt steekproefgewijs gecontroleerd inderdaad, sommige mensen hebben zelfs na 3 dagen al een boete gehad kon de rdw-dame me vertellen. Je bent trouwens ook onverzekerd!!!! Let op hiermee, met een geschorste auto mag je wel naar het keurstation rijden, met een auto waarvan de apk is verlopen niet! Wanneer je een ongeluk(je) veroorzaakt zal de verzekering nooi uitkeren, die hebben dan genoeg reden om hun geld in hun zak te houden.
Dat kan ik op de site van de RDW niet terugvinden iig. Je betaalt alleen een hoop geld als je een auto voor de 2e keer binnen 1 jaar wilt schorsen.AXClub wrote:overigens schors je voor 3maanden,
haal je m binnen die 3 maanden weer UIT de schorsing, dan moet je je wegenbelasting met terugwerkende kracht betalen en volgens mij zat er dan ook nog een boete bedrag op
http://www.rdw.nl/nl/voertuigeigenaar/a ... melden.htm
Ik heb nog geen boete en de grijze heeft APK nu..-Henry- wrote:Ik zal iedereen uit de droom helpen: de bekeuring is binnen. @@#@%@$@#!^@%$ 75 fokking euries.
Registercontrole van de RDW, dus zonder dat ik met de sport heb gereden. Voordat ze het hebben geconstateerd heeft wel ruim een maand geduurd trouwens.
MAAR,
ik heb hem in die 3 maanden wel 4x laten keuren! Dus miss zijn de regels dan anders.
=Ceristmo wrote:Zonder Ph.1 geen 2 en 3....De Ph.1 is de moeder aller AX'en. De geboorte. De start. Het begin. En helemaal het einde. De Alfa en de Omega. Je kunt een Ph.2 niet waarderen zonder de Ph.1 een warm hart toe te dragen.
Op de zevende dag rustte God niet. Toen schetste Hij het ontwerp voor de Ph.1 AX (GT).
Is alleen zo wanneer blijkt dat het ongeluk te wijten was aan een mankement dat bij de keuring naar voren was gekomen.Browny wrote:Ik heb dit pas ook nagevraagd voor de zwarte GT, er wordt steekproefgewijs gecontroleerd inderdaad, sommige mensen hebben zelfs na 3 dagen al een boete gehad kon de rdw-dame me vertellen. Je bent trouwens ook onverzekerd!!!! Let op hiermee, met een geschorste auto mag je wel naar het keurstation rijden, met een auto waarvan de apk is verlopen niet! Wanneer je een ongeluk(je) veroorzaakt zal de verzekering nooi uitkeren, die hebben dan genoeg reden om hun geld in hun zak te houden.
Hoe moeten zij dat nou weten?grietje wrote:Ik heb nog geen boete en de grijze heeft APK nu..
MAAR,
ik heb hem in die 3 maanden wel 4x laten keuren! Dus miss zijn de regels dan anders.
Wie, RDW of jullie als club?Rob GT wrote:Hoe moeten zij dat nou weten?grietje wrote: ik heb hem in die 3 maanden wel 4x laten keuren! Dus miss zijn de regels dan anders.
RDW, nou duhu, als ie afgekeurd word moeten ze de keuring alsnog wel ' afmelden' . Dus de RDW weet dondersgoed wat je ermee doet. En volgens mij, krijg je 2 weken na afkeur om hem te herkeuren.
En zij in de zin van jullie, nou, dat vertel ik net en het staat ook in mn wie=wie
=Ceristmo wrote:Zonder Ph.1 geen 2 en 3....De Ph.1 is de moeder aller AX'en. De geboorte. De start. Het begin. En helemaal het einde. De Alfa en de Omega. Je kunt een Ph.2 niet waarderen zonder de Ph.1 een warm hart toe te dragen.
Op de zevende dag rustte God niet. Toen schetste Hij het ontwerp voor de Ph.1 AX (GT).
-
- AX Spaster Mammer
- Posts: 7633
- Joined: MonJan31, 2005 3:35:30 PM
Dit is onzin. Als je geen APK hebt ben je gewoon verzekerd mits je kan aantonen dat je schade niet veroorzaakt is door gebreken die bij een APK aan het licht gekomen zouden zijn. Ken iemand die er op die manier ondanks een al 9 jaar verlopen APK nog onderuit is gekomen (ongeluk was zijn fout, maar met de auto was niks mis behalve een beest van een uitstoot). Meestal is dat wel mogelijk (een carrosserie die in twee stukken breekt valt wel op, evenals ontbrekende remmen enz.) Ze doen dan wel moeilijk maar zijn tot uitkeren verplicht.Browny wrote:Ik heb dit pas ook nagevraagd voor de zwarte GT, er wordt steekproefgewijs gecontroleerd inderdaad, sommige mensen hebben zelfs na 3 dagen al een boete gehad kon de rdw-dame me vertellen. Je bent trouwens ook onverzekerd!!!! Let op hiermee, met een geschorste auto mag je wel naar het keurstation rijden, met een auto waarvan de apk is verlopen niet! Wanneer je een ongeluk(je) veroorzaakt zal de verzekering nooi uitkeren, die hebben dan genoeg reden om hun geld in hun zak te houden.
Hetzelfde geldt wanneer je gepakt wordt met een andere motor die je bijv. 10 pk vermogen oplevert of zelfs vermogen vermindert (Een 95 pk AX GTI voorzien van een 90 pk 1.6-blok is in principe niet verzekerd.. maar daar zal men de verzekering wel toe dwingen.)
Nah, ik dacht idd dat ie verder niet werd afgemeld omdat je vaak binnen zoveel tijd gewoon terug kunt komen. En ik dacht dat afmelden ook geld kostte? Wat heeft afmelden voor zin als ie toch wordt afgekeurd??-Henry- wrote:ehm... als de auto officieel gekeurd wordt, wordt ie ook afgemeld als ie er niet doorheen komt toch?
Niet dat dat volgens mij uitmaakt, geen apk is geen apk voor die lui.
Maar goed, dan heb ik niks gezegd
Afmelden koste bij toyota 7 euro.Rob GT wrote: Nah, ik dacht idd dat ie verder niet werd afgemeld omdat je vaak binnen zoveel tijd gewoon terug kunt komen. En ik dacht dat afmelden ook geld kostte? Wat heeft afmelden voor zin als ie toch wordt afgekeurd??
Maar het afmelden als ie afgekeurd word heeft dus als nut dat je die boete niet krijgt Tenzij je binnen die bepaalde tijd terug komt zullen ze hem wel gewoon afmelden.
Ik heb het bij toyota ook gedaan hoor, wassie afgekeurd, maar niet afgemeld (24 euro afgerekend voor APK), ik naar huis gereden en volgende dag terug gegaan en toen is ie goedgekeurd en afgemeld (7 euro afgerekend)
=Ceristmo wrote:Zonder Ph.1 geen 2 en 3....De Ph.1 is de moeder aller AX'en. De geboorte. De start. Het begin. En helemaal het einde. De Alfa en de Omega. Je kunt een Ph.2 niet waarderen zonder de Ph.1 een warm hart toe te dragen.
Op de zevende dag rustte God niet. Toen schetste Hij het ontwerp voor de Ph.1 AX (GT).