Ik heb een Citroën AX 1.1 uit '93 waarvan sinds een tijdje steeds het lampje gaat branden van de koelvloeistof. Daarmee is niks aan de hand en ik probeer nu uit te vinden wat het anders kan veroorzaken. Er zit net een nieuwe thermostaat in, en de ventilator doet het, alleen blijft de motor steeds te warm worden. De radiateur blijft koud, en de slang bij de waterpomp ook. Zou evt kunnen dat het aan de waterpomp ligt, of wellicht aan het snoertje van de waterpomp naar het dashboard. Ik wil dit graag controleren. Ik weet wel hoe ik kan controleren of de waterpomp kapot is, maar weet niet hoe het snoertje eruit ziet, of waar dat precies loopt. Iemand een idee?
bedankt !
Waterpomp sensor
Moderators: denny, vtspower, webmasters
Hoi Annette,
welkom hier!
het zou inderdaad kunnen dat je waterpomp stuk is, aangezien het klinkt alsof je water niet circuleert.
Dit zou je kunnen controleren door met koude motor je koelvloeistof helemala bij te vullen tot bovenin, dan de auto te starten (wel de radiatordop eraf laten!) en dan terijl je in de radiator vulpijp kijkt iemand gas laten geven, je moet het water dan zien zakken en weer stijgen als het gas los gelaten wordt.
van een draadje van de waterpomp naar het dashboard weet ik nix, daar heb ik nog nooit van gehoord!
succes!
(owh trwns, dit bericht wordt straks verplaatst naar technisch! dus dan weet je dat)
welkom hier!
het zou inderdaad kunnen dat je waterpomp stuk is, aangezien het klinkt alsof je water niet circuleert.
Dit zou je kunnen controleren door met koude motor je koelvloeistof helemala bij te vullen tot bovenin, dan de auto te starten (wel de radiatordop eraf laten!) en dan terijl je in de radiator vulpijp kijkt iemand gas laten geven, je moet het water dan zien zakken en weer stijgen als het gas los gelaten wordt.
van een draadje van de waterpomp naar het dashboard weet ik nix, daar heb ik nog nooit van gehoord!
succes!
(owh trwns, dit bericht wordt straks verplaatst naar technisch! dus dan weet je dat)
De kans is heel groot dat het systeem niet goed ontlucht is. Als er lucht in het thermostaathuis zit dan blijft de thermostaat dicht. Motor loopt heet en radiateur blijft dan koud.
Laat de motor ff draaien en controleer of de verwarming binnen wel snel warm wordt. Wordt deze wel warm is je waterpomp in orde. Blijft deze koud is of het systeem totaal niet ontlucht of is je waterpomp stuk.
In het geval van waterpomp stuk moet je distributie eraf. Dat gaat was kosten met zich meenemen. Suc6.
Laat de motor ff draaien en controleer of de verwarming binnen wel snel warm wordt. Wordt deze wel warm is je waterpomp in orde. Blijft deze koud is of het systeem totaal niet ontlucht of is je waterpomp stuk.
In het geval van waterpomp stuk moet je distributie eraf. Dat gaat was kosten met zich meenemen. Suc6.
- Peugeot 106 1.6i Motor
- Peugeot 106 Onderstel
- Citroën Saxo VTS Vbak
- Citroën Saxo VTS Remmerij
Wie ben ik.... Klik.
- Peugeot 106 Onderstel
- Citroën Saxo VTS Vbak
- Citroën Saxo VTS Remmerij
Wie ben ik.... Klik.