Pieter-Paul aka Buks (AX 1.4 TGS '94) nieuwe foto's

Stel je voor, houdt het up to date en leer van de reacties.

Moderator: webmasters

DuFF
AXtremist
AXtremist

Post by DuFF »

offtopic: is het niet wat ver gezocht (letterlijk en figuurlijk) om foto's van je nieuwe ax in Engeland te gaan maken ? :D :wink:
Spreken is goud, Ductape is zilver.

Buks
AX liefhebber
AX liefhebber

Post by Buks »

Ja op zich wel, maar ik vind zo in de middag dat het licht altijd wat mooier reflecteerd als de auto aan de linkerkant vd weg staat/rijdt. dus ja dan moet je wel he.....

Buks
AX liefhebber
AX liefhebber

Post by Buks »

Tis alweer een tijdje geleden, en ik heb weer een paar kleine updates gedaan: De dakverlichting van een GT gemonteerd (met klokje en leeslampje), daarvoor nog extra draden moeten trekken!! (ik dacht dat die stekkertjes er wel standaard zouden zitten! Verder de motorkapisolatie van een diesel gemonteerd, kant en klaar inc plugjes uit een 1.5D voor 5 euro! Kan niet zeggen trouwens dat het enorm veel uitmaakt, heeft iemand daar andere ervaringen mee misschien? Verder ben ik op de langere termijn nog op zoek naar mn CV besturingsunit om die nog een keer te vervangen voor een met AB, maar ik krijg em niet gevonden!!

Buks
AX liefhebber
AX liefhebber

Post by Buks »

Verder loopt het autotje heerlijk, enige wat ik binnenkort nog eens ga aanpakken is de remmen: evt nieuwe schijfjes en blokjes. Ik heb trouwens nog liggen een set gloednieuwe 258x10mm brembo schijven voor een type 1 GT, die passen niet op mn huidige TGS, dus als iemand daar interesse in heeft hoor ik het graag! Ruilen tegen een set nieuwe 247x10mm schijven is zeker een optie! Anders help je me ook enorm met een goedkope site waar ik schijven en blokken kan aanschaffen (zo goedkoop mogelijk)

Rio97
Total admin
Total admin

Post by Rio97 »

Ik had exact dezelfde ervaring met motorkapisolatie.
Stationair voor het stoplicht hoor je inderdaad wel de motor wat minder, maar rijdend maakt het weinig uit. Toen ik 'm verkocht ook niet de moeite genomen om het eruit te halen.
Michelin Energy's eronder scheelt meer.
K' heb drie Citroëns, hele mooooie.
Een gele, een goude en een rooooie.

Winaar Le Citron Pressé 2012, categorie equipe met de grootste / mooiste bagage :)

Buks
AX liefhebber
AX liefhebber

Post by Buks »

En weer een jaartje apk erbij, zonder enige op of aanmerking! (dit ondanks een katloze pijp eronder!) Kortom relaxt!

grietje
AX super weirdo
AX super weirdo

Post by grietje »

Buks wrote:En weer een jaartje apk erbij, zonder enige op of aanmerking! (dit ondanks een katloze pijp eronder!) Kortom relaxt!
dat is idd wel beter!! :D

Die grijze 4 deurs is erg mooi!
Ceristmo wrote:Zonder Ph.1 geen 2 en 3....De Ph.1 is de moeder aller AX'en. De geboorte. De start. Het begin. En helemaal het einde. De Alfa en de Omega. Je kunt een Ph.2 niet waarderen zonder de Ph.1 een warm hart toe te dragen.
Op de zevende dag rustte God niet. Toen schetste Hij het ontwerp voor de Ph.1 AX (GT).
=

Buks
AX liefhebber
AX liefhebber

Post by Buks »

Dit weekend mn remmen vernieuwd, nieuwe schijven en blokken voor! Schat dat de schijven die eraf kwamen nog iets van 6-7 mm waren ipv de minimum 9mm dus het was nuttig. Het pedaal voelt nu nog wel wat sponsiger dan het was, maar dat schijnt het inslijten te zijn, iemand ervaring mee of dat klopt? Kwam er tevens achter dat mn ontluchtingsnippel op 1 vd klauwen afgebroken is, dus dat moet op termijn nog even gemaakt worden, moet ik nog even bedenken hoe we dat gaan doen.. :)

Buks
AX liefhebber
AX liefhebber

Post by Buks »

nieuwe velgen!! (nog ongepoetst)

Image

Image

grietje
AX super weirdo
AX super weirdo

Post by grietje »

gaaf kleurtje!!

Velgjes staan hem goed!

sponsig pedaal is meestal niet echt goed. Maar als je zegt dat een ontluchtingsnippel afgebroken is, kan het zijn dat er niet goed onlucht is.
Nieuwe schijven en blokjes geven in het begin wel een beetje een ander gevoel, dat wel ;)
Ceristmo wrote:Zonder Ph.1 geen 2 en 3....De Ph.1 is de moeder aller AX'en. De geboorte. De start. Het begin. En helemaal het einde. De Alfa en de Omega. Je kunt een Ph.2 niet waarderen zonder de Ph.1 een warm hart toe te dragen.
Op de zevende dag rustte God niet. Toen schetste Hij het ontwerp voor de Ph.1 AX (GT).
=

Post Reply