anndrijfassenvraagje :-)
Moderators: denny, vtspower, webmasters
anndrijfassenvraagje :-)
rechts rammelt de as, zoals bij zovele AXjes, en ik heb hier toevallig nog een goede kop liggen, nu weet ik niet van welke ax deze afkomstig is, ik denk van een 1.1 type 1, zou dit passen op men type 1 GT carb???
AX zei ik, en toen lachte ze me uit, toen zei ik GT, maar ze bleven lachen, heb ze dan maar is laten meerijden en dat was het moment waarop ik begon te lachen
Ik lees hier twee dingen door elkaar heen: gaat het om je aandrijfas of de kop van je motor, het bovenblok?
In ned reden de GTcarbs op een 1.1 onderstel, of zelfs een 1.0 onderstel.
Zou je zeggen dat de assen uitwisselbaar zijn.
In ned reden de GTcarbs op een 1.1 onderstel, of zelfs een 1.0 onderstel.
Zou je zeggen dat de assen uitwisselbaar zijn.
K' heb drie Citroëns, hele mooooie.
Een gele, een goude en een rooooie.
Winaar Le Citron Pressé 2012, categorie equipe met de grootste / mooiste bagage
Een gele, een goude en een rooooie.
Winaar Le Citron Pressé 2012, categorie equipe met de grootste / mooiste bagage
volgens mij niet hooor... carbjes hebben (soms/vaak) ook 1.4 assen!Rio97 wrote:Ik lees hier twee dingen door elkaar heen: gaat het om je aandrijfas of de kop van je motor, het bovenblok?
In ned reden de GTcarbs op een 1.1 onderstel, of zelfs een 1.0 onderstel.
Zou je zeggen dat de assen uitwisselbaar zijn.
kan je vrij gemakkelijk zien aan je remmen en je velgen.... 13 inch moet volgens mij wel 1.1 assen zijn, en met 14 inch waar geen 13 inch wiel om past is een 1.4 onderstel.....
en idd, wat voor kop bedoel je? assen kunnen niet uit elkaar he!
=Ceristmo wrote:Zonder Ph.1 geen 2 en 3....De Ph.1 is de moeder aller AX'en. De geboorte. De start. Het begin. En helemaal het einde. De Alfa en de Omega. Je kunt een Ph.2 niet waarderen zonder de Ph.1 een warm hart toe te dragen.
Op de zevende dag rustte God niet. Toen schetste Hij het ontwerp voor de Ph.1 AX (GT).
damn, meen je dat nu, op men werk (honda) kunnen ze gewoon uit elkaar, das wel k*t dangrietje wrote:volgens mij niet hooor... carbjes hebben (soms/vaak) ook 1.4 assen!Rio97 wrote:Ik lees hier twee dingen door elkaar heen: gaat het om je aandrijfas of de kop van je motor, het bovenblok?
In ned reden de GTcarbs op een 1.1 onderstel, of zelfs een 1.0 onderstel.
Zou je zeggen dat de assen uitwisselbaar zijn.
kan je vrij gemakkelijk zien aan je remmen en je velgen.... 13 inch moet volgens mij wel 1.1 assen zijn, en met 14 inch waar geen 13 inch wiel om past is een 1.4 onderstel.....
en idd, wat voor kop bedoel je? assen kunnen niet uit elkaar he!
dan wordt het dus toch een nieuw asje ofwat.
en idd met kop bedoelde ik de kop van de as
AX zei ik, en toen lachte ze me uit, toen zei ik GT, maar ze bleven lachen, heb ze dan maar is laten meerijden en dat was het moment waarop ik begon te lachen
-
- Drempelkiller
- Posts: 3709
- Joined: SatOct09, 2004 4:07:33 PM
- Location: Nieuwerkerk a/d IJssel
- Contact:
De aandrijfassen kunnen wel degelijk uit elkaar om te reviseren er zijn ook revisie sets te koop.
Het reviseren staat bijvoorbeeld omschreven (kompleet met foto's) in de Haynes Service and Repair Manual in Chapte 8 "Driveshafts".
Maar of het haalbaar is dit zelf te doen is denk ik sterk afhankelijk van de aanwezige kennis en handigheid.
Mij lijkt het handiger om een paar nieuwe of gereviseerde assen te kopen en die te monteren.
Groetjes, Henk
Het reviseren staat bijvoorbeeld omschreven (kompleet met foto's) in de Haynes Service and Repair Manual in Chapte 8 "Driveshafts".
Maar of het haalbaar is dit zelf te doen is denk ik sterk afhankelijk van de aanwezige kennis en handigheid.
Mij lijkt het handiger om een paar nieuwe of gereviseerde assen te kopen en die te monteren.
Groetjes, Henk
Zie ook eens onze web-site's http://xj-79-zg.batssoft.nl of http://xd-76-gj.batssoft.nl of onze nieuwe
aanwinst http://89-thv-2.batssoft.nl en meld je aan op http://kentekens.axclub.nl
maar de naaf kant kop kan er toch niet af... Niet bij een GTI as iig!! Of dan iig totaal niet makkelijk, we hebben geprobeerd een oude stukke te slopen namelijkHenk Bats wrote:De aandrijfassen kunnen wel degelijk uit elkaar om te reviseren er zijn ook revisie sets te koop.
Het reviseren staat bijvoorbeeld omschreven (kompleet met foto's) in de Haynes Service and Repair Manual in Chapte 8 "Driveshafts".
Maar of het haalbaar is dit zelf te doen is denk ik sterk afhankelijk van de aanwezige kennis en handigheid.
Mij lijkt het handiger om een paar nieuwe of gereviseerde assen te kopen en die te monteren.
Groetjes, Henk
=Ceristmo wrote:Zonder Ph.1 geen 2 en 3....De Ph.1 is de moeder aller AX'en. De geboorte. De start. Het begin. En helemaal het einde. De Alfa en de Omega. Je kunt een Ph.2 niet waarderen zonder de Ph.1 een warm hart toe te dragen.
Op de zevende dag rustte God niet. Toen schetste Hij het ontwerp voor de Ph.1 AX (GT).
Er zijn geperste assen, gedeeltellijk uit ??n stuk en gestoken versies. de laatste heeft een ring achter de splines in de homokineetkop. die kan je meestal met een klopje van een hamer losmaken. dit komt aan bak - en wielkant voor. Probleem is alleen dat je heel goed de verschillende vormen moet kennen om van buiten het verschil te zien. Heb al de nodige assen gereviseerd en/of samengesteld uit verschillende onderdelen. sommige mengsels van 106/205/306/ZX/AX/saxo enz. zijn mogelijk, natuurlijk afhankelijk van behoefte en pasvorm.
In alle gevallen een tijdrovend en erg smerig klusje.
P.
In alle gevallen een tijdrovend en erg smerig klusje.
P.
C4 vts
DS3
MX5 2.0
defender 110 3.5 kdfi
DS5, aan het aftellen
DS3
MX5 2.0
defender 110 3.5 kdfi
DS5, aan het aftellen