Hoe moet je de ECU resetten?
Moderators: denny, vtspower, webmasters
Hoe moet je de ECU resetten?
Tja, de titel zegt het al, hoe moet het. Ik snap dat je de minpool 10 min moet los koppelen en dan is ie leeg, maar wat dan?
Ik heb gelezen dat je hem stationair moet laten lopen tot dat ie warm is, ik heb ook gelezen dat je hem een x aantal minuten stationair moet laten lopen en een x aantal minuten bij 3000 toeren en mijn citroen beunhaas zegt dat het helemaal geen reet uitmaakt.
Iemand die het zeker weet?
Ik heb gelezen dat je hem stationair moet laten lopen tot dat ie warm is, ik heb ook gelezen dat je hem een x aantal minuten stationair moet laten lopen en een x aantal minuten bij 3000 toeren en mijn citroen beunhaas zegt dat het helemaal geen reet uitmaakt.
Iemand die het zeker weet?
Last edited by Lees on MonNov29, 2004 4:45:24 PM, edited 2 times in total.
Uiteindelijk komt het wel goed idd. Maar dat duurt effies,
Hier komt de makkelijkste snelste en minst frustrerende oplossing.
De stekker van de ecu eruit trekken. Deze is dan meteen gereset en je hoeft je radio niet opnieuw in te stellen
Stekker weer terugstoppen
Motor starten en overal vanaf blijven (beslist geen gas geven) ALs ie afslaat gewoon weer proberen.
Je hoort nu de motor af en toe bijregellen Het toerental gaat wat op en neer
Als de fan aanslaat is de motor praktisch warm en is zn stationair loop ingeregeld
Hier komt de makkelijkste snelste en minst frustrerende oplossing.
De stekker van de ecu eruit trekken. Deze is dan meteen gereset en je hoeft je radio niet opnieuw in te stellen
Stekker weer terugstoppen
Motor starten en overal vanaf blijven (beslist geen gas geven) ALs ie afslaat gewoon weer proberen.
Je hoort nu de motor af en toe bijregellen Het toerental gaat wat op en neer
Als de fan aanslaat is de motor praktisch warm en is zn stationair loop ingeregeld
Don't walk behind me, I may not lead. Don't walk in front of me, I may not follow. Don't walk beside me either. Just pretty much leave me the f#ck alone.
hoe lang duurt het wel niet voordat je een motor (1.4) stationair draaiend helemaal warm hebt??
Ik heb ook een keer mn ECU gereset, maar toen ik em dus startte liep ie zoo ontzettend beroerd, te rijk en brak dat je na 3 minuten uit frustratie toch gas gaat geven om em soepeler te laten lopen, is dit heel k*t voor je instellingen vervolgens??
Ik heb ook een keer mn ECU gereset, maar toen ik em dus startte liep ie zoo ontzettend beroerd, te rijk en brak dat je na 3 minuten uit frustratie toch gas gaat geven om em soepeler te laten lopen, is dit heel k*t voor je instellingen vervolgens??
duurt nog geen 10 minuten voordat ie warm is. Als je gas geeft dan loopt gewoon het inlezen in de soep. Het gaat erom dat de ecu leert wat de motor doet als ie stationair loopt. Hoe de motor daarna stationair loopt heeft niets te maken met hoe die loopt als ie inloopt. En ja hij kan af en toe beroerd lopen tijdens het inlezen.
Don't walk behind me, I may not lead. Don't walk in front of me, I may not follow. Don't walk beside me either. Just pretty much leave me the f#ck alone.
de rij tabbellen vullen duurt daarna +/- 2000km
het klinkt misschien vreemd, maar het resetten van de ecu doe ik ieder jaargetijde(herfst / lente) vanwege de buitenlucht temperatuur.
toen het onder de 10 graden kwam liep ie minder zuinig, nu weer goed,
niet zo zuinig als bij warm weer, maar toch merkbaar zuiniger.
het klinkt misschien vreemd, maar het resetten van de ecu doe ik ieder jaargetijde(herfst / lente) vanwege de buitenlucht temperatuur.
toen het onder de 10 graden kwam liep ie minder zuinig, nu weer goed,
niet zo zuinig als bij warm weer, maar toch merkbaar zuiniger.
