Daar heb je idd een punt. Ik deed het altijd samen met iemand, dat scheelt natuurlijk!Browny wrote:Ja, maar met een deurbel werkt het ideaal vanuit de bestuurdersstoel. 3 jaar geleden heeft Joost zo de rode AX uitgelezen. Deurbel kostte ook maar 2,10 euro, dus daar hoef ik het niet voor te latenarnie wrote:Deurbel gehaald? Je kunt toch je stekker met 1 draadje doorverbinden naar de min
Ivar /Browny, Citroën AX Sport, 2CV, Peugeot 106, 306 en J7
Moderator: webmasters
-
- AX super weirdo
- Posts: 4657
- Joined: SunSep14, 2003 9:02:26 PM
- Location: Hardinxveld-Giessendam
- Contact:
Freude am Fahren.
Ff een update over de zwarte.
Vanwege tijdgebrek heb ik steeds maar even tijd om er aan te knutselen.
Hij loopt heel beroerd (soms ff niet) en waarschijnlijk zit het hem in de ontsteking.
Ontstekingshuis is het volgende wat ik ga vervangen, is dat het niet, is het vrijwel zeker de brandstofpomp. (vrijwel alle andere mogelijkheden zijn al uitgesloten)
De garageboer zegt echter dat dit haast niet kan, hij heeft meegereden en het is een ontstekingsprobleem en geen brandstoftekort volgens hem.
Mocht dat niet helpen vervang ik de complete kabelboom (heb ik ook nog liggen).
Ik heb de laatste week van juni een weekje vrij dus dan moet ie zeker klaar zijn.
Voor de meeting gaat helaas niet lukken aangezien ik het ontstekingshuis tijdens de meeting krijg.
Vanwege tijdgebrek heb ik steeds maar even tijd om er aan te knutselen.
Hij loopt heel beroerd (soms ff niet) en waarschijnlijk zit het hem in de ontsteking.
Ontstekingshuis is het volgende wat ik ga vervangen, is dat het niet, is het vrijwel zeker de brandstofpomp. (vrijwel alle andere mogelijkheden zijn al uitgesloten)
De garageboer zegt echter dat dit haast niet kan, hij heeft meegereden en het is een ontstekingsprobleem en geen brandstoftekort volgens hem.
Mocht dat niet helpen vervang ik de complete kabelboom (heb ik ook nog liggen).
Ik heb de laatste week van juni een weekje vrij dus dan moet ie zeker klaar zijn.
Voor de meeting gaat helaas niet lukken aangezien ik het ontstekingshuis tijdens de meeting krijg.
Morgen ga ik de zwarte weer aanpakken, hopen dat ie het goed gaat doen.
Ik heb ook inmiddels een mooie vervanging voor mijn rechterdeur geregeld, die moet ik alleen nog ophalen en overhangen.
Maatje van me heeft al toegezegd dat ie een motorkapje voor me kan verlassen dus dan komt er een strakke (zonder luchthappers oid) kap met gelaste kijkers erop. Zal nog wel even duren want ik wil alles in 1 keer laten spuiten. Als toevallig de juiste kleur zwart langs komt zal ie me ook bellen, scheelt weer een berg. Het kan iig voor een leuk prijsje bij hem op de zaak.
Ik heb ook inmiddels een mooie vervanging voor mijn rechterdeur geregeld, die moet ik alleen nog ophalen en overhangen.
Maatje van me heeft al toegezegd dat ie een motorkapje voor me kan verlassen dus dan komt er een strakke (zonder luchthappers oid) kap met gelaste kijkers erop. Zal nog wel even duren want ik wil alles in 1 keer laten spuiten. Als toevallig de juiste kleur zwart langs komt zal ie me ook bellen, scheelt weer een berg. Het kan iig voor een leuk prijsje bij hem op de zaak.
Ontstekingshuis vervangen heeft niet veel goeds gedaan. Ik moet echter de ontsteking nog op tijd zetten dus wellicht doet ie het dan beter. Aankomende zaterdag heb ik 1,5week vrij, dus dan moet het goedkomen.
Brandstofpompje in Nieuwerkerk halen, die ff vervangen, kleppen stellen en ontsteking op tijd zetten, dan zou het moeten zijn opgelost.
Is het dan nog niet ok, dan ga ik de kabelboom vervangen.
Is het dan nog niet ok, dan maar een carbje erop.
Brandstofpompje in Nieuwerkerk halen, die ff vervangen, kleppen stellen en ontsteking op tijd zetten, dan zou het moeten zijn opgelost.
Is het dan nog niet ok, dan ga ik de kabelboom vervangen.
Is het dan nog niet ok, dan maar een carbje erop.
hmm, dus nog niet opgelost. Als je die ontsteking een beetje in het midden zet, moet ie het altijd wel redelijk aardig doen. Dus in dat geval kun je geen grote problemen met rijden hebben (slechts een klein beetje minder vermogen evt.).
