Past een Type 1 achteras op een type 2 ?
Moderators: denny, vtspower, webmasters
-
- AX super weirdo
Past een Type 1 achteras op een type 2 ?
Aub alleen als je het zeker weet....
TA..tata..TA..tata..Tah..tadaaaaaaaaaaaaah
Re: Past een Type 1 achteras op een type 2 ?
Rock's wrote::roll:
Aub alleen als je het zeker weet....
Dat hebben we gedaan met de Type 1 achteras van Slick's op de Type 2 1.1i van "Cri Sti" een lid van Plan?te Citroën.
Slick's had toch een type 1 ax ? als ja, dan hebben we het probleemloos gedaan.
ja aad dat past!
de aansluitingen zijn hetzelfde
ALLEEN, een type 1 achteras heeft niet altijd een remdrukverdeler achter, waardoor je andere remleidingen nodig hebt.
(te herkennen aan een zwart blokje op de achteras )
overigens zou je die natuulijk wel van je andere achteras af kunnen halen en die op je nieuwe achteras kunnen zetten.
verder is het monteren van een achteras voor een ax ph1/2/3 en saxo ph1/2 en 106 ph1/2 hetzelfde
je meot dus alleen even goed naar de remleidingen kijken (en is een achteras met schijven natuurlijk anders voor de handremkabels)
de aansluitingen zijn hetzelfde
ALLEEN, een type 1 achteras heeft niet altijd een remdrukverdeler achter, waardoor je andere remleidingen nodig hebt.
(te herkennen aan een zwart blokje op de achteras )
overigens zou je die natuulijk wel van je andere achteras af kunnen halen en die op je nieuwe achteras kunnen zetten.
verder is het monteren van een achteras voor een ax ph1/2/3 en saxo ph1/2 en 106 ph1/2 hetzelfde
je meot dus alleen even goed naar de remleidingen kijken (en is een achteras met schijven natuurlijk anders voor de handremkabels)
achteras
nou, past DUS NIET !!!!!
achterasophanging is dezelfde, zit alleen andere rubbers in met kleinere
bussen, dus je moet 4 nieuwe rubbers kopen en dan gaan je bouten nog niet in de ophanging passen !!!
GEINTJE KOSTTE ME DEZE WEEK 175 euro
achterasophanging is dezelfde, zit alleen andere rubbers in met kleinere
bussen, dus je moet 4 nieuwe rubbers kopen en dan gaan je bouten nog niet in de ophanging passen !!!
GEINTJE KOSTTE ME DEZE WEEK 175 euro
nou, geloof mij nou maar mijn zoon heeft een GT type 2, en ik heb van ........iemand van deze club een achteras gekocht van het type 1
bij de garage oude achteras eraf laten halen...en SCHRIK !!!!
nou ja de rest is dus bekend
overigens vertrouw ik diegene wel dat hij het ECHT niet wist en ga ik ervan uit dat hij het morgen netjes met mijn zoon oplost
bij de garage oude achteras eraf laten halen...en SCHRIK !!!!
nou ja de rest is dus bekend
overigens vertrouw ik diegene wel dat hij het ECHT niet wist en ga ik ervan uit dat hij het morgen netjes met mijn zoon oplost
-
- AX Spaster Mammer
ik heb natuurlijk ook geen idee, onder welk type die andere as vandaan kwam.
het vervelende feit blijft dat het dus niet ging, misschien met 4 nieuwe rubbers en 4 andere bouten wel...
maar ja, hij stond bij een garagehouder op de brug en die wilde uiteraard ook verder met zijn andere werk.
onmogelijke situatie dus
het vervelende feit blijft dat het dus niet ging, misschien met 4 nieuwe rubbers en 4 andere bouten wel...
maar ja, hij stond bij een garagehouder op de brug en die wilde uiteraard ook verder met zijn andere werk.
onmogelijke situatie dus
nee, er word gesproken over het verschil in achterassen van de verschillende types AXjes, dus type 1 = bouwjaar '86 tot '91, en type 2 = bouwjaar 91 tot 96...funkyduck wrote:Ik heb een peugeot 106 uit 1998
Past hier een achteras dan onder van een peugeot uit 1995?
Of is dat het verschil in type waar hier over wordt gesproken?
Als je wilt weten of dit voor 106jes ook geld moet je info zoeken over 106 jes als 98 en 95 zelfde serie is kan het vast wel
=Ceristmo wrote:Zonder Ph.1 geen 2 en 3....De Ph.1 is de moeder aller AX'en. De geboorte. De start. Het begin. En helemaal het einde. De Alfa en de Omega. Je kunt een Ph.2 niet waarderen zonder de Ph.1 een warm hart toe te dragen.
Op de zevende dag rustte God niet. Toen schetste Hij het ontwerp voor de Ph.1 AX (GT).
Enige verschil zit hem in M10 of M12 bouten waarmee hij tegen de kas wordt aangebout. type 2 is M12 dus een type 1 as past daat onder zonder problemen (als je de speling op het boutgat niet mee telt dan)
Type 2 onder type 1 is lastiger tenzijn je achterwielophanging door de jaren de gaten geruimt heeft. Bij mij past het alleen na het ruimen van M10 naar M12. Of je moet zo gek zijn M10 bouten toe te passen. maar ja dan gaan je rubbers niet erg lang mee.
Type 2 onder type 1 is lastiger tenzijn je achterwielophanging door de jaren de gaten geruimt heeft. Bij mij past het alleen na het ruimen van M10 naar M12. Of je moet zo gek zijn M10 bouten toe te passen. maar ja dan gaan je rubbers niet erg lang mee.
Don't walk behind me, I may not lead. Don't walk in front of me, I may not follow. Just walk beside me and be my friend.