Ben aan het verlagen heb even advies nodig

Problemen, vervangen of tunen alles kan.

Moderators: denny, vtspower, webmasters

Post Reply
Fast eddie
AX liefhebber
AX liefhebber

Ben aan het verlagen heb even advies nodig

Post by Fast eddie »

Oke manne en vrouwe eindelijk zijn we weer een beetje van start gegaan, het project verlagen :? .

Tjemig het viel niet mee :shock: om de torsiestaven los te krijgen maar het is gelukt :D , maar nu heb ik beide torsiestaven eruit liggen omdat ik zo alles goed schoon kon maken en dat is gelukt.

Maar nu komt het welke kant moet ik nu eerst monteren :?: bij HOW TO DO staat alleen eerst links beginnen en dan rechts.
Maar nu begin ik met beide los hoe nu, en welke maat zal ik dan weer aan moeten houden ivm verlagen 25cm of juist niet.

Hij moet in elkgeval minimaal 10 a 11cm zakken :D 8) , wie o wie heeft tips voor mij :?: :idea:
IK PROAT PLAT, SO WHAT !!!!!
Image

Volvo V70 2.4T 20v 200pk automaat 2001
AX-GTi 1992 3 januari
AX-GTi 1992 2 januari 115pk

denny
AX Master Spammer
AX Master Spammer

Re: Ben aan het verlagen heb even advies nodig

Post by denny »

Fast eddie wrote:Oke manne en vrouwe eindelijk zijn we weer een beetje van start gegaan, het project verlagen :? .

Tjemig het viel niet mee :shock: om de torsiestaven los te krijgen maar het is gelukt :D , maar nu heb ik beide torsiestaven eruit liggen omdat ik zo alles goed schoon kon maken en dat is gelukt.

Maar nu komt het welke kant moet ik nu eerst monteren :?: bij HOW TO DO staat alleen eerst links beginnen en dan rechts.
Maar nu begin ik met beide los hoe nu, en welke maat zal ik dan weer aan moeten houden ivm verlagen 25cm of juist niet.

Hij moet in elkgeval minimaal 10 a 11cm zakken :D 8) , wie o wie heeft tips voor mij :?: :idea:
je schokdempers laten inkorten hahaha.

maar je hebt natuurlijk niet de afstand gemeten tussen de bouwgaten voor de demper toen de torsiestangen eruit waren zeker?
anders was het bepalen van 11cm verlaging niet zo moeilijk.
En nee das geen 11cm kortere afstand. ff rekening houden met de hoeken etc :D.
Don't walk behind me, I may not lead. Don't walk in front of me, I may not follow. Just walk beside me and be my friend.

Fast eddie
AX liefhebber
AX liefhebber

Post by Fast eddie »

denny wrote:
Fast eddie wrote:Oke manne en vrouwe eindelijk zijn we weer een beetje van start gegaan, het project verlagen :? .

Ik heb 27cm gemeten, dus ik zal eerst alles even in de orginele stand moeten zetten en daarna maar gewoon weer loshelen 3 a 4 tandjes zakken en klaar TOCH!!!!!!!!!! :shock:
je schokdempers laten inkorten hahaha.

maar je hebt natuurlijk niet de afstand gemeten tussen de bouwgaten voor de demper toen de torsiestangen eruit waren zeker?
anders was het bepalen van 11cm verlaging niet zo moeilijk.
En nee das geen 11cm kortere afstand. ff rekening houden met de hoeken etc :D.
IK PROAT PLAT, SO WHAT !!!!!
Image

Volvo V70 2.4T 20v 200pk automaat 2001
AX-GTi 1992 3 januari
AX-GTi 1992 2 januari 115pk

denny
AX Master Spammer
AX Master Spammer

Post by denny »

belangrijkste is dat de torsiestaven gemakkelijk zonder al te veel weersatnd in de as schuiven. in de as schuiven. persoonlijk geloof ik niet zo in die tandjes methode.
Ik geloof trouwens dat de hoeken meergenomen de factor 3 was.
dus een 1 cm kortere afstand voor 3 cm verlaging.
Zal dat morgen eens nazoeken. Heb dat ooit eens helemaal in autocad uitgetekend en toen op papier gezet.

voordeel is dat je dus eigenlijk 12 cm kunt verlagen terwijl de schokdemper dan maar 4 cm extra inveert (lang leve de bijna horizontale demper stand.) en je dus binnen de fabrikant zijn toleranties blijft zitten.
Maar ik zoek het morgen even presies na.

groeten

denny
Don't walk behind me, I may not lead. Don't walk in front of me, I may not follow. Just walk beside me and be my friend.

Post Reply