Wat is bij jullie het gemiddelde verbruik?

Algemene AXClub gerelateerde zaken

Moderator: webmasters

Post Reply

"Mijn AX loopt gemiddeld 1 op..."

<=8
11
5%
9 - 10
18
8%
11 - 12
33
15%
13 - 14
48
21%
15 - 16
51
22%
17 - 18
41
18%
19 - 20
12
5%
>=21
13
6%
 
Total votes: 227

Djoeri
AX liefhebber
AX liefhebber
Posts: 267
Joined: SunJul09, 2006 12:26:32 PM
Location: Almere
Contact:

Post by Djoeri »

Vorige week voor het eerst 1:15 gereden. wist niet wat me overkwam, maar ja komt ook omdat ik normaal veel in de stad rij waardoor ie op 1:11 rijd ongeveer. Maar alles beter dan de servicebus van het werk die rijdt ongeveer 1:7, 1x tanken in de week hahaha
Mercedes-Benz 190 '89
Voor foto's check mijn wie is wie:
BRUM-Ster

Radiant
Beginnend AX liefhebber
Beginnend AX liefhebber
Posts: 80
Joined: SatMar31, 2007 12:06:23 PM
Location: Den Haag

Post by Radiant »

1:11 in een 1.1i :shock: Dat is nog erger dan mijn 1:13 :P
Nu ik steeds beter ga rijden haal ik inmiddels de 1:16 :)

Pascal
AX liefhebber
AX liefhebber
Posts: 796
Joined: ThuOct12, 2006 8:39:46 PM

Post by Pascal »

Vanmorgen weer eens getankt;

1 op 13,22 afgerond... en dat dus met een 1.0 E (carb).
Best tot nog toe: 1 op 14,11 (afgerond).
Echt heel veel beter dan dit krijg ik haar niet,terwijl ik op Citromobile een ander 1.0E-rijdster tegenkwam die bleef beweren dat ze 1 op 15/16 kon halen...
AX 1.0E '87
CX 22RE '86
DSuper '73
Mini HLE '82

Glenn@nl
AX Master Spammer
AX Master Spammer
Posts: 2665
Joined: ThuMay19, 2005 5:04:40 PM
Location: Zuid-Holland

Post by Glenn@nl »

was dat niet Grietje / Romy...

(op zondag @ CM was dat bij dat kraampje waar ze al die koplampen / knippers hadden..) vlakbij de clubstands..

Joost
Total admin
Total admin
Posts: 7272
Joined: ThuJun12, 2003 2:56:05 PM
Location: Oss

Post by Joost »

Glenn@nl wrote:was dat niet Grietje / Romy...

(op zondag @ CM was dat bij dat kraampje waar ze al die koplampen / knippers hadden..) vlakbij de clubstands..
die stand was Citrouw (.nl)
ax 1.4 first (GT5) en de enige cabrio

Glenn@nl
AX Master Spammer
AX Master Spammer
Posts: 2665
Joined: ThuMay19, 2005 5:04:40 PM
Location: Zuid-Holland

Post by Glenn@nl »

ja die jah ;)

matje82
Welkom nieuw AX lid
Welkom nieuw AX lid
Posts: 8
Joined: TueApr24, 2007 8:55:22 PM
Location: Zeist

Post by matje82 »

Met mijn AX 1.4i uit 1995 heb ik het nu 2 keer bijgehouden, 1 op 15,4 en 1 op 15,2, precies volgens fabrieksopgaaf!
Citroën AX 1.4i TGS E2
1995

Pascal
AX liefhebber
AX liefhebber
Posts: 796
Joined: ThuOct12, 2006 8:39:46 PM

Post by Pascal »

Glenn@nl wrote:was dat niet Grietje / Romy...

(op zondag @ CM was dat bij dat kraampje waar ze al die koplampen / knippers hadden..) vlakbij de clubstands..
Eh...weet ik veel,zou best kunnen,was inderdaad vlak bij de diverse clubstands.
Ze had een dashboard in handen en vroeg zich hardop af of het een type I of II was,en ik heb haar daarop geantwoord (ook al was de vraag waarschijnlijk niet aan mij gesteld).
Als jij bij haar liep en zo'n bril-met-flitsend-design ophad dan ja: dan was ik het...
Ik was zelf op zoek naar onderdelen voor m'n Supertje (en die heb ik ook gevonden :wink: ).