Ik zou echt nu als eerste maar eens dat kleppendeksel eraf halen en iig. de klepspeling eerst controleren. Als je er dan al achter komt dat 1 of meer kleppen veel te strak staan (te weinig speling) dan zou het dat eens heel goed de oorzaak van je problemen kunnen zijn.
Klepspeling is dus echt wel iets wat pas op kan gaan spelen als de motor opwarmt.
Ik zou er niet mee wachten want dan kun je de desbetreffende klep verbranden........en dan heb je weer heel wat werk (en geld voor onderdelen als je de cilinderkop eraf moet halen.)
Ik zou echt nu als eerste maar eens dat kleppendeksel eraf halen en iig. de klepspeling eerst controleren. Als je er dan al achter komt dat 1 of meer kleppen veel te strak staan (te weinig speling) dan zou het dat eens heel goed de oorzaak van je problemen kunnen zijn.
Klepspeling is dus echt wel iets wat pas op kan gaan spelen als de motor opwarmt.
Ik zou er niet mee wachten want dan kun je de desbetreffende klep verbranden........en dan heb je weer heel wat werk (en geld voor onderdelen als je de cilinderkop eraf moet halen.)
Breng die auto toch gewoon weg Ivar!
Dat wekendurende gezeik zou ik echt helemaal knetter van worden.
Dat wekendurende gezeik zou ik echt helemaal knetter van worden.
Collin,
Citrofiel in crisis, rij nu in een Mini!
M'n foto's op http://foto.realiseerden.nl en opinies op http://realiseerden.nl, Twitter: @CollinVersteegh
Citrofiel in crisis, rij nu in een Mini!
M'n foto's op http://foto.realiseerden.nl en opinies op http://realiseerden.nl, Twitter: @CollinVersteegh
mmm, dat hoop ik niet, ik heb echter nog een gereviseerde kop en een nieuwe koppakking e.d. liggen, dus qua kosten zal het meevallen. Het gaat me alleen nog meer tijd kosten dan.Lucske wrote: Ik zou echt nu als eerste maar eens dat kleppendeksel eraf halen en iig. de klepspeling eerst controleren. Als je er dan al achter komt dat 1 of meer kleppen veel te strak staan (te weinig speling) dan zou het dat eens heel goed de oorzaak van je problemen kunnen zijn.
Klepspeling is dus echt wel iets wat pas op kan gaan spelen als de motor opwarmt.
Ik zou er niet mee wachten want dan kun je de desbetreffende klep verbranden........en dan heb je weer heel wat werk (en geld voor onderdelen als je de cilinderkop eraf moet halen.)
-
- AX Spaster Mammer
- Posts: 7633
- Joined: MonJan31, 2005 3:35:30 PM
poging gewaagd kleppen te stellen.
Nog maar 1 keertje gedaan ong. 2 jaar terug.
How-to erbij, haynes geprint.
Of ik doe iets erg fout of er zit echt totaal te weinig speling op.
Ik hoop op hulp van Chris, anders breng ik hem wel ff naar de garage, ik durfde niet zoveel te veranderen als ik dacht dat nodig was.
Nog maar 1 keertje gedaan ong. 2 jaar terug.
How-to erbij, haynes geprint.
Of ik doe iets erg fout of er zit echt totaal te weinig speling op.
Ik hoop op hulp van Chris, anders breng ik hem wel ff naar de garage, ik durfde niet zoveel te veranderen als ik dacht dat nodig was.
-
- AX Spaster Mammer
- Posts: 7633
- Joined: MonJan31, 2005 3:35:30 PM
Ik heb trouwens een nieuw speeltje.
Enkele leden hebben hem al gezien.
Tis enkel voor zakelijk gebruik, ik wil geen bijtelling betalen namelijk.
Liever geld ontvangen voor woon-werk verkeer en lekker ax rijden.
Full options oa: 17" velgjes, sportonderstel, leer, Xenon, ESP die uitkan etc.etc.
Wel grappig bakje met 140Pk en een wegligging van heb ik jou daar.
Normaal neem ik hem dus niet mee naar huis, tis enkel voor zakelijk rijden, maar morgen heb ik een beursje in Veghel, dus dit weekend een leuk gebakje voor de deur.
Enkele leden hebben hem al gezien.
Tis enkel voor zakelijk gebruik, ik wil geen bijtelling betalen namelijk.
Liever geld ontvangen voor woon-werk verkeer en lekker ax rijden.
Full options oa: 17" velgjes, sportonderstel, leer, Xenon, ESP die uitkan etc.etc.
Wel grappig bakje met 140Pk en een wegligging van heb ik jou daar.
