Hmm nauwelijks sneller dan een GTi en een hele hoop werk (=geld) zo te lezen... Misschien dan toch maar een GTi-tje kopen.Ik ga zelf voor een NFZ, die vind je wel vanaf 250 euro. Dan heb je 90 pk en 135 Nm en ben je dus nauwelijks sneller dan met een originele AX GTI (95 pk / 117 Nm geloof ik)
1.6i in AX 1.1i zetten?
Moderators: denny, vtspower, webmasters
M'n Spot is ter ziele...
2005: 32 alcoholboetes per verkeersdode door alcohol, 179000 snelheidsboetes per verkeersdode door snelheid. Spee's beleid door de plee.
2005: 32 alcoholboetes per verkeersdode door alcohol, 179000 snelheidsboetes per verkeersdode door snelheid. Spee's beleid door de plee.
gelukkig bestaan er ook 103 pk 1.6jes en ik vond het verschil aanzienlijk tussen een 1.4 en 1.6
maar een beetje goede 1.4 gti, loopt ook erg lekker zeker die van joris..
en trouwens het lijkt me dat er weinig sloperijen, garages die gaan beginnen aan een ombouwproject van een motor die niet orgineel in die auto is geleverd..
maar een beetje goede 1.4 gti, loopt ook erg lekker zeker die van joris..
en trouwens het lijkt me dat er weinig sloperijen, garages die gaan beginnen aan een ombouwproject van een motor die niet orgineel in die auto is geleverd..
-
- AX super weirdo
- Posts: 4657
- Joined: SunSep14, 2003 9:02:26 PM
- Location: Hardinxveld-Giessendam
- Contact:
Schat, een peugeot rallye uit NL heeft een TU-blok. Deze eigenaar heeft het 1.3 onderblok vervangen voor een 1.6 voor meer vermogen...Speederdd wrote:een XU 1.6 is zeker niet een goeie idee ....arnie wrote:Er staat momenteel een hele leuke 205 rallye 1.6 met dubbele weber cilinderkop op marktplaats. Koop je voor minder dan 2000 euro een complete auto en ben je klaar... Als je je AX wilt ombouwen tot een goeie 1.6 ben je waarschijnlijk meer kwijt...
Freude am Fahren.
-
- AX Spaster Mammer
- Posts: 7633
- Joined: MonJan31, 2005 3:35:30 PM
1600 trekt wat harder ja.. ook de NFZ rijdt gewoon heel anders dan een GTI. Is in het dagelijks verkeer veel rapper, je hebt gewoon zo'n beetje de helft meer koppel in het middengebied.TTF wrote:gelukkig bestaan er ook 103 pk 1.6jes en ik vond het verschil aanzienlijk tussen een 1.4 en 1.6
En ja die 103 pk 1.6... vind er nog maar eens ??n. Jij hebt echt geluk gehad TTF: Bij Ebben ligt nu een los blok voor wat jij voor de hele schadeauto betaald hebt.
Sommige sloperijen zijn wat makkelijker dan 'normale' garages .TTF wrote:en trouwens het lijkt me dat er weinig sloperijen, garages die gaan beginnen aan een ombouwproject van een motor die niet orgineel in die auto is geleverd..
Past de 1.9i uit de 205 1.9 GTi trouwens ook in de AX?
M'n Spot is ter ziele...
2005: 32 alcoholboetes per verkeersdode door alcohol, 179000 snelheidsboetes per verkeersdode door snelheid. Spee's beleid door de plee.
2005: 32 alcoholboetes per verkeersdode door alcohol, 179000 snelheidsboetes per verkeersdode door snelheid. Spee's beleid door de plee.
-
- AX Spaster Mammer
- Posts: 7633
- Joined: MonJan31, 2005 3:35:30 PM
1.1 lijkt me geen goede basis, zit je ook met de 40% regel en dan kun je rekenen op een bedrag rond de 800 euro voor de omkeuring! Verder lees http://forum.fok.nl/topic/882805 eens door, en de mensen die ook aan een ombouw denken ook..... voorlopig heb ik geen geld voor de omkeuring, maar zodra dat er is, dan gaat het wel gebeuren!