Pascal
AX 1.0E '87
CX 22RE '86
DSuper '73
Mini HLE '82

Glenn@nl
AX Master Spammer
AX Master Spammer
Posts: 2665
Joined: ThuMay19, 2005 5:04:40 PM
Location: Zuid-Holland

Post by Glenn@nl »

Pascal wrote:
Glenn@nl wrote:Als jij bij haar liep en zo'n bril-met-flitsend-design ophad
Ja dankje 8) dat was ik inderdaad :wink:

Maar ongeveer 1:13 met een 1.0 carb.. Is hij/zij wel al een keer goed afgesteld? Het lijkt me dat dit (zelfs voor een carb) niet de bedoeling is.. :shock:

Pascal
AX liefhebber
AX liefhebber
Posts: 796
Joined: ThuOct12, 2006 8:39:46 PM

Post by Pascal »

Glenn@nl wrote:
Pascal wrote:
Glenn@nl wrote:Als jij bij haar liep en zo'n bril-met-flitsend-design ophad
Maar ongeveer 1:13 met een 1.0 carb.. Is hij/zij wel al een keer goed afgesteld? Het lijkt me dat dit (zelfs voor een carb) niet de bedoeling is..
Ik heb n?t een nieuwe APK en daaruit bleek dat m'n CO prima was,zelfs wat aan de lage kant.
Verder rijdt ze prima,al luistert ze wel nauw naar haar choke (dat is bij mijn Snoek wel anders; starten en practisch meteen choke eraf,anders verzuipen).
Rij veel stadsverkeer,maar verder dagelijks iets van 35 kilometer op-en-neer naar m'n werk over 80km/u wegen (met iets van 8 rotondes...grrr).
Ik vindt het vrij netjes eigenlijk,gezien het feit dat ze maar 40 pk heeft: da's ruim 16 kilo/pk.
Even ter vergelijking: mijn Super hoeft er slechts 13 per pk mee te trekken...
Ik ben niet ontevreden,verwacht ook niet de fabrieks-opgegeven waardes ooit te halen.
Wel raar dat Romy dan aangeeft dat zij dat wel redt...
AX 1.0E '87
CX 22RE '86
DSuper '73
Mini HLE '82

grietje
AX super weirdo
AX super weirdo
Posts: 5649
Joined: ThuOct14, 2004 8:15:38 PM

Post by grietje »

Pascal wrote:
Glenn@nl wrote:was dat niet Grietje / Romy...

(op zondag @ CM was dat bij dat kraampje waar ze al die koplampen / knippers hadden..) vlakbij de clubstands..
Eh...weet ik veel,zou best kunnen,was inderdaad vlak bij de diverse clubstands.
Ze had een dashboard in handen en vroeg zich hardop af of het een type I of II was,en ik heb haar daarop geantwoord (ook al was de vraag waarschijnlijk niet aan mij gesteld).
Als jij bij haar liep en zo'n bril-met-flitsend-design ophad dan ja: dan was ik het...

Pascal
Uhm, hoho!
:P
Het verschil tussen type 1 en 2 weet ik wel :P T was een bakkie met koplampen. Mjaw, ik wist idd wel dat jij het was, met de turquase ax ;)

Volgens t boekie moeten ze 1 op 18 zelfs halen.. Ja, de 1.0 E ;) Maar dat doet de mijne ook niet -meer-. Ik rijd ook 1 op 13, maar wel alleen korte en stadsritjes en zoiezo heeeel weinig ritjes.
Ceristmo wrote:Zonder Ph.1 geen 2 en 3....De Ph.1 is de moeder aller AX'en. De geboorte. De start. Het begin. En helemaal het einde. De Alfa en de Omega. Je kunt een Ph.2 niet waarderen zonder de Ph.1 een warm hart toe te dragen.
Op de zevende dag rustte God niet. Toen schetste Hij het ontwerp voor de Ph.1 AX (GT).
=

Pascal
AX liefhebber
AX liefhebber
Posts: 796
Joined: ThuOct12, 2006 8:39:46 PM

Post by Pascal »

Ik schaam me diep.. :oops: jij weet w?l wie ik ben maar andersom ho-maar (sorry...mannenkwaaltje? hehehe).

Zoals ik ooit al in een andere post heb aangegeven,heb ik er ander carburateurtje opgezet omdat de originele wat problemen gaf (bleek uiteindelijk alleen die electromagnetische sproeier te zijn die aan de zijkant van de carb zit).
Deze 'nieuwe' carb komt ?f uit een later type 1.0 of uit een 1.1,want er zit een soort van zwart vacuumpotje boven de gasklepvlinder (daar waar je de gaskabel inhaakt) die er op de originele niet zit.
Ik heb niet de moeite genomen om sproeiers met elkaar te vergelijken,maar zover ik weet hebben de 1.0 en 1.1 dezelfde carb.
Misschien dat ik met de originele carb een iets beter verbruik haal..?
Ik zal het eens testen: inmiddels is de originele carb schoon en uitwisselen kost nog geen 10 minuten.
AX 1.0E '87
CX 22RE '86
DSuper '73
Mini HLE '82

grietje
AX super weirdo
AX super weirdo
Posts: 5649
Joined: ThuOct14, 2004 8:15:38 PM

Post by grietje »

Ik denk niet dat een carb alleen het verbruik van zo'n oudje weer zal verlagen... Njaw, misschien ook wel hoor maar ik heb toch echt de orginele carb. Blok schoonhouden, onderhoud, ontsteking moet ook goed meewerken, njaw, t zal allemaal wel meetellen :P

