Wie heeft er ervaring met het volgende:
Als ik boven de 100 km/h rij, trilt er een achterwiel. Als ik de handrem aantrek wordt diezelfde trilling erger. Het lijkt dan om dezelfde trilling te gaan. Volgens een collega van me zou het om een rotte schokbreker zijn. De wielen zijn gebalanceerd en de velgen zijn recht. De schokdempers zijn waarschijnlijk al zo'n kleine 178.000 km oud.
Iemand...?
Trillen/klapperen achterwielen??
Moderators: denny, vtspower, webmasters
Een slechte schokdemper kan het zeker wel zijn.
Maar om het toch nog even helemaal uit te sluiten: wissel het rechtervoorwiel en het rechterachterwiel eens om. Als ie dan niet meer klappert, dan zal het toch aan het wiel liggen.
Schokdemper links en rechts uitwisselen is ook nog een optie. Doet ie het dan links, dan wordt het tijd voor andere schokdempers achter (altijd per set vervangen).
Ik neem overigens aan dat de draagarm en het wiellager nog goed zijn.
Maar om het toch nog even helemaal uit te sluiten: wissel het rechtervoorwiel en het rechterachterwiel eens om. Als ie dan niet meer klappert, dan zal het toch aan het wiel liggen.
Schokdemper links en rechts uitwisselen is ook nog een optie. Doet ie het dan links, dan wordt het tijd voor andere schokdempers achter (altijd per set vervangen).
Ik neem overigens aan dat de draagarm en het wiellager nog goed zijn.
-
- AX Starter
- Posts: 18
- Joined: ThuFeb08, 2007 5:33:34 PM
Je trommelremmen zijn, sterk uitgedrukt ovaal/eivormig geworden.
Dit komt doordat je een keer hard hebt geremd, of langdurig en daarna de auto hebt stilgezet en de handrem erop. Wat er dan gebeurt is de warmte van de remmetjes en trommel kan niet weg. Zoals je weet metaal zet uit bij warmte. Dus zodoende.
Achter twee andere trommels erop zetten en het liefste ook andere remschoenen en je trillen is voorbij.
succes!
albert
Dit komt doordat je een keer hard hebt geremd, of langdurig en daarna de auto hebt stilgezet en de handrem erop. Wat er dan gebeurt is de warmte van de remmetjes en trommel kan niet weg. Zoals je weet metaal zet uit bij warmte. Dus zodoende.
Achter twee andere trommels erop zetten en het liefste ook andere remschoenen en je trillen is voorbij.
succes!
albert
Ik heb m'n trommelremmen als eerste al gecontroleerd. Auto op de brug, handrem net wat aangetrokken zodat het wiel iets aanloopt op de rem. Door dan het wiel te draaien kun je voelen of er een eiervorm in de trommel zit en dit was niet het geval.
Ik ga nu voor de schokbrekers, vanaaf gaan de nieuwe erop. M'n achterbanden zijn namelijk behoorlijk aan het cub'en (cubben); dat wordt in dit geval veroorzaakt door het stuiteren/trillen van de banden door de slechte schokbrekers. Dit trillen was zelfs te zien tijdens het remmen.
Ik zal hier ff laten weten of het inderdaad de shocks waren, toch bedankt voor de tips.
Ik ga nu voor de schokbrekers, vanaaf gaan de nieuwe erop. M'n achterbanden zijn namelijk behoorlijk aan het cub'en (cubben); dat wordt in dit geval veroorzaakt door het stuiteren/trillen van de banden door de slechte schokbrekers. Dit trillen was zelfs te zien tijdens het remmen.
Ik zal hier ff laten weten of het inderdaad de shocks waren, toch bedankt voor de tips.