Vervangen koppelingsplaat

Problemen, vervangen of tunen alles kan.

Moderators: denny, vtspower, webmasters

Post Reply
Henk Bats
Drempelkiller
Drempelkiller
Posts: 3709
Joined: SatOct09, 2004 4:07:33 PM
Location: Nieuwerkerk a/d IJssel
Contact:

Vervangen koppelingsplaat

Post by Henk Bats »

Ik ben me aan het orienteren wat het vervangen van de koppelingsplaat zou gaan kosten en waar haal ik de onderdelen vandaan?

Het is voor onze rode 11E S6 (met motorcode H1B)

Bij HBase kwam ik onderstaande sets tegen, weet iemand het verschil is en wat houdt de aangeboden set in, is dat koppelingsplaat, drukgroep en druklager??

618 1693 00 KOPPELINGSSET
DIAM.180MM 18 SPIEBANEN
-ORG.O 07602 LUK 112.00

618 3003 00 KOPPELINGSSET
DIAM.180MM 18 SPIEBANEN
ORG.O 07603- LUK 126.70

Op de site auto-onderdelen.com kwam ik de volgende set tegen, ook hier de vraag wat houdt die set in? En is er iemand die ervaring heeft (goede graag :lol:) met een bepaald merk?

Bestelnummer:AK8046
Omschrijving:Koppelingsset
Merk:Sachs
Bruto ?:110,00

Oh ja, vergeet ik bijna nog te vragen moet je altijd de drukgroep vervangen?
Wat volgens mij wel slim is als de bak er toch af ligt om de keerring aan de bakzijde in iedergeval te vervangen.

Veel vragen maar wie kan wat zinnigs vertellen?

Groetjes, Henk
Image

Zie ook eens onze web-site's http://xj-79-zg.batssoft.nl of http://xd-76-gj.batssoft.nl of onze nieuwe
aanwinst http://89-thv-2.batssoft.nl en meld je aan op http://kentekens.axclub.nl

q01z
Total admin
Total admin
Posts: 14999
Joined: WedApr07, 2004 8:58:52 PM
Location: Kapelle
Contact:

Post by q01z »

zoiezo gewoon de hele set vervangen... en idd ook je krukaskeering (liefst aan beide zijdes! je olie is er nu toch helemaal uit..)

sachs is duits en iedereen weet wat dat betekend ;)
Image

pcrodent
Moderator
Moderator
Posts: 4047
Joined: SatJun26, 2004 5:53:29 PM

Post by pcrodent »

q01z wrote:sachs is duits en iedereen weet wat dat betekend ;)
pakt ie je fiets af?
Kijk uit, een Cactussssss

Henk Bats
Drempelkiller
Drempelkiller
Posts: 3709
Joined: SatOct09, 2004 4:07:33 PM
Location: Nieuwerkerk a/d IJssel
Contact:

Post by Henk Bats »

q01z wrote:zoiezo gewoon de hele set vervangen... en idd ook je krukaskeering (liefst aan beide zijdes! je olie is er nu toch helemaal uit..)

sachs is duits en iedereen weet wat dat betekend ;)
Motorolie is er niet uit, dus als die kant er nog netjes uitziet dacht ik er over om hem te laten zitten.

Aan de bakzijde is verder geen punt van discussie want die is toch leeg.

Groetjes, Henk
Image

Zie ook eens onze web-site's http://xj-79-zg.batssoft.nl of http://xd-76-gj.batssoft.nl of onze nieuwe
aanwinst http://89-thv-2.batssoft.nl en meld je aan op http://kentekens.axclub.nl

Lucske
AX liefhebber
AX liefhebber
Posts: 205
Joined: WedFeb07, 2007 12:05:08 PM

Post by Lucske »

De koppelingen van Valeo zijn wel wat duurder, maar dan heb je ook wel iets dat lekker koppelt.
Andere koppelingen heb je vaak last van dat ze een aan-uit karakter hebben. Dus in 1x aangrijpen op een bepaald punt, waardoor ie een beetje hapt. Ik vind het iig. wel fijner rijden als de koppeling lekker geleidelijk aangrijpt.

Valeo koppelingssets zit normaal naast koppeling, drukgroep en druklager ook een centreerbusje. Handig om de plaat precies goed erop te zetten.

Rio97
Total admin
Total admin
Posts: 5996
Joined: SunJul18, 2004 10:05:50 PM
Location: Delft

Post by Rio97 »

Van meerdere kanten idd begrepen dat je voor een koppelingssetje Valeo moet hebben en niets anders.
K' heb drie Citroëns, hele mooooie.
Een gele, een goude en een rooooie.

Winaar Le Citron Pressé 2012, categorie equipe met de grootste / mooiste bagage :)

IceByte
AX Master Spammer
AX Master Spammer
Posts: 2115
Joined: MonMay10, 2004 12:44:31 PM
Location: Den Ham (OV)
Contact:

Post by IceByte »

De mijne is enige tijd geleden ook vervangen, wat dr op mn dieseltje gezet is geen idee. Blijf wel last houden van het nieuwe druklagertje, blijft met koppeling los vaak wat lawaai maken, deed ie met het oude lager ook, en al bijna 5 jaar, dus daar maak ik me niet druk om, al zou het wel leuk zijn als ie stil was :lol:

DuFF
AXtremist
AXtremist
Posts: 8832
Joined: MonDec26, 2005 9:43:07 AM
Location: zeelandia

Post by DuFF »

IceByte wrote: blijft met koppeling los vaak wat lawaai maken,
als ie stationair draaid zegmaar? een beetje piepachtig geluid ? :roll:
Spreken is goud, Ductape is zilver.

IceByte
AX Master Spammer
AX Master Spammer
Posts: 2115
Joined: MonMay10, 2004 12:44:31 PM
Location: Den Ham (OV)
Contact:

Post by IceByte »

DuFF wrote:
IceByte wrote: blijft met koppeling los vaak wat lawaai maken,
als ie stationair draaid zegmaar? een beetje piepachtig geluid ? :roll:
Nee, klinkt alsof dr iets rammelt, is idd wel weg zodra je een beetje gas bij geeft, soms houdt het ook op als je dan weer stationair draait, heeft ie altijd al gedaan, schakelen zelf geeft geen problemen verder.

albert2007
AX Starter
AX Starter
Posts: 18
Joined: ThuFeb08, 2007 5:33:34 PM

Valeo

Post by albert2007 »

Hoi Hoi,

Ik zou een valeo monteren met een nieuwelagertje. Anders schreeuwt ie daarna.

groetjes albert


Edit: dit is een niet commerci?el forum, voor reclamedoeleinden kunnen wij u een banner aanbieden.

Groetjes bestuur

Post Reply