-
- Drempelkiller
- Posts: 3709
- Joined: SatOct09, 2004 4:07:33 PM
- Location: Nieuwerkerk a/d IJssel
- Contact:
In de link die Peter geeft kwam ik het volgende verhaal tegen, dat lezend ben ik toch wel een beetje geschrokken.
Als ik het goed begrijp zou bv onze 1.1E S6 met 40kW voorzien mogen worden van een 1.4I met en vermogen van 55kW, blijft dus net onder de 40%.
Is er iemand die ervaring heeft met het verzekeren van een auto met gewijzigd vermogen tot maximaal 40%?
Dan nog een vraag als de auto / motor combinatie niet wijzigd maar er wordt veel meer vermogen uit het blok gehaald wat dan?????
Groetjes, Henk
Conclusie volgens mij van dit verhaal is zorg dat het motorvermogen niet meer dan 40% stijgt en meld de wijziging van het motorvermogen bij de verzekering.Het begon met het te koop aanbieden van een 210 Pk Corsa B.
........... maar zal jou het volgende vertellen.
Ik ben jurist en werk bij een advocatenkantoor in Rotterdam. In mijn vrije tijd hobby ik graag met auto's.Vanwege ook mijn technische kennis doe ik veel schadevergoedingsclaims. Hierdoor kom ik veel zaken tegen en maak ik ook veel zaken mee. Ik ben zelf 2 jaar geleden bij een controle na een autoshow in een fuik gereden met nog veel anderen. Ik verplaatste mij toen in een opel combo a type met daarin een 2 liter turbo motor van een calibra. Ze gingen bij die controle mijn motornummer controleren met wat er op het kenteken stond. Volgens kenteken had ik een 1.6 motor moet hebben met rond de 70 pk. Ze kwamen er al gauw achter dat er een 2 liter turbo blok in zat aan de hand van het motornummer. Dit blok was volgens hun specificatie goed voor 204 pk. Daarmee wisten ze na 2 minuten al dat mijn wagen van 75 pk naar 204 pk was gegaan met als gevolg dat ik mijn wagen kon laten staan omdat ik volgens de wet mijn wagen opnieuw moet herkeuren als mijn vermogen met meer als 40% teneemt.Ook wist ik dat ik volgens de kleine lettertjes van de verzekeringsmaatschappij niet verzekerd was daar mijn auto niet meer conform opgegeven specificaties was. Kijk bij een simpele aanrijding is er niks aan de hand dan komt de technische recherce niet aan te pas maar mocht je betrokken raken bij een zwaarder ongeluk is de kans groot dat de technische recherce er aan te pas komt. Die jongens gaan als eerste controleren of de auto conform kenteken is. Ze checken dus je motornummer. Mocht dit niet conform kenteken zijn wordt dat vermeld in de technisch rapport. Dit rapport komt zowel bij de rechter als bij de verzekeringsmaatschappij terecht. De verzekeringsmaatschappij heeft dan alle recht om niks uit te keren en jou te royeren met als gevolg dat je bij hun niet meer verzekerd kan worden en zelfs eventueel op de zwarte lijst kan komen te staan. Schades door jou ontstaan worden dan door de tegenpartij persoonlijk op jou verhaald als blijkt dat de verzekeringsmaatschappij niet gaat uitkeren omdat de wagen dusdanig is opgevoerd dat deze niet conform wet geschikt is om deel te nemen op de openbare weg.
Maar even terug komen op mijn combo.Die werd dus in beslag genomen en 10 dagen later kreeg ik een schrijven van de rechtbank. Ik had 2 mogelijkheden.Optie a ik deed afstand van mijn wagen en betaalde netjes de bekeuring. Optie b Ik ging mijn wagen opnieuw laten keuren en betaalde ook gewoon de bekeuring.Ik koos voor optie b. Ik haalde mijn wagen op bij de politie en maakte een afspraak bij de RDW. Ik moest nog een paar dingen aanpassen aan mijn wagen. Het geluid van het uitlaatsysteem en luchtfilter moest omlaag. Ik moest een kat plaatsen omdat de turbo motor standaard uitgevoerd is met cat en ik had deze bij de ombouw juist verwijderd.Voor de rest was alles in orde want bij de ombouw had ik juist al de remmen en het onderstel en chassis verstevigd. Ik kon 4 weken later dus mijn auto aanbieden bij de keuring en deze ging er zo doorheen. De grapje heeft mij inclusief vervoer van mijn combo met een sleepwagen en aanpassingen en aanvraag en bekeuring bijna 1200 euro gekost maar nu heb ik totaal geen problemen meer en mijn verzekering heeft het netjes geaccepteerd en vermeld op de polis.
