Grietje
Moderator: webmasters
*spring*spring*:












=Ceristmo wrote:Zonder Ph.1 geen 2 en 3....De Ph.1 is de moeder aller AX'en. De geboorte. De start. Het begin. En helemaal het einde. De Alfa en de Omega. Je kunt een Ph.2 niet waarderen zonder de Ph.1 een warm hart toe te dragen.
Op de zevende dag rustte God niet. Toen schetste Hij het ontwerp voor de Ph.1 AX (GT).
Netjes hoor! Voorkant kan nog omlaag ook zo te zien. 

- Peugeot 106 1.6i Motor
- Peugeot 106 Onderstel
- Citroën Saxo VTS Vbak
- Citroën Saxo VTS Remmerij
Wie ben ik.... Klik.

- Peugeot 106 Onderstel
- Citroën Saxo VTS Vbak
- Citroën Saxo VTS Remmerij
Wie ben ik.... Klik.

glennie:
Kap gaat in kleur zodra ik geld heb hihi
Velg/naafkapjes heb ik niet (athans 3 lelijke, maar 3 is te weinig en liever niets dan lelijk..) Maar als ik 4 andere vind, dan komen ze er wel op
mark:
Ik heb verlagingsveren geregeld, inplaats van mijn afgezaagde. Die moeten er dan alleen nog op...
Verder loopt ie nu nog echt veelste hoog stationair, geeft ook de hele tijd zelf gas... Voor stoplicht nu met rem erop koppeling op laten komen, dan loopt ie teminste rustig :P
Skirtjes zijn nu ook geregeld
Die lelijke achterkas dan eindelijk een keer afgewerkt 
Overigens vandaag een poging gedaan om die GT tellerbak eens in de 1.0 te zetten maar ik kan dus nergens aan die stekkers komen
Dealer heeft ze ook niet. Ik weet ondertussen wel welk draadje waar heen moet 
Kap gaat in kleur zodra ik geld heb hihi
Velg/naafkapjes heb ik niet (athans 3 lelijke, maar 3 is te weinig en liever niets dan lelijk..) Maar als ik 4 andere vind, dan komen ze er wel op

mark:
Ik heb verlagingsveren geregeld, inplaats van mijn afgezaagde. Die moeten er dan alleen nog op...
Verder loopt ie nu nog echt veelste hoog stationair, geeft ook de hele tijd zelf gas... Voor stoplicht nu met rem erop koppeling op laten komen, dan loopt ie teminste rustig :P
Skirtjes zijn nu ook geregeld


Overigens vandaag een poging gedaan om die GT tellerbak eens in de 1.0 te zetten maar ik kan dus nergens aan die stekkers komen


=Ceristmo wrote:Zonder Ph.1 geen 2 en 3....De Ph.1 is de moeder aller AX'en. De geboorte. De start. Het begin. En helemaal het einde. De Alfa en de Omega. Je kunt een Ph.2 niet waarderen zonder de Ph.1 een warm hart toe te dragen.
Op de zevende dag rustte God niet. Toen schetste Hij het ontwerp voor de Ph.1 AX (GT).
naafkapjes zijn ook zelf te maken.
plaat aluminium van 3 of 4 mm dik ofzo zien te regelen... even met een pas wat cirkels krassen, zaagje erin, randjes rondvijlen. ter hoogte van bevestigingsgat iets fabriceren (ik heb 't in me hoofd al getekend, maar is lastig uit te leggen) en dan ben je voor een paar tientjes klaar
plaat aluminium van 3 of 4 mm dik ofzo zien te regelen... even met een pas wat cirkels krassen, zaagje erin, randjes rondvijlen. ter hoogte van bevestigingsgat iets fabriceren (ik heb 't in me hoofd al getekend, maar is lastig uit te leggen) en dan ben je voor een paar tientjes klaar

Spreken is goud, Ductape is zilver.
Zaterdag heb ik dankzij een lieve monteur met zelf ook een AX (thanx Peter!) mogen sleutelen in de Citroën garage/dealer hier in Almere.

