Ik heb vanmiddag een aanrijding gehad, midden op een rotonde. Auto's voor me stonden opeens boven op de rem, zonder aanwijsbare reden, dus ik ook. Met blokkerende wielen, en handrem aangetrokken kwam ik een paar cm achter mijn voorligger tot stilstand, degene die achter mij reed gleed echter zo tegen me aan
Gevolg: meneer had een klein scheurtje in zijn kentekenplaathouder, mijn Musketier achterbumper is afgeschreven
Dit wordt verzekeringswerk, dus ik hoop dat ik nog een nieuwe achterbumper kan bemachtigen
't Zal idd niet meevallen om weer aan een gave (lees: onbeschadigde) musketier bumper te komen. En nieuw zijn ze, ?ls ze nog nieuw te krijgen zijn, niet te betalen. Althans, niet voor wat je van de verzekering gaat krijgen, denk ik.