Tevens kom ik beroepsmatig ook veel dingen tegen en in het burgelijk wetboek staat netjes vermeld dat elke burger de wet hoort te kennen en zodoende ook weet dat je in nederland niks mag verkopen wat niet conform de wet is. Een auto die dus meer als 40% is opgevoerd en nog steeds als originele wagen geregistreerd staat op kenteken word dus ook gezien als een niet legaal voertuig en is dus ook in strijd met de wet en dus verboden. Ik heb een drietal zaken lopen waarin iemand oa een corsa 1,4 verkocht met een 2,0 16v blok erin. De wagen ging van 60 naar 150 pk
Een persoon kocht de wagen en reed zich 3 weken later dood. Na technische controle bleek dit dus om een getunede wagen te gaan die niet verkocht had moeten worden omdat deze niet conform het wettelijk toelaatbare is. De ouders van de verongelukte persoon hebben de verkopende partij aansprakelijk gesteld en hebben de eerste rechtzaak gewonnen. De verkopende partij moet voorlopig een scahadebedrag uitkeren en heeft een voorwaardelijke gevangenisstraf gekregen. In hoger beroep is zijn voorwaardelijke straf kwijt gescholden en is daar 100 uur dienstverlening van gemaakt en kreeg hij een boete opgelegd. Tevens werd het uit te keren bedrag aan de nabestaanden verhoogd naar 38000 euro. Deze jongeman zit nu dus met een schuld van 38000 euro die niet door een verzekering wordt uitgekeerd in zijn maag. De nabestaanden hebben loonbeslag laten leggen. Dus zo ver kan het dus gaan als je iets verkoopt wat niet conform de wet is.Wil je dit allemaal vermijden moet je gewoon de wagen opnieuw laten keuren als deze boven de 40% vermogenstoename komt. Het kost je ongeveer in het ergste geval 1000 euro maar dan heb je niet al die ellende achteraf mocht de nieuwe eigenaar zich te pletter rijden ofzo.
Veel mensen zullen nu zeggen ach dat overkomt mij niet. Geloof mij.Het komt meer voor als je denkt en langzaam gaat ons land richting een amerikaans rechtsysteem. Dit jaar alleen zijn er al ruim 40 auto?s in beslag genomen waarbij er een motorconversie had plaats gevonden waarbij er een vermogenstoename was van meer als 40% zonder dat de wagen opnieuw gekeurd was.
Dus zeg zeker niet ik zou er niet mee in mijn maag zitten anders schiet het niet op.Ik weet waar ik over praat en ondervind dit wekelijks in mijn werk. En ik betaal liever 1000 euro aan een keuring dan duizenden euro?s aan nabestaanden of verzekeringsmaatschappijen met als gevolg wagen kwijt en geld op!
Dus denk er niet te gemakkelijk over. Ze willen binnen afzienbare tijd APK keuringsstations gaan verplichten om ook het motornummer te vermelden als een wagen afgemeld gaat worden. En dan wel het motornummer wat daadwerkelijk op de motor staat en niet op het kenteken. Zodoende komt er een betere ruggenspraak tussen overheid en rdw waarbij de overheid sneller in staat zou kunnen zijn om de rotte appels te verwijderen zoals hun dat omschrijven
Als ik het goed begrijp zou bv onze 1.1E S6 met 40kW voorzien mogen worden van een 1.4I met en vermogen van 55kW, blijft dus net onder de 40%.
Is er iemand die ervaring heeft met het verzekeren van een auto met gewijzigd vermogen tot maximaal 40%?
Dan nog een vraag als de auto / motor combinatie niet wijzigd maar er wordt veel meer vermogen uit het blok gehaald wat dan?????