Was er leuk en uiteraard ook erg makkelijk
Die bout van uitlaat spruitstuk naar vernellingsbak eindelijk is vast gedraaid, getik weg. Keerringen vervangen, lekage weg
. Onderkant poging tot schoonmaken gedaan, knipperlicht probleem verholpen (massa storing), kabeltjes van zij knippers er is weggehaald, die heb ik toch niet meer.
Helaas moet er ook nog wel wat
- hij loopt stationair nog (veelste) hoog
- ik wil de compressie eens meten
- teveel speling op, ik denk dat dat de schakelstang is. Hoort een rubbertje in te zitten ofzo en die heb ik helemaal niet meer. Mjaw hij schakelt prima
- draadjes lambda moeten nog eens goed vastgemaakt worden/ hele nieuwe lambda + draadjes (kan miss t stationair probleem zijn):

Dan ben ik ook nog verwend met een Citroën overall en een Citroën sport pet
mam weer beetje blijer dat ik dat niet meer me gewone kleren zwart maak haha
En ook nog kadootjes voor rogier
:


Was er leuk en uiteraard ook erg makkelijk

Die bout van uitlaat spruitstuk naar vernellingsbak eindelijk is vast gedraaid, getik weg. Keerringen vervangen, lekage weg

Helaas moet er ook nog wel wat

- hij loopt stationair nog (veelste) hoog
- ik wil de compressie eens meten
- teveel speling op, ik denk dat dat de schakelstang is. Hoort een rubbertje in te zitten ofzo en die heb ik helemaal niet meer. Mjaw hij schakelt prima
- draadjes lambda moeten nog eens goed vastgemaakt worden/ hele nieuwe lambda + draadjes (kan miss t stationair probleem zijn):

Dan ben ik ook nog verwend met een Citroën overall en een Citroën sport pet

En ook nog kadootjes voor rogier


=Ceristmo wrote:Zonder Ph.1 geen 2 en 3....De Ph.1 is de moeder aller AX'en. De geboorte. De start. Het begin. En helemaal het einde. De Alfa en de Omega. Je kunt een Ph.2 niet waarderen zonder de Ph.1 een warm hart toe te dragen.
Op de zevende dag rustte God niet. Toen schetste Hij het ontwerp voor de Ph.1 AX (GT).
Wauw, ben benieuwd wat voor moois daar allemaal in zitgrietje wrote: En ook nog kadootjes voor rogier:

Mooie brug zeg, dat is wel lekker sleutelen!
K' heb drie Citroëns, hele mooooie.
Een gele, een goude en een rooooie.
Winaar Le Citron Pressé 2012, categorie equipe met de grootste / mooiste bagage
Een gele, een goude en een rooooie.
Winaar Le Citron Pressé 2012, categorie equipe met de grootste / mooiste bagage

Zozo lekker bij Dijkstra aan het sleutelen geweest? Hebben mij ook een keer geholpen met mijn aandrijfashoes. Ik werk precies tegenover Dijkstra. Heb je AX niet zien staan daar.
Heb hem wel eens zien rijden met zijn zwarte AX, maar voor de rest nooit gesproken, dacht al dat hij daar werkte. Hij is niet lid van de club of wel?
Groetjes,
Djoeri
Zaterdag heb ik dankzij een lieve monteur met zelf ook een AX (thanx Peter!) mogen sleutelen in de Citroën garage/dealer hier in Almere.
Heb hem wel eens zien rijden met zijn zwarte AX, maar voor de rest nooit gesproken, dacht al dat hij daar werkte. Hij is niet lid van de club of wel?
Groetjes,
Djoeri
Hij is idd -nog?- geen lid
Nah, ik zat in dubio wat betreft die blauwe AX - zie http://www.axclub.net/forum_phpbb/viewtopic.php?t=13297 -
Maar aangezien ik d? oplossing eigenlijk toch niet heb, en hij verder toch prima rijd, toch maar begonnen met de voorfront antiroest actie.
Eerste laag antiroest opgedroogt:




Hier zat ooit iets vast,


iets wat wel heel erg lijkt op dit..
?:

'afgewerkt'


Tussendoor

Oh en, aan de binnen/achterkant is alles natuurlijk ook gedaan, maar dat neemt zo lastig fotos.
Nah, ik zat in dubio wat betreft die blauwe AX - zie http://www.axclub.net/forum_phpbb/viewtopic.php?t=13297 -
Maar aangezien ik d? oplossing eigenlijk toch niet heb, en hij verder toch prima rijd, toch maar begonnen met de voorfront antiroest actie.
Eerste laag antiroest opgedroogt:




Hier zat ooit iets vast,



iets wat wel heel erg lijkt op dit..


