Koppeling
Moderators: denny, vtspower, webmasters
Koppeling
Ik gisteren lekker tuffen naar het werk...en op een gegeven moment duwde ik het koppelingspedaal zowat door het schutbord heen. Helemaal lam...dus niet meer koppelen. Op dat moment stond ie gelukkig in z'n vrij, dus de snelheid ging rap omlaag
Kon zelf niet snel zien wat het was, kabel van de koppeling zat vast en de rest was niet echt goed zichtbaar en beetje link op een 80 weg op te lang te loeren. ANWB erbij, en bleek dat het plaatje waar de koppelingskabel op zit en verbonden wordt met de bak in het midden "gescheurd" was. gevalletje metaalmoeheid. Is ter plekke gelast, maar moet natuurlijk wel vervangen worden.
Heeft iemand zo'n plaatje (bijv. bak vervangen, maar niet dit)? Ik zal er vanavond even een foto van maken. Trouwens, is het wel te vervangen, er zit wel een pen in, aan de zijde van de bak...maar ga ik dat los krijgen? Iemand daar ervaring mee...
Kon zelf niet snel zien wat het was, kabel van de koppeling zat vast en de rest was niet echt goed zichtbaar en beetje link op een 80 weg op te lang te loeren. ANWB erbij, en bleek dat het plaatje waar de koppelingskabel op zit en verbonden wordt met de bak in het midden "gescheurd" was. gevalletje metaalmoeheid. Is ter plekke gelast, maar moet natuurlijk wel vervangen worden.
Heeft iemand zo'n plaatje (bijv. bak vervangen, maar niet dit)? Ik zal er vanavond even een foto van maken. Trouwens, is het wel te vervangen, er zit wel een pen in, aan de zijde van de bak...maar ga ik dat los krijgen? Iemand daar ervaring mee...
Verkocht: AX 1.4i TGS donkergroen metallic cruising met 247.000Km (Nov. 2010).
Ok, da's natuurlijk een mogelijkheid. Dit is em btw:
Tjah, en dan vroeg ik mij ook nog af: hoe krijg ik em eraf (en de nieuwe er weer op).
Zie nu ook dat de as ook een beetje is meegelast
Die moet ik dus weer netjes schoon krijgen, maar op de foto ziet het er erger uit dan het is.
Tjah, en dan vroeg ik mij ook nog af: hoe krijg ik em eraf (en de nieuwe er weer op).
Zie nu ook dat de as ook een beetje is meegelast
Die moet ik dus weer netjes schoon krijgen, maar op de foto ziet het er erger uit dan het is.
-
- AX liefhebber
Zo, vanochtend even langs de dealer gereden. Was helaas niet op voorraad, komt maandag binnen. Ben niet op een sloop wezen kijken, ivm metaalmoeheid en het erafslopen geeft mogelijk ook weer een onbetrouwbaar geheel. Wordt geleverd met de pen in de bak (maar wil die eigenlijk laten zitten) en een nieuwe pen om 'm vast te zetten. Kosten nieuwe onderdelen: 25 Euries. Nu hopen dat ik de oude pen eruit krijg! Moah...beetje WD40 en dan...
Goed plan jah...maar wil eigenlijk morgen ook naar de meeting, hmm wel tricky hehe. En anders neem ik wel een sleepkabeltje mee, vast iemand die mij even nabij Utrecht wil afzetten
Btw, niemand die 'm er al eens af heeft gehaald? Dan weet ik een beetje waar ik aan toe ben...
Btw, niemand die 'm er al eens af heeft gehaald? Dan weet ik een beetje waar ik aan toe ben...
-
- AX Spaster Mammer
okke wrote:Goed plan jah...maar wil eigenlijk morgen ook naar de meeting, hmm wel tricky hehe. En anders neem ik wel een sleepkabeltje mee, vast iemand die mij even nabij Utrecht wil afzetten
probeer clublid drake eens
ax 1.4 first (GT5) en de enige cabrio
Bossie wrote:Ik denk dat het dan erg rustig is. Als ik jou was zou ik toch zondag gaanokke wrote:Goed plan jah...maar wil eigenlijk morgen ook naar de meeting.
Jaaaaaaah dat wist ik wel. Even kijken of jullie het nog allemaal wel weten he!
Op de meeting heb ik begrepen dat lassen toch waarschijnlijk de beste optie gaat worden. Maar ondertussen was het onderdeel al besteld en...aangekomen! Wel zo netjes om het dan ook af te halen. Alles in het zakje, nieuwe pen erbij.
Zegt de brave man achter de balie: das dan 87 euro en 50 centen. Pardon? Het was toch 25 euro volgens po
"Ja, het onderdeel kan wat duurder uitvallen he, en als je het niet wil dan neem je het toch niet!" Riep de ietwat geirriteerde medewerker, die net over een ander dingetje ook al op z'n flikker had gekregen.
Goed, het onderdeel ligt nu fijn in het magazijn DAAR, en ik ga bij mijn garage op de hoek de boel laten lassen
Zegt de brave man achter de balie: das dan 87 euro en 50 centen. Pardon? Het was toch 25 euro volgens po
"Ja, het onderdeel kan wat duurder uitvallen he, en als je het niet wil dan neem je het toch niet!" Riep de ietwat geirriteerde medewerker, die net over een ander dingetje ook al op z'n flikker had gekregen.
Goed, het onderdeel ligt nu fijn in het magazijn DAAR, en ik ga bij mijn garage op de hoek de boel laten lassen