Groetjes, Henk
Zie ook eens onze web-site's http://xj-79-zg.batssoft.nl of http://xd-76-gj.batssoft.nl of onze nieuwe
aanwinst http://89-thv-2.batssoft.nl en meld je aan op http://kentekens.axclub.nl
-
- AX Spaster Mammer
- Posts: 7633
- Joined: MonJan31, 2005 3:35:30 PM
Dit klopt inderdaad: Men wordt steeds strenger op andere motoren met controles. In de tijd dat ik niet bij de AXClub kwam heb ik hier gedonder mee gehad na een straatrace: Ik had niet gereden, maar trok nogal agressief op op de oprit van de snelweg (voluit doortrekken in de 2) en werd daarna aangehouden. Men kon het motornummer niet vinden (dat klopt, plaatje was er nl. af) en ik moest daarop volgen naar het politiebureau waar ik rustig bij een kopje koffie mocht wachten. Gelukkig ging het om de FF-DF-08 (zwarte AX GTI): de auto is wel rap en was ook wat gekieteld, maar had 1360cc motorinhoud. Dit werd nl. ter plekke gecontroleerd!de tekst waar het om gaat wrote:Ik ben jurist en werk bij een advocatenkantoor in Rotterdam.In mijn vrije tijd hobby ik graag met auto's.Vanwege ook mijn technische kennis doe ik veel schadevergoedingsclaims.Hierdoor kom ik veel zaken tegen en maak ik ook veel zaken mee.Ik ben zelf 2 jaar geleden bij een controle na een autoshow in een fuik gereden met nog veel anderen.Ik verplaatste mij toen in een opel combo a type met daarin een 2 liter turbo motor van een calibra.Ze gingen bij die controle mijn motornummer controleren met wat er op het kenteken stond.Volgens kenteken had ik een 1.6 motor moet hebben met rond de 70 pk.Ze kwamen er al gauw achter dat er een 2 liter turbo blok in zat aan de hand van het motornummer.Dit blok was volgens hun specificatie goed voor 204 pk.Daarmee wisten ze na 2 minuten al dat mijn wagen van 75 pk naar 204 pk was gegaan met als gevolg dat ik mijn wagen kon laten staan omdat ik volgens de wet mijn wagen opnieuw moet herkeuren als mijn vermogen met meer als 40% teneemt.Ook wist ik dat ik volgens de kleine lettertjes van de verzekeringsmaatschappij niet verzekerd was daar mijn auto niet meer conform opgegeven specificaties was.Kijk bij een simpele aanrijding is er niks aan de hand dan komt de technische recherce niet aan te pas maar mocht je betrokken raken bij een zwaarder ongeluk is de kans groot dat de technische recherce er aan te pas komt.Die jongens gaan als eerste controleren of de auto conform kenteken is.Ze checken dus je motornummer.Mocht dit niet conform kenteken zijn wordt dat vermeld in de technisch rapport.Dit rapport komt zowel bij de rechter als bij de verzekeringsmaatschappij terecht.De verzekeringsmaatschappij heeft dan alle recht om niks uit te keren en jou te royeren met als gevolg dat je bij hun niet meer verzekerd kan worden en zelfs eventueel op de zwarte lijst kan komen te staan.Schades door jou ontstaan worden dan door de tegenpartij persoonlijk op jou verhaald als blijkt dat de verzekeringsmaatschappij niet gaat uitkeren omdat de wagen dusdanig is opgevoerd dat deze niet conform wet geschikt is om deel te nemen op de openbare weg.
Maar even terug komen op mijn combo.Die werd dus in beslag genomen en 10 dagen later kreeg ik een schrijven van de rechtbank.Ik had 2 mogelijkheden.Optie a ik deed afstand van mijn wagen en betaalde netjes de bekeuring.Optie b Ik ging mijn wagen opnieuw laten keuren en betaalde ook gewoon de bekeuring.Ik koos voor optie b.Ik haalde mijn wagen op bij de politie en maakte een afspraak bij de RDW.Ik moest nog een paar dingen aanpassen aan mijn wagen.Het geluid van het uitlaatsysteem en luchtfilter moest omlaag.Ik moest een kat plaatsen omdat de turbo motor standaard uitgevoerd is met cat en ik had deze bij de ombouw juist verwijderd.Voor de rest was alles in orde want bij de ombouw had ik juist al de remmen en het onderstel en chassis verstevigd.Ik kon 4 weken later dus mijn auto aanbieden bij de keuring en deze ging er zo doorheen.De grapje heeft mij inclusief vervoer van mijn combo met een sleepwagen en aanpassingen en aanvraag en bekeuring bijna 1200 euro gekost maar nu heb ik totaal geen problemen meer en mijn verzekering heeft het netjes geaccepteerd en vermeld op de polis.
