weet iemand of ik probleemloos een 1.4i kan inbouwen in een 1.1i chassis?
de motorsteun van een 1.1i zit lager dan bij een 1.4i. een 1.1i heeft een andere chassisbalk aan de rechterkant (bijrijderskant)
kan ik een motorsteun van een 1.1i gewoon overzetten op het 1.4i blok?
de motorsteun aan de versnellingsbak is volgens mij gelijk.
en weet iemand misschien ook of de aanrdijf assen en de fuseehuizen gelijk zijn, de remmerij van een 1.4i is dikker dacht ik.
ik hoop dat iemand mij wat meer kan vertellen over het inbouwen van een 1.4i in een 1.1i chassis.
Inbouw 1.4i in een 1.1i chassis
Moderators: denny, vtspower, webmasters
die motorsteun is over te zetten, maar niet zo makkelijk als dat je zou willen.
in het waterpomphuis zitten 3 tapeindes, die van een aluminium motorsteun (bijv. GT) zijn anders als die van een stalen motorsteun(wat je hebt)
dus de tapeindes moet je even vervangen, wellicht makkelijker om het waterpomphuis te vervangen overigens! kan je gelijk ff schoonmaken en de waterpomp vervangen
doe je dit overigens niet, dan hangt je blok scheef en sneuvelt er van alles, vraag maar aan kevin.broke!
in het waterpomphuis zitten 3 tapeindes, die van een aluminium motorsteun (bijv. GT) zijn anders als die van een stalen motorsteun(wat je hebt)
dus de tapeindes moet je even vervangen, wellicht makkelijker om het waterpomphuis te vervangen overigens! kan je gelijk ff schoonmaken en de waterpomp vervangen
doe je dit overigens niet, dan hangt je blok scheef en sneuvelt er van alles, vraag maar aan kevin.broke!
aandrijfassen aan de naafkant zijn (als het goed is) anders als bij een 1.1. 1.1 heeft een conische rand en een 1.4 as niet + dat de lengte en verhouding schroefdraad /stuk wat in je naaf grijpt anders is.
Maar als je 1.1 voorpoten houd kunnen die wel gewoon met huidige aandrijfassen je Vbak in.
Maar als je 1.1 voorpoten houd kunnen die wel gewoon met huidige aandrijfassen je Vbak in.
=Ceristmo wrote:Zonder Ph.1 geen 2 en 3....De Ph.1 is de moeder aller AX'en. De geboorte. De start. Het begin. En helemaal het einde. De Alfa en de Omega. Je kunt een Ph.2 niet waarderen zonder de Ph.1 een warm hart toe te dragen.
Op de zevende dag rustte God niet. Toen schetste Hij het ontwerp voor de Ph.1 AX (GT).
Populair thema. Ik ben met hetzelfde project bezig. Nooit gelezen van die motorsteunen ; ik handel nogal impulsief . Maar goed, ik heb beide motoren op voorraad, dus als het goed is kan ik er zonder grote onkosten een geheel van bakken wat ook past op het 1.1i chassis. Ik heb types I, jij?
(Of geldt dit dan weer niet voor type I, het was me niet opgevallen)
(Of geldt dit dan weer niet voor type I, het was me niet opgevallen)
en injectie huis, anders loopt het zo k*tDrake wrote:Je hoeft niets te veranderen, je kan de huidige motersteun en de v-bak gewoon op een 1.4 blok zetten zo heb ik het toendertijd ook gedaan.
je hebt eigenlijk alleen een blok + kabelboom en ecu nodig, meer niet.
=Ceristmo wrote:Zonder Ph.1 geen 2 en 3....De Ph.1 is de moeder aller AX'en. De geboorte. De start. Het begin. En helemaal het einde. De Alfa en de Omega. Je kunt een Ph.2 niet waarderen zonder de Ph.1 een warm hart toe te dragen.
Op de zevende dag rustte God niet. Toen schetste Hij het ontwerp voor de Ph.1 AX (GT).
-
- AX Spaster Mammer
- Posts: 7633
- Joined: MonJan31, 2005 3:35:30 PM