Draadboom doorgefikt bij bobine
Moderators: vtspower, webmasters
Draadboom doorgefikt bij bobine
Van m'n nieuwste aanwinst, 1.1 Mistral, is de draadboom doorgefikt bij de bobine. De auto heeft even stilgestaan en de accu lijkt ook naar de ****** (haaien), al geeft hij nog 5,0 volt. Op contact draaien levert niets op, maar het valt op dat het interieurlampje in het dak nog heel flauwtjes kan branden.
Is het nu zo dat de hele draadboom tot aan het contactslot beschadigd kan zijn? Of is het een kwestie van storing zoeken, solderen, andere accu plaatsen en rijden maar?
Ik hoor graag wat ik het beste kan doen zonder de zaak verder te verknoeien.
Is het nu zo dat de hele draadboom tot aan het contactslot beschadigd kan zijn? Of is het een kwestie van storing zoeken, solderen, andere accu plaatsen en rijden maar?
Ik hoor graag wat ik het beste kan doen zonder de zaak verder te verknoeien.
-
- AX Spaster Mammer
- Posts: 7633
- Joined: MonJan31, 2005 3:35:30 PM
Nee, ik heb een beetje pech zag ik nu, want vlak voordat de draadboom het schutbord doorgaat is de isolatie ook weggesmolten
. Dat moet behoorlijk warm zijn geweest. Net m'n trs weggebracht waar dat stuk nog inzit
, maar dat mag ik er vast alsnog wel uithalen.
Moet ik dan de draadboom doorknippen bij het schutbord om dat stuk draadboom vanuit het dashboard eruit te kunnen krijgen?
Het wordt wel een heel project zo, maar ach, houdt me van de straat
.


Moet ik dan de draadboom doorknippen bij het schutbord om dat stuk draadboom vanuit het dashboard eruit te kunnen krijgen?
Het wordt wel een heel project zo, maar ach, houdt me van de straat

Nee, dat lijkt me niet. Ik zou als ik jou was eens kijken of je het hele rubber met de draadboom vanaf het motorruim naar binnen toe kunt duwen.
En dan voorzichtig de stekker(s) er doorheen wurmen.
Het lijkt me dat het er ook ooit in is gezet, en toen was de carrosserie ook al uit 1 stuk. Dus door datzelfde gat in carrosserie moet het ook terug kunnen normaal gesproken.
Iig. goed dat je ook de hele kabelboom vervangt. Anders zou je nog wel eens veel ellende kunnen krijgen. Denk dat achter het dashboard de kabels net zo heet geworden zijn.
En dan voorzichtig de stekker(s) er doorheen wurmen.
Het lijkt me dat het er ook ooit in is gezet, en toen was de carrosserie ook al uit 1 stuk. Dus door datzelfde gat in carrosserie moet het ook terug kunnen normaal gesproken.
Iig. goed dat je ook de hele kabelboom vervangt. Anders zou je nog wel eens veel ellende kunnen krijgen. Denk dat achter het dashboard de kabels net zo heet geworden zijn.
-
- Drempelkiller
- Posts: 3709
- Joined: SatOct09, 2004 4:07:33 PM
- Location: Nieuwerkerk a/d IJssel
- Contact:
Zoals q01z al aanhaalt, het beste is het dashboard demonteren KLIK HIER maar is voor wat foto's. Mogelijk helpt het bij je beslissing.q01z wrote:de rubberplug met alle bekabeling moet idd richting het interieur getrokken worden! je kan er echter niet heel erg bijster goed bij!
het makkelijkst zou zijn als je je dashboard eruit kon halen, en dan dus alle kabels in 1x als 1 geheel naar binnen kon trekken
Groetjes, Henk
Zie ook eens onze web-site's http://xj-79-zg.batssoft.nl of http://xd-76-gj.batssoft.nl of onze nieuwe
aanwinst http://89-thv-2.batssoft.nl en meld je aan op http://kentekens.axclub.nl
-
- Drempelkiller
- Posts: 3709
- Joined: SatOct09, 2004 4:07:33 PM
- Location: Nieuwerkerk a/d IJssel
- Contact:
In iedergeval veel sterkte met het de- en montage werk van dash en kabelboom.B_iks wrote:Bedankt voor de foto's, dat geeft al een beeld. Ik zal er toch aan moeten geloven, want ik vrees dat ik anders later in de problemen ga komen als ik dit nu niet structureel ga aanpakken. Ik zal in ieder geval voorzichtig te werk gaan om het fraaie dashboard niet te slopen.
Groetjes, Henk
Zie ook eens onze web-site's http://xj-79-zg.batssoft.nl of http://xd-76-gj.batssoft.nl of onze nieuwe
aanwinst http://89-thv-2.batssoft.nl en meld je aan op http://kentekens.axclub.nl
-
- Drempelkiller
- Posts: 3709
- Joined: SatOct09, 2004 4:07:33 PM
- Location: Nieuwerkerk a/d IJssel
- Contact:
Die moeten inderdaad terug geduwd worden en de nodige schroeven in de auto.B_iks wrote:Dank je! Vandaag al wat gedaan aan de voorzijde van het dash. Ik neem aan dat in de parafaanbak die rubbers met een oogje teruggeduwd moeten worden en dat je dan het dash naar je toe kunt halen in de auto?
Groetjes, Henk
Zie ook eens onze web-site's http://xj-79-zg.batssoft.nl of http://xd-76-gj.batssoft.nl of onze nieuwe
aanwinst http://89-thv-2.batssoft.nl en meld je aan op http://kentekens.axclub.nl
Dat laatste kan ik niet meer zeggen. Het dash hangt in ieder geval los. De isolatie bij de bobine is volledig weg net als bij het stuk draad wat vanaf de motorruimte de auto ingaat. Vlakbij het schutbord. Ik heb er nog een accu opgezet en alle interieurverlichting en schakelaars werkten nog wel. Omdat ik er toch een volledig andere draadboom (+ contactslot) en ander blok in klus, is het niet meer zo van toepassing waar het probleem lag. Al was het nog leuk geweest om te weten.