Tevens kom ik beroepsmatig ook veel dingen tegen en in het burgelijk wetboek staat netjes vermeld dat elke burger de wet hoort te kennen en zodoende ook weet dat je in nederland niks mag verkopen wat niet conform de wet is.Een auto die dus meer als 40% is opgevoerd en nog steeds als originele wagen geregistreerd staat op kenteken word dus ook gezien als een niet legaal voertuig en is dus ook in strijd met de wet en dus verboden.Ik heb een drietal zaken lopen waarin iemand oa een corsa 1,4 verkocht met een 2,0 16v blok erin.De wagen ging van 60 naar 150 pk
Een persoon kocht de wagen en reed zich 3 weken later dood.Na technische controle bleek dit dus om een getunede wagen te gaan die niet verkocht had moeten worden omdat deze niet conform het wettelijk toelaatbare is.De ouders van de verongelukte persoon hebben de verkopende partij aansprakelijk gesteld en hebben de eerste rechtzaak gewonnen.De verkopende partij moet voorlopig een scahadebedrag uitkeren en heeft een voorwaardelijke gevangenisstraf gekregen.In hoger beroep is zijn voorwaardelijke straf kwijt gescholden en is daar 100 uur dienstverlening van gemaakt en kreeg hij een boete opgelegd.Tevens werd het uit te keren bedrag aan de nabestaanden verhoogd naar 38000 euro.Deze jongeman zit nu dus met een schuld van 38000 euro die niet door een verzekering wordt uitgekeerd in zijn maag.Hij
De nabestaanden hebben loonbeslag laten leggen.Dus zo ver kan het dus gaan als je iets verkoopt wat niet conform de wet is.Wil je dit allemaal vermijden moet je gewoon de wagen opnieuw laten keuren als deze boven de 40% vermogenstoename komt.Het kost je ongeveer in het ergste geval 1000 euro maar dan heb je niet al die ellende achteraf mocht de nieuwe eigenaar zich te pletter rijden ofzo.
Veel mensen zullen nu zeggen ach dat overkomt mij niet.Geloof mij.Het komt meer voor als je denkt en langzaam gaat ons land richting een amerikaans rechtsysteem.Dit jaar alleen zijn er al ruim 40 auto?s in beslag genomen waarbij er een motorconversie had plaats gevonden waarbij er een vermogenstoename was van meer als 40% zonder dat de wagen opnieuw gekeurd was.
Dus zeg zeker niet ik zou er niet mee in mijn maag zitten anders schiet het niet op.Ik weet waar ik over praat en ondervind dit wekelijks in mijn werk.En ik betaal liever 1000 euro aan een keuring dan duizenden euro?s aan nabestaanden of verzekeringsmaatschappijen met als gevolg wagen kwijt en geld op!
Dus denk er niet te gemakkelijk over.Ze willen binnen afzienbare tijd APK keuringsstations gaan verplichten om ook het motornummer te vermelden als een wagen afgemeld gaat worden.En dan wel het motornummer wat daadwerkelijk op de motor staat en niet op het kenteken.Zodoende komt er een betere ruggenspraak tussen overheid en rdw waarbij de overheid sneller in staat zou kunnen zijn om de rotte appels te verwijderen zoals hun dat omschrijven.
