Boetes

Plaats en deel hier je frustraties.
Geflitst, AX een stukkie korter, roest etc.

Moderators: Rock's, webmasters

Post Reply
Popmart
AX Master Spammer
AX Master Spammer

Boetes

Post by Popmart »

Zo heb ik sinds mn rijbewijs (okt 2003) geen enkele verkeersboete, en zo heb ik er binnen 1,5 week twee te pakken.

De eerste was een parkeerboete. Een afspraak in het centrum van Heerlen liep uit, en had maar voor een half uur parkeergeld betaald. Toen ik bij de auto kwam had ik een bon van 50 euro onder mn wisser.

En vandaag lag er weer zo'n brief op de deurmat. Ditmaal wegens het negeren van rijrichtingbord D4. Dat is het blauwe ronde bond met een witte pijl. Blijkt dat je komende vanaf de snelweg in Sittard, en er bij Elsloo eraf gaat, je niet linksop het tankstation op mag draaien :S Stond er blijkbaar ergens politie, want ik sla daar wel vaker linksaf naar het tankstation. Ook dit grapje heeft me 50 euro gekost :(

grietje
AX super weirdo
AX super weirdo

Post by grietje »

50 euro voor tankstation in draaien, sjeee!!

dat soort boetes vind ik altijd wel een beetje flauw, zeker omdat het je bij elkaar toch een vermogen kost... 100 euro, daar kan ik zegmaar een maand van tanken!....

Overigens doe jij het wel een stuk beter met je boetes dan ik :roll: Ik heb nu 4 maximum snelheid overtredingen (1x traject controle, volgens hun 132 met een auto die maar 128 kan :P) en een parkeer bon.

Mja ik had het laatst ook, parkeer terrein, stond nergens bord parkeren in de vakken (bij een station) En ze hebben daar een stuk loze ruimte zegmaar zonder vakken. Er stonden al 2 andere autos dus ik zet hem ernaast... De rest in de buurt was namelijk helemaal vol al. Ook boete 50 euro!!
Had ik alleen weer het geluk dat ze een foute code op de bon hadden gezet :P Ik kreeg namelijk als overtreding :
'Geparkeerd buiten de bebouwde kom, op een voorrangsweg'
Leuk bedacht maar, ik stond in een woonwijk (bebouwde kom niet uit geweest, 30 km zone..), op een parkeerterrein, op iets wat op een stoep lijkt... :P :roll:
Ceristmo wrote:Zonder Ph.1 geen 2 en 3....De Ph.1 is de moeder aller AX'en. De geboorte. De start. Het begin. En helemaal het einde. De Alfa en de Omega. Je kunt een Ph.2 niet waarderen zonder de Ph.1 een warm hart toe te dragen.
Op de zevende dag rustte God niet. Toen schetste Hij het ontwerp voor de Ph.1 AX (GT).
=

Joost
Total admin
Total admin

Post by Joost »

tip is het een nieuw of oud bord.
In de zin van hij moet "retroreflecterend"zijn anders zou het bord niet rechtsgeldig kunnen zijn.
(advies van een agent)
ax 1.4 first (GT5) en de enige cabrio

Popmart
AX Master Spammer
AX Master Spammer

Post by Popmart »

Joost wrote:tip is het een nieuw of oud bord.
In de zin van hij moet "retroreflecterend"zijn anders zou het bord niet rechtsgeldig kunnen zijn.
(advies van een agent)
Geen idee, ik wist niet eens dat er een bord stond, maar zal binnenkort dan even kijken. Bedankt voor je tip in ieder geval!

saarisdaar
AX liefhebber
AX liefhebber

Post by saarisdaar »

sjonge jonge, heb je toch lekker voor elkaar he :P

aaaaah :wink:

zonde van t geld altijd.. :(
A to the X

Maarten v E
AX liefhebber
AX liefhebber

Post by Maarten v E »

geef maar een belletje,

met ringsleutel nr 13 staat daar binnenkort geen bord meer . :D

dat ze dan maar eens aantonen dat er een bord stond :twisted:

krijg je meteen je stickers

gr
Maarten

Browny
Total admin
Total admin

Post by Browny »

Dat is DE oplossing!
Even bellen: Nou, ik ben er nog eens gaan kijken, maar ik zie nergens een bord hoor!

MNM(tm)
AX super weirdo
AX super weirdo

Post by MNM(tm) »

Welke verklaring ga je dan nog geven voor het feit dat daar dan w?l een paal staat (die het wel heel aannemelijk maakt dat daar wel degelijk een bord is geweest)?!
Volcane en ph3 1.5D ex-Spot rijder! Image

Recently done:
- M'n lieve en altijd trouw gebleven witte dieseltje verkocht. :(
- Eindelijk (weer) Pioneer audio in m'n dieseltje! :)

Browny
Total admin
Total admin

Post by Browny »

Straatnaambordje even verderop los halen en die erop monteren. :wink:

Tijmen
AX Master Spammer
AX Master Spammer

Post by Tijmen »

MNM(tm) wrote:Welke verklaring ga je dan nog geven voor het feit dat daar dan w?l een paal staat (die het wel heel aannemelijk maakt dat daar wel degelijk een bord is geweest)?!
Wie zegt dat dat bord niet al weg was ten tijde van de bekeuring :wink:

Trouwens... voor de nieuwste borden ben je een ander soort dop nodig, die willen niet meer met een ring 13 :roll:
AX GTI '91

Popmart
AX Master Spammer
AX Master Spammer

Post by Popmart »

Maarten v E wrote:geef maar een belletje,

met ringsleutel nr 13 staat daar binnenkort geen bord meer . :D

dat ze dan maar eens aantonen dat er een bord stond :twisted:

krijg je meteen je stickers

gr
Maarten
Had toch wel verwacht dat jij hem zou wegtoveren. Zag je namelijk tijdje terug op TV Limburg aan het werk :D

Maar ff serieus...ik ga binnenkort kijken of er een bord staat, want het is me nooit opgevallen namelijk.

Post Reply