'afgewerkt'


Tussendoor

Oh en, aan de binnen/achterkant is alles natuurlijk ook gedaan, maar dat neemt zo lastig fotos.
=Ceristmo wrote:Zonder Ph.1 geen 2 en 3....De Ph.1 is de moeder aller AX'en. De geboorte. De start. Het begin. En helemaal het einde. De Alfa en de Omega. Je kunt een Ph.2 niet waarderen zonder de Ph.1 een warm hart toe te dragen.
Op de zevende dag rustte God niet. Toen schetste Hij het ontwerp voor de Ph.1 AX (GT).
wie=wie ook maar eens van een ondergang redden...
Ik heb CV!!
duurde even, maar nu heb ik het dan helemaal werkend en al!!
Nu nog afstands en dikke geluids module om er een echt speeltje van te maken. Hoe precies zie ik tegen die tijd wel weer :P
Verdersss had ik een tikk, namelijk de uitlaat (net na downpipe) tegen stabi voor. Gelukkig heeft slalombx voor mij vulplaatjes gemaakt, en worden die er op dit moment zegmaar tussen gezet, teminste, ik heb ze er tussen, krijg alleen zelf in mn eentje niet alle bouten terug maar vanavond zitten ze er vast allemaal in.
Ik weet ook al dat het gewerkt heeft want ik heb enorm aan de uitlaat lopen sjorren en hangen en hij wil er echt niet meer tegen aan!! jeeeeej!!
Mislampjes zo weer even aansluiten en mijn auto is gewoon weer helemaal werkend! super vet
Van de week (zit in soort mini vakantie in zeeland :P) wil ik eigenlijk mijn nieuwe motorkap en skirts spuiten, en misschien ook wel de rest van de auto en dashbord.... en dan gaat ie wel een ander kleurtje worden. wel met (licht) blauwe accenten, maar buitenkant niet blauw meer...
Ook ga ik beginnen met een soort geintergreerde hondenmand achterin, of het wat word, we'll see
en als laatste wil ik nog ff kwijt: Ooh men, wat rijd die auto toch heeeeerlijk! 2 weken niet gebruikt, om er vervolgens mee naar zeeland te cruisen, heeeerlijk gebakkie is het toch! (vind ik stiekem van alle axen natuurlijk
!!)
Ik heb CV!!
duurde even, maar nu heb ik het dan helemaal werkend en al!!

Nu nog afstands en dikke geluids module om er een echt speeltje van te maken. Hoe precies zie ik tegen die tijd wel weer :P
Verdersss had ik een tikk, namelijk de uitlaat (net na downpipe) tegen stabi voor. Gelukkig heeft slalombx voor mij vulplaatjes gemaakt, en worden die er op dit moment zegmaar tussen gezet, teminste, ik heb ze er tussen, krijg alleen zelf in mn eentje niet alle bouten terug maar vanavond zitten ze er vast allemaal in.
Ik weet ook al dat het gewerkt heeft want ik heb enorm aan de uitlaat lopen sjorren en hangen en hij wil er echt niet meer tegen aan!! jeeeeej!!
Mislampjes zo weer even aansluiten en mijn auto is gewoon weer helemaal werkend! super vet

Van de week (zit in soort mini vakantie in zeeland :P) wil ik eigenlijk mijn nieuwe motorkap en skirts spuiten, en misschien ook wel de rest van de auto en dashbord.... en dan gaat ie wel een ander kleurtje worden. wel met (licht) blauwe accenten, maar buitenkant niet blauw meer...
Ook ga ik beginnen met een soort geintergreerde hondenmand achterin, of het wat word, we'll see

en als laatste wil ik nog ff kwijt: Ooh men, wat rijd die auto toch heeeeerlijk! 2 weken niet gebruikt, om er vervolgens mee naar zeeland te cruisen, heeeerlijk gebakkie is het toch! (vind ik stiekem van alle axen natuurlijk

=Ceristmo wrote:Zonder Ph.1 geen 2 en 3....De Ph.1 is de moeder aller AX'en. De geboorte. De start. Het begin. En helemaal het einde. De Alfa en de Omega. Je kunt een Ph.2 niet waarderen zonder de Ph.1 een warm hart toe te dragen.
Op de zevende dag rustte God niet. Toen schetste Hij het ontwerp voor de Ph.1 AX (GT).
-
- Drempelkiller
- Posts: 3709
- Joined: SatOct09, 2004 4:07:33 PM
- Location: Nieuwerkerk a/d IJssel
- Contact:
Romy, we horen (eigenlijk lezen) gelukkig weer positieve geluiden en dat is heel mooi
Groetjes, Henk

Groetjes, Henk
Zie ook eens onze web-site's http://xj-79-zg.batssoft.nl of http://xd-76-gj.batssoft.nl of onze nieuwe
aanwinst http://89-thv-2.batssoft.nl en meld je aan op http://kentekens.axclub.nl