_____________________________________
Hoi,
Klinkt mij heel bekend dat verhaal.Ik had eerst een corsa met 1.4 16v motor.Toen wilde ik wat anders en ging er met behulp van een automonteur een 2.0 16v blok in plaatsen.Dat reed super.Een maatje van mij was toen tijdens speed in Rosmalen op de terugweg gepakt en kon zijn corsa laten staan.Ik wilde dat gezeik ook niet meemaken en ging navraag doen om mijn corsa ook te laten keuren tot corsa 2.0 16v.De kosten kwamen toen al gauw op 750 a 800 euro.Het geld ontbrak mij toen even en ik verkocht mijn corsa.Ruim 2 maanden later ontvang ik een schrijven van de officier van justitie uit amsterdam.Ik moest mij daar melden.Ik belde nog maar ze mochten mij niet zeggen waarom ik moest komen.Daar aangekomen bleek het te gaan om het volgende.Ik had een strafbaar feit gepleegd door een wagen te verkopen die niet aan de wettelijke regels voldeed.Wat blijkt.De nieuwe eigenaar was tijdens een controle tegen de lamp gelopen en toen ze hem verder ondervroegen zei hij dat hij de wagen zo had gekocht van mij.Ik had dus een strafbaar feit gepleegd want ik had die wagen nooit mogen verkopen zo.
De uitkomst was helemaal kl*te voor mij.Ik moest mijn wagen terug kopen van de nieuwe eigenaar en kon uit 2 dingen kiezen.Afstand doen of om laten keuren.Ik had het geld na de verkoop al bijna opgemaakt voor mijn nieuwe huisje.Dus kon ik gaan lenen.Dit grapje heeft mij totaal ruim 2000 euro gekost.Boetes,omkeuren en afkopen nieuwe eigenaar.
Maar gave bak die corsa maar pas wel op.Ik begin er niet meer aan!+
_____________________________________
Geldt dus ook voor bv ongelukken waarbij technische recherche aan te pas komt. In de praktijk bij serieuzere klappers, bv met letsel. Dan krijg je dus dit soort problemen. APK kom je gewoon door, maar feitelijk rij je met een niet straatwaardige auto voor de RDW bij 40% toename of verandering cylinders.
Een bekende kwam ook genadig weg: zijn Corsa 1.6 hoort 75 pk te hebben en is voorzien van de 101 pk 1.6, maar de cilinderinhoud klopt en het motornummer is meegenomen.
Heb die dag geen auto's in beslag genomen zien worden, maar dit voorval is de enige reden dat ?k niet zonder omkeuren of de juiste basis aan een 16V project begin (anders had ik geen 8V blok voor m'n TRS gekocht )
Let wel: Als je het GOED speelt kan je er dus mee sjoemelen. Een GT Carb stijg maar 29% in vermogen als je een TU5JP4 (110 pk 16V) monteert. Een TU5JP4 levert met huis tuin en keuken aanpassingen nog makkelijker 160 pk dan de TU5J4 uit de Saxo VTS.
Hmm ok mijn AX 1.1 updaten naar 1.6i wordt 'm dus niet. Sowieso de nieuwe keuring van 800 euro nodig ?n 1.6i past er dus niet zomaar in zonder heel veel aan te passen. Wordt me te duur.
M'n Spot is ter ziele...
2005: 32 alcoholboetes per verkeersdode door alcohol, 179000 snelheidsboetes per verkeersdode door snelheid. Spee's beleid door de plee.
2005: 32 alcoholboetes per verkeersdode door alcohol, 179000 snelheidsboetes per verkeersdode door snelheid. Spee's beleid door de plee.