Normaal neem ik hem dus niet mee naar huis, tis enkel voor zakelijk rijden, maar morgen heb ik een beursje in Veghel, dus dit weekend een leuk gebakje voor de deur.
Ff update-je:
Rode, moet nog steeds gepoetst worden
Zwarte: Nette deuren weten te regelen, woensdag gaat ie naar de garage, daar meten ze de brandstofdruk even na, stellen ze de kleppen, zetten de ontsteking op tijd en lezen de ecu-waarden uit om tot een oplossing te komen voor het enorme inhouden. Gelukkig is de garage om de hoek, dus ff ecu afkoppelen, weer aansluiten en dan asap naar de garage zodat ik daar zonder stotteren aankom. (eerste 5 minuten loopt ie goed)
Ook heb ik een strakke achterklep met wat werk gekocht voor de zwarte, ik moet alleen nog even kijken hoe ik dat met de kentekenplaat ga doen in de musketier achterbumper, misschien dus wel geen strakke klep monteren.
Ook heb ik nog wat leuks voor de zwarte, daarover zaterdag meer.
Rode, moet nog steeds gepoetst worden
Zwarte: Nette deuren weten te regelen, woensdag gaat ie naar de garage, daar meten ze de brandstofdruk even na, stellen ze de kleppen, zetten de ontsteking op tijd en lezen de ecu-waarden uit om tot een oplossing te komen voor het enorme inhouden. Gelukkig is de garage om de hoek, dus ff ecu afkoppelen, weer aansluiten en dan asap naar de garage zodat ik daar zonder stotteren aankom. (eerste 5 minuten loopt ie goed)
Ook heb ik een strakke achterklep met wat werk gekocht voor de zwarte, ik moet alleen nog even kijken hoe ik dat met de kentekenplaat ga doen in de musketier achterbumper, misschien dus wel geen strakke klep monteren.
Ook heb ik nog wat leuks voor de zwarte, daarover zaterdag meer.
Yep, wat ik, stond 20 minuutjes op marktplaats en gelijk afspraak gemaakt voor vandaag. Wilde eerst de hele ax meenemen, hij zou in goede staat zijn, 1 zijkant was echter met flinke schade door een aanrijding.DuFF wrote:dus jij hebt die AX gekocht met al dat leuke spul erbij
ik had interesse in die enkele remus-demper
of heeft ie die nog?
Dikke kras en deukje in het achterscherm en de deur moest zeker vernieuwd worden. Ook waren de skirts niet allemaal netjes meer door die aanrijding, lag de achterbumper in een paar stukken en zo waren er nog meer dingen.
Wel zat pk-tjes. GTI Multipoint blokje erin, gechipt, kat vervanger, spaghetti.
demper heeft ie nog, bel hem ff, zie aangeboden, is echt in nieuwstaat!!!
GT staat inmiddels bij de garage. Ik ben klaar met school, vandaag afgestudeerd ff tussen het werken door, en heb een full time baan.
Daardoor weinig tijd en weinig zin om er nog naar te kijken.
Ze lezen de ecu compleet uit om te kijken waar het probleem zit.
Tis vrijwel zeker een sensor want na het resetten loopt ie 5 minuten goed en daarna voor geen meter meer.
Ook als ie weer koud is gaat ie niet beter lopen, dus het is niet temperatuur afhankelijk denk ik.
Ach, ik hoor het morgen vanzelf wat het was, hopelijk een kleinigheidje.
Ik laat gelijk de kleppen goed stellen en de ontsteking, is dat ook maar gebeurd.
Als ie goed loopt asap 15" eronder, de spaghetti, open pijp en de Musketier demper, dat is iig leuk werk.
Daardoor weinig tijd en weinig zin om er nog naar te kijken.
Ze lezen de ecu compleet uit om te kijken waar het probleem zit.
Tis vrijwel zeker een sensor want na het resetten loopt ie 5 minuten goed en daarna voor geen meter meer.
Ook als ie weer koud is gaat ie niet beter lopen, dus het is niet temperatuur afhankelijk denk ik.
Ach, ik hoor het morgen vanzelf wat het was, hopelijk een kleinigheidje.
Ik laat gelijk de kleppen goed stellen en de ontsteking, is dat ook maar gebeurd.
Als ie goed loopt asap 15" eronder, de spaghetti, open pijp en de Musketier demper, dat is iig leuk werk.
Door een verkooptopic van zx-cruiser weet ik nu waarom de verkoper zo enorm veel had betaald voor de katvervangende pijp die ik van hem heb overgenomen. Tis een nieuwe devil katvervanger voor saxo, aangepast voor een ax. Wat nou het voordeel hiervan is ten opzichte van mijn zelfgebakken katvervanger (gewoon rechte pijp), ik heb geen idee, maar ik denk 30pk