Overgens, die blauwe op plaatjes is geen 1.0 hoor, voordat mensen dat soort rare dingen gaan denken :P de 1.0 is roood
Ceristmo wrote:Zonder Ph.1 geen 2 en 3....De Ph.1 is de moeder aller AX'en. De geboorte. De start. Het begin. En helemaal het einde. De Alfa en de Omega. Je kunt een Ph.2 niet waarderen zonder de Ph.1 een warm hart toe te dragen.
Op de zevende dag rustte God niet. Toen schetste Hij het ontwerp voor de Ph.1 AX (GT).
=

kevin.broke
AX Spaster Mammer
Posts: 7633
Joined: MonJan31, 2005 3:35:30 PM

Post by kevin.broke »

nee, die blauwe is een 1.1... met een 1.4 motorblok. om 't duidelijk te houden. :lol:

10E kan trouwens w?l 1:18 lopen... maar speel ik vals als we het dan hebben over een 10E met 1.6 multipoint blok en bak? :lol:

Bas_S
AX Master
AX Master
Posts: 1497
Joined: TueMar28, 2006 8:31:45 PM
Location: Nieuwveen

Post by Bas_S »

AX GTI: 1:12,5...

Word steeds zuiniger :wink:

Met een stukje 1.0 rijstijl richting zeeland en een stukje 180 op de weg terug :P
Altijd meer PK's dan jou!

Browny
Total admin
Total admin
Posts: 7960
Joined: MonJan19, 2004 12:07:32 PM
Location: nabij Utrecht

Post by Browny »

Bas_S wrote:AX GTI: 1:12,5...

Word steeds zuiniger :wink:

Met een stukje 1.0 rijstijl richting zeeland en een stukje 180 op de weg terug :P

eh, 1.0 rijstijl betekend snelweg met 140/150 in z'n 4 toch? :wink:

Glenn@nl
AX Master Spammer
AX Master Spammer
Posts: 2665
Joined: ThuMay19, 2005 5:04:40 PM
Location: Zuid-Holland

Post by Glenn@nl »

neuh.. ik heb bas getracht bij te brengen dat je met wat minder toeren en enorme acceleratie ook op je bestemming aankomt.. maar of hij t heeft begrepen.. :lol:

Dusseh bij optrekken niet meer dan 3500 a 4000 toeren, en verder in een zo hoog mogelijke versnelling rijden :) .

Pascal
AX liefhebber
AX liefhebber
Posts: 796
Joined: ThuOct12, 2006 8:39:46 PM

Post by Pascal »

Kanonne....
bij het voor-de-zoveelste-keer m'n ontsteking checken voor de verandering eens de moeite genomen om met wat remmenreiniger en een kwassie de merktekens op het blok schoon te maken en wat blijkt:

Ik heb de ontsteking altijd te laat gehad....kalf :oops: :oops:
Er is een streepje dat BDP aangeeft,maar ik dacht dat dit dus het 'F'-teken was.
Nu blijkt de inham '4 graden voor BDP' aan te geven,het enige juiste ontstekingstijdstip.
Ik kan niet genoeg uitdrukken hoe ontstellend stom ik me voel....
Autootje loopt wel wat hoger stationair,maar dat regel ik wel weer terug naar normaal.
Zou ik nu ook van mijn 'twijfelend' gedrag afzijn bij gasgeven..?
AX 1.0E '87
CX 22RE '86
DSuper '73
Mini HLE '82

citroenAleX
Beginnend AX liefhebber
Beginnend AX liefhebber
Posts: 71
Joined: SatMay19, 2007 9:04:39 AM
Location: noord groningen

Post by citroenAleX »

mijn GT uit 1991 reed 1:12 en na een flesje injectorreiniger rijd'ie 1:14. :D

MNM(tm)
AX super weirdo
AX super weirdo
Posts: 4921
Joined: SunSep24, 2006 12:24:38 PM
Location: Dirksland

Post by MNM(tm) »

Citrosan wrote:De 1.4 TGS doet gemiddeld 1:14,5 en dan rijdt ik zeker niet zuinig, mag graag eens optrekken :D en dit zijn korte ritjes (8 km) met af en toe een langere rit (30km) MAAR..........laatst eens een tank wat rustiger aan gedaan en ja hoor 1:16 :D dat is leuk!!!
Wel tanken wij BP ultimate, heb ik een keer geprobeerd en bleek dat ik 100km !!!!!!! meer op een tank kan rijden, dussss, sinds dien komt er alleen maar BP ultimate in de auto's
Naar mijn ervaring hoef je er niet elke tankbeurt BP Ultimate in te smijten om dat gunstiger verbruik te halen. Mijn wijlen Volcane (JJ-TP-22) heeft ooit eens slechts 1x BP Ultimate gekregen (tank vol), en alle tankbeurten daarna (met gewoon Euro95) is 'ie ook gewoon zuiniger gebleven.
Volcane en ph3 1.5D ex-Spot rijder! Image

Recently done:
- M'n lieve en altijd trouw gebleven witte dieseltje verkocht. :(
- Eindelijk (weer) Pioneer audio in m'n dieseltje! :)

Post Reply