Het is toch alleen die ene grote stekker aan de zijkant van de ECU? Ik heb dat ding voor 10 min los gekoppeld en toen weer aangesloten en mijn blok liep gelijk als een zonnetje.
Kan dat (heb ik gewoon een super blok) of doe ik iets verkeerd, vind het namelijk zo raar dat ie niet loopt te stotteren in het begin.
Mzzls
Kan dat (heb ik gewoon een super blok) of doe ik iets verkeerd, vind het namelijk zo raar dat ie niet loopt te stotteren in het begin.
Mzzls
Ja hoor hij kan in een keer goed draaien. Bij de meeste mensen gaat ie daarna nog eventjes zoeken op andere toerentallen. Maar het kan goed zijn dat het in een keer goed is.
Don't walk behind me, I may not lead. Don't walk in front of me, I may not follow. Don't walk beside me either. Just pretty much leave me the f#ck alone.
Betekent dit dat de motor koud moet zijn en het hele opwarmtraject moet doorlopen nadat de ECU is gereset, of kun je ook resetten met een warme motor?Sander wrote: Als de fan aanslaat is de motor praktisch warm en is zn stationair loop ingeregeld
Het lijkt me dat dat nogal uitmaakt voor de tijd die de ECU krijgt om de stationairloop in te regelen voordat de fan aanslaat.
Mooiste inleren gaat als volgt, volgens een bijna gepensioneerde Citroën monteur
:
Als je m een egte harde reset wil geven:
- Plus kabel van de accu, ongeveer 10 minuten.
- Min kabel van de accu halen, en de plus en min kabel een kusje laten geven(vonkt niet ofzo). Op deze manier is de ecu egt zo leeg als ie gaat.
- Contact aan, en na 10 seconden weer uit... op deze manier leert de stappenmoter zichzelf in(samen met ecu).
- Contact opnieuw aan, en starten. Hij hoeft niet helemaal warm te lopen, gewoon een tijdje laten draaien totdat ie mooi stationair loopt, minuutje of 2.
done

Als je m een egte harde reset wil geven:
- Plus kabel van de accu, ongeveer 10 minuten.
- Min kabel van de accu halen, en de plus en min kabel een kusje laten geven(vonkt niet ofzo). Op deze manier is de ecu egt zo leeg als ie gaat.
- Contact aan, en na 10 seconden weer uit... op deze manier leert de stappenmoter zichzelf in(samen met ecu).
- Contact opnieuw aan, en starten. Hij hoeft niet helemaal warm te lopen, gewoon een tijdje laten draaien totdat ie mooi stationair loopt, minuutje of 2.
done
Ax is back
bij mij loopt ie tijdens inlezen ook altijd brak, en ook best lang. Hij blijft heeeel lang zoeken, onregelmatig, veelste hoog, echt k*t zegmaar. Maaar ik laat hem gewoon 3/4 minuten zo met zichzelf klootte, zet hem af, en als ik hem daarna start loopt ie perfect....Buks wrote:hoe lang duurt het wel niet voordat je een motor (1.4) stationair draaiend helemaal warm hebt??
Ik heb ook een keer mn ECU gereset, maar toen ik em dus startte liep ie zoo ontzettend beroerd, te rijk en brak dat je na 3 minuten uit frustratie toch gas gaat geven om em soepeler te laten lopen, is dit heel k*t voor je instellingen vervolgens??
Ook paar keer perongeluk gereset dat ik de accu lang los had gehad maar vergeten was:p dus gewoon weggereden, en meestal loopt ie dan eigenlijk ook wel goed. Soms, soms gaat ie statoinair dan way to hoog lopen, maar dat is maar afentoe. Dus zo heel ernstig is het vast niet...
En waarom doe ik het zovaak? Nou mijn accupoolklem zat los (was te groot) en viel er al vanaf als je blaasde zegmaar, dus ja

=Ceristmo wrote:Zonder Ph.1 geen 2 en 3....De Ph.1 is de moeder aller AX'en. De geboorte. De start. Het begin. En helemaal het einde. De Alfa en de Omega. Je kunt een Ph.2 niet waarderen zonder de Ph.1 een warm hart toe te dragen.
Op de zevende dag rustte God niet. Toen schetste Hij het ontwerp voor de Ph.1 AX (GT).