-
- AX Spaster Mammer
- Posts: 7633
- Joined: MonJan31, 2005 3:35:30 PM
om nog even terug te komen op dat stukje hierboven.. voor de mensen die wel eens een opel onder de kap hebben bekeken.. dan zie je duidelijk het verschil tussen een 1.6 8 klepper opel en een dikke 2.0 16v of 2.0 16v turbo
bij een ax zie je het verschil niet tot nauwlijks bij een 1.6 of 1.4 of 1.1 en 1.4
na het vergelijken van de motorcodes natuurlijk weer wel alhoewel die niet altijd goed leesbaar zijn
bij een ax zie je het verschil niet tot nauwlijks bij een 1.6 of 1.4 of 1.1 en 1.4
na het vergelijken van de motorcodes natuurlijk weer wel alhoewel die niet altijd goed leesbaar zijn
In mijn geval zou ik van 1.4 single point naar 1.6 multipoint gaan. Aan omvang van het blok zie je het zeker niet alleen aan het injectie systeem zou dit zo'n groot probleem zijn?TTF wrote:om nog even terug te komen op dat stukje hierboven.. voor de mensen die wel eens een opel onder de kap hebben bekeken.. dan zie je duidelijk het verschil tussen een 1.6 8 klepper opel en een dikke 2.0 16v of 2.0 16v turbo
bij een AX zie je het verschil niet tot nauwlijks bij een 1.6 of 1.4 of 1.1 en 1.4
na het vergelijken van de motorcodes natuurlijk weer wel alhoewel die niet altijd goed leesbaar zijn
AX Soupapes 16
Powered by VEMS;
158.1 Bhp @ 6732 rpm & 188Nm @ 4846 rpm aan de krukas @ De Ringsleutel 12 mei "10
Powered by VEMS;
158.1 Bhp @ 6732 rpm & 188Nm @ 4846 rpm aan de krukas @ De Ringsleutel 12 mei "10
-
- AX Spaster Mammer
- Posts: 7633
- Joined: MonJan31, 2005 3:35:30 PM
het monteren van een injectiesysteem van een Saxo zal men je niet op pakken.. daarom heb ik ook een "KFX"-ponsplaatje te pakken.
Als je dat blok opzoekt vind je 75 pk en 120 Nm ofzo.. ipv 75 pk en 104 Nm.
Verder: een 2.0 8V SEH is de mooiste motor voor in een Corsa A (vooral als het origineel een E16SE is). Valt niet echt op, tenzij je flink door gaat kijken, en is retesnel (150 pk / 190 Nm is een kleine moeite uit zo'n blok).
Als je dat blok opzoekt vind je 75 pk en 120 Nm ofzo.. ipv 75 pk en 104 Nm.
Verder: een 2.0 8V SEH is de mooiste motor voor in een Corsa A (vooral als het origineel een E16SE is). Valt niet echt op, tenzij je flink door gaat kijken, en is retesnel (150 pk / 190 Nm is een kleine moeite uit zo'n blok).
Wat ik me nou afvraag he, stel, ik bouw een 1.4 GTI motor (95pk) in, en laat m'n ax omkeuren, dit zal geen enkel probleem vormen omdat er een typegoedkeuring is en er geen 40% vermogenswinst is. Na die keuring bouw ik de boel om naar een 1.6 16v met 120 pk, dan is er wederom geen 40% vermogenswinst. Zou dan die hele keuring op Lelystad verplicht zijn?
-
- AX Spaster Mammer
- Posts: 7633
- Joined: MonJan31, 2005 3:35:30 PM
dat vraag ik me idd ook af. en wat gebeurt er als ik een '89-er AX GT inj. om wil laten keuren naar AX GT carb?
motorvermogen stijgt 10 pk, maar de kat gaat eronderuit. Was in '89 nog niet verplicht, er bestaan zelfs carbs van '89...
anders zou jij nl. ook kunnen laten omkeuren naar een vuile GTI met 100 pk.
motorvermogen stijgt 10 pk, maar de kat gaat eronderuit. Was in '89 nog niet verplicht, er bestaan zelfs carbs van '89...
anders zou jij nl. ook kunnen laten omkeuren naar een vuile GTI met 100 pk.
-
- AX Spaster Mammer
- Posts: 7633
- Joined: MonJan31, 2005 3:35:30 PM
word moeilijk.. er is geen goedkeuring voor een type 1 ax gtipeter wrote:Ik ga dit toch eens uitzoeken, het is goedkoper om eerst een GTI blok in te bouwen dan het hele Lelystad-circus te moeten doorlopen.... en eerlijk gezegt zit het me ook niet helemaal lekker zo
de snelste motor die in een type 1 is geleverd is een sport motor dus zou je hem om moeten bouwen naar sport omdat er daarvoor wel een goedkeuring is.
bijvoorbeeld een vento 1.8 is wel om te bouwen ( zonder lelystad testen) naar vr6 omdat er een goedkeuring voor is omdat deze orgineel geleverd is. maar een ax gti type 1 is nooit orgineel geleverd dus ombouwen en keuren ( zonder weggedragtest) lijkt me onmogelijk.