gat in versnellingsbak !!
Moderators: denny, vtspower, webmasters
gat in versnellingsbak !!
HELP !!
Ax is dit weekend stil gevallen op de snelweg. Dacht eerst dat alleen koelvloeitstof te laag stond, het koelwaterlampje brandde immers. Na het openen van de kap kijk ik rechtstreeks op een tandkrans net achter de ventilatormotor. Dit lijkt mij niet de bedoeling !!
Hoort hier niet een toerentalsensor te zitten?? of heeft een image uit 1991 geen toerentalsensor? (ook wel BDP sensor)
Hoe kan hier nu een gat ontstaan? Is er een afdekplaatje of rubberstop uit gesprongen ofzo? En kan dit gerepareerd worden zonder dat de bak los hoeft??
Hoopt dat iemand hier iets zinnigs over kan zeggen....
Bij voorbaat dank,
Dirk
Ax is dit weekend stil gevallen op de snelweg. Dacht eerst dat alleen koelvloeitstof te laag stond, het koelwaterlampje brandde immers. Na het openen van de kap kijk ik rechtstreeks op een tandkrans net achter de ventilatormotor. Dit lijkt mij niet de bedoeling !!
Hoort hier niet een toerentalsensor te zitten?? of heeft een image uit 1991 geen toerentalsensor? (ook wel BDP sensor)
Hoe kan hier nu een gat ontstaan? Is er een afdekplaatje of rubberstop uit gesprongen ofzo? En kan dit gerepareerd worden zonder dat de bak los hoeft??
Hoopt dat iemand hier iets zinnigs over kan zeggen....
Bij voorbaat dank,
Dirk
Maak eens een foto. Maakt het wat duidelijker.
Bij mijn 106 rallye zit er wel een gat waar bij andere modellen een sensor zit. Dit zit vlak bij het punt waar je het vliegwiel moet blokkeren.
Kan net een vinger doorheen.
Bij mijn 106 rallye zit er wel een gat waar bij andere modellen een sensor zit. Dit zit vlak bij het punt waar je het vliegwiel moet blokkeren.
Kan net een vinger doorheen.
- Peugeot 106 1.6i Motor
- Peugeot 106 Onderstel
- Citroën Saxo VTS Vbak
- Citroën Saxo VTS Remmerij
Wie ben ik.... Klik.
- Peugeot 106 Onderstel
- Citroën Saxo VTS Vbak
- Citroën Saxo VTS Remmerij
Wie ben ik.... Klik.
-
- AX Master Spammer
- Posts: 2115
- Joined: MonMay10, 2004 12:44:31 PM
- Location: Den Ham (OV)
- Contact:
Denk dat je daar op het vliegwile kijkt dat zit daar wel in de buurt namelijk. Dr zit daar bij mn dieseltje een kapje overheen om het stof e.d er uit te houden. Is op zich niet erg dat het dr niet op zit, zou alleen wel een keer een kapje dr op gooien, stelt niet zo bijster veel voor, erg vast zit ie bij mij namelijk ook niet meer.
Mensen bedankt voor het meedenken. Zat een tijdje in het buitenland en moest even een camera lenen maar heb nu even foto's gemaakt.
Je ziet op de foto's duidelijk het gaat waardoor je de tanden van het vliegwiel kan zien. Het is wel een "mooi gat" maar lijkt mij niet normaal dat je zo op het vliegwiel kijkt. Zit bovendien niet op die plek een toerentalsensor? (BDP-sensor) Zou ik die dan compleet verloren zijn.
Hoop dat iemand antwoord weet...
De motor loopt heel slecht. Is nauwelijk draaiende te houden.
Bij voorbaat dank.
Dirk
Je ziet op de foto's duidelijk het gaat waardoor je de tanden van het vliegwiel kan zien. Het is wel een "mooi gat" maar lijkt mij niet normaal dat je zo op het vliegwiel kijkt. Zit bovendien niet op die plek een toerentalsensor? (BDP-sensor) Zou ik die dan compleet verloren zijn.
Hoop dat iemand antwoord weet...
De motor loopt heel slecht. Is nauwelijk draaiende te houden.
Bij voorbaat dank.
Dirk
Ik heb er nog zoeentje liggen Dirk, maar daar zit nog wel 'n uitsparing voor een vliegwielsensor op (die ik bij jouw niet kan ontdekken.
Dit is 'm
Als je 'm nodig denkt te hebben kan je 'm komen halen (voor nop)
Dit is 'm
Als je 'm nodig denkt te hebben kan je 'm komen halen (voor nop)
Last edited by Glenn@nl on ThuMay31, 2007 10:18:28 PM, edited 2 times in total.
