Nope, nog geen nieuws, ik ga straks langs de monteur en dan hoor ik het welBrowny wrote:Nette gezinsbak!
Al nieuws? Voor 17.00 uur moet de auto afgemeld zijn.
Jan Bos aka Bossie (AX GT '89, 2x AX GT '90)
Moderator: webmasters
-
- Drempelkiller
- Posts: 3709
- Joined: SatOct09, 2004 4:07:33 PM
- Location: Nieuwerkerk a/d IJssel
- Contact:
Jan, van harte gefeliciteerdBossie wrote:Yes!!!! De GT is met vlag en wimpel geslaagd voor de APK
Het is (zijn) altijd weer de jaarlijks terugkerende spannende dag(en).
Groetjes, Henk
Zie ook eens onze web-site's http://xj-79-zg.batssoft.nl of http://xd-76-gj.batssoft.nl of onze nieuwe
aanwinst http://89-thv-2.batssoft.nl en meld je aan op http://kentekens.axclub.nl
Na het verzamelen van de nodige onderdelen in de afgelopen periode ben ik gisteren eindelijk begonnen om de rode GT onder handen te nemen. Vorige week vrijdag heb ik een paar mooie nieuwe aandrijfassen gehaald en op de vorige meeting een setje gele Koni's overgenomen van Peter (die met die 16V
ja)
De linkerkant is nu voorzien van de nieuwe onderdelen. Zoals verwacht moest de aandrijfas weer een beetje aangepast worden. Vorige week vrijdag heb ik een aantal verschillende aandrijfassen vergeleken en toen besloten om weer voor GT type 1 assen te gaan. Links zit nu dus weer in elkaar en vanavond (als het weer het tenminste toelaat) gaan we de rechterkant aanpakken.
Hopelijk is de GT dan weer rijdend dit weekend. Zoals het er nu naar uit ziet is de GTI verkocht maar daarover later meer. Over een paar weken wordt de GT motorisch nog aangepakt. Hij krijgt dan een nieuwe distributieriem, met spanrol en waterpomp en een nieuwe koppakking. Ook worden de gaten achter de koplampen dichtgelast.
Op korte termijn wordt ook het interieur aangepakt. Er komen elektrische ramen in en CV. Ook wordt het dashboard vervangen door een gaver exemplaar. Tot slot komt er hoogstwaarschijnlijk een GT Type 2 interieur in compleet met de bijbehorende deurpanelen.
Aan de buitenkant moet tot slot nog wat gedaan worden. Ik ga een poging wagen om de achterkant een paar centimeter lager te krijgen en de auto gaat gepoetst worden.
Foto's van gisteravond en vanavond volgen nog. Hierop is duidelijk te zien welke aanpassing aan de aandrijfas is gedaan.

De linkerkant is nu voorzien van de nieuwe onderdelen. Zoals verwacht moest de aandrijfas weer een beetje aangepast worden. Vorige week vrijdag heb ik een aantal verschillende aandrijfassen vergeleken en toen besloten om weer voor GT type 1 assen te gaan. Links zit nu dus weer in elkaar en vanavond (als het weer het tenminste toelaat) gaan we de rechterkant aanpakken.
Hopelijk is de GT dan weer rijdend dit weekend. Zoals het er nu naar uit ziet is de GTI verkocht maar daarover later meer. Over een paar weken wordt de GT motorisch nog aangepakt. Hij krijgt dan een nieuwe distributieriem, met spanrol en waterpomp en een nieuwe koppakking. Ook worden de gaten achter de koplampen dichtgelast.
Op korte termijn wordt ook het interieur aangepakt. Er komen elektrische ramen in en CV. Ook wordt het dashboard vervangen door een gaver exemplaar. Tot slot komt er hoogstwaarschijnlijk een GT Type 2 interieur in compleet met de bijbehorende deurpanelen.
Aan de buitenkant moet tot slot nog wat gedaan worden. Ik ga een poging wagen om de achterkant een paar centimeter lager te krijgen en de auto gaat gepoetst worden.
Foto's van gisteravond en vanavond volgen nog. Hierop is duidelijk te zien welke aanpassing aan de aandrijfas is gedaan.
-
- Drempelkiller
- Posts: 3709
- Joined: SatOct09, 2004 4:07:33 PM
- Location: Nieuwerkerk a/d IJssel
- Contact:
Lekker bezig Jan, asjes zien er bekend uit.
Groetjes, Henk
Groetjes, Henk
Zie ook eens onze web-site's http://xj-79-zg.batssoft.nl of http://xd-76-gj.batssoft.nl of onze nieuwe
aanwinst http://89-thv-2.batssoft.nl en meld je aan op http://kentekens.axclub.nl
-
- AX Spaster Mammer
- Posts: 7633
- Joined: MonJan31, 2005 3:35:30 PM
Jij ervaart het wel als een aanzienlijke verbetering van het comfort?Bossie wrote: Koni's er onder, voor iets minder stug nu. Dat was ook wenselijkHij was nl. erg stug voor.
In welke stand heb jij de koni's gezet?
(zit er zelf ook een beetje over te denken nl)
Verder weer goed bezig geweest!
K' heb drie Citroëns, hele mooooie.
Een gele, een goude en een rooooie.
Winaar Le Citron Pressé 2012, categorie equipe met de grootste / mooiste bagage
Een gele, een goude en een rooooie.
Winaar Le Citron Pressé 2012, categorie equipe met de grootste / mooiste bagage

Ik heb ze ongeveer in de middenstand gezet. Onder de GT zaten geen standaard dempers meer. Tijdens de conversie naar 4-gaats zijn er dempers van een diesel ingekomen. Deze zijn veel stugger vanwege het hogere gewicht voorin bij een diesel. Die dempers vond ik te stug. Met de Koni's is het nu iets comfortabeler.Rio97 wrote:Jij ervaart het wel als een aanzienlijke verbetering van het comfort?Bossie wrote: Koni's er onder, voor iets minder stug nu. Dat was ook wenselijkHij was nl. erg stug voor.
In welke stand heb jij de koni's gezet?
(zit er zelf ook een beetje over te denken nl)
Verder weer goed bezig geweest!