Achterruitenwisser

Problemen, vervangen of tunen alles kan.

Moderators: denny, vtspower, webmasters

Post Reply
Djoeri
AX liefhebber
AX liefhebber

Achterruitenwisser

Post by Djoeri »

Ik wil graag weten hoe je de achterruitenwisser moet de/monteren op de achterklep ivm een vrij enge constructie bij de ax. Ik ben er achtergekomen dat ie nogal lostzit. Onder de bevestigingsmoer van de motor (op het raam) zit een ring die helemaal loszit, ik wil deze graag vasthebben o.a. dat ik nogal last heb van waterlekkage in mijn kofferbak.
Mercedes-Benz 190 '89
Voor foto's check mijn wie is wie:
BRUM-Ster

pcrodent
Moderator
Moderator

Post by pcrodent »

Aan de binnenkant van je klep zit een plastic beschermkap. Haal die ff los (zit met van die enge plastic clipjes vast, midden naar binnen drukken en clipje eruit trekken), dan zie je precies hoe ie vastzit!

Volgens mij bedoel jij met die moer op het glas de moer waarmee je achterwisser vastzit, niet je motor.
Kijk uit, een Cactussssss

Djoeri
AX liefhebber
AX liefhebber

Post by Djoeri »

Ja en nee. De motor komt door het raam heen en daarop ligt een metalen ring (die loszit) en daarop zit een moer. En daarop zit de wisserarm op gemonteerd
Mercedes-Benz 190 '89
Voor foto's check mijn wie is wie:
BRUM-Ster

Glenn@nl
AX Master Spammer
AX Master Spammer

Post by Glenn@nl »

Hoe die motor vastzit bij het raam zie je vanzelf als je het wisserblad + wisser eraf haalt (sleutel/dop 13). Volgens mij zit hieronder weer een moer welke een ijzeren ring + rubber tegen het glas drukt.

Wellicht helpt aandraaien van het boeltje een beetje :), maar onthou: vast is vast; niet gaan overspannen anders breekt de achterruit. Eventueel kan je dat rubberren ringetje vervangen door een zelf geknipt ringetje uit een fietsbinnenband ofzo :)

Post Reply