-
- AX Spaster Mammer
- Posts: 7633
- Joined: MonJan31, 2005 3:35:30 PM
ok, thanxx for the tips..
Maar begrijp ik nu goed dat er altijd een sensor in dat rubber zit? Want het lijkt mij sterk dat ik een hele sensor verlies tijdens het rijden en kan ook niet iets vinden waar die dan aangesloten zou hebben gezeten. Aan de andere kant moet ik toch een BDP sensor hebben en bij mijn andere ax zit ie toch echt daar...
Maar begrijp ik nu goed dat er altijd een sensor in dat rubber zit? Want het lijkt mij sterk dat ik een hele sensor verlies tijdens het rijden en kan ook niet iets vinden waar die dan aangesloten zou hebben gezeten. Aan de andere kant moet ik toch een BDP sensor hebben en bij mijn andere ax zit ie toch echt daar...
kijk, dus ik ben toch gek. Vond het al vreemd dat de hele sensor verdwenen zou zijn. Het is een image uit 1991 dus waarschijnlijk heeft ie dan helemaal geen sensor?? En is dat dus ook inderdaad niet de reden van uitvallen. Wist niet beter dan dat elke injectie een BDP sensor had.
Maargoed. Ga weer verder opzoek...
Eerste keer in 10 jaar ax rijden dat ie me in de steek laat trouwens....
Maargoed. Ga weer verder opzoek...
Eerste keer in 10 jaar ax rijden dat ie me in de steek laat trouwens....
Heb je de ECU al uitgelezen? Als daar een storingscode in staat, dan weet je misschien al wat meer over wat nou het probleem is.
Als ik zou moeten gokken (ik zie nl. niet echt een goede beschrijving van hoe de motor is uitgevallen en hoe dat ie nu precies loopt), dan zeg ik dat het een kapotte ontstekingsmodule is. Als je er nog 1 hebt liggen, dan is dat natuurlijk zo getest. Zou 'm alleen niet op de gok nieuw gaan kopen. Ook de bobine zou het kunnen zijn.
Als je de ontstekingsmodule monteert, wel koelpasta erachter doen. Dat is bij een computerzaak wel te krijgen. Is voor de warmteafvoer.
Meestal wordt het kapotgaan van een ontstekingsmodule veroorzaakt door een slechte bobine. Dus zorg ervoor dat je zeker weet dat de bobine nog goed is, anders sloopt ie zo weer een ontstekingsmodule.
Als ik zou moeten gokken (ik zie nl. niet echt een goede beschrijving van hoe de motor is uitgevallen en hoe dat ie nu precies loopt), dan zeg ik dat het een kapotte ontstekingsmodule is. Als je er nog 1 hebt liggen, dan is dat natuurlijk zo getest. Zou 'm alleen niet op de gok nieuw gaan kopen. Ook de bobine zou het kunnen zijn.
Als je de ontstekingsmodule monteert, wel koelpasta erachter doen. Dat is bij een computerzaak wel te krijgen. Is voor de warmteafvoer.
Meestal wordt het kapotgaan van een ontstekingsmodule veroorzaakt door een slechte bobine. Dus zorg ervoor dat je zeker weet dat de bobine nog goed is, anders sloopt ie zo weer een ontstekingsmodule.
-
- AX super weirdo
- Posts: 4657
- Joined: SunSep14, 2003 9:02:26 PM
- Location: Hardinxveld-Giessendam
- Contact:
Denkt ff heel hard na over zijn oude AX blokje... Wat ook alweer de BDP-sensor was enof die er uberhaupt inzat weet ik ff niet meer. maar dat er een sensor in dat afdek kapje zit is bij mij onbekend. Sterker nog, de meeste AXen die ik heb gehad hadden daar deze opening waar ik op het vliegwiel keek.Dirk wrote:kijk, dus ik ben toch gek. Vond het al vreemd dat de hele sensor verdwenen zou zijn. Het is een image uit 1991 dus waarschijnlijk heeft ie dan helemaal geen sensor?? En is dat dus ook inderdaad niet de reden van uitvallen. Wist niet beter dan dat elke injectie een BDP sensor had.
Maargoed. Ga weer verder opzoek...
Eerste keer in 10 jaar AX rijden dat ie me in de steek laat trouwens....
Mijns inziens niks aan de hand dus, alhoewel je blok o pde foto's wel behoorlijk vet lijkt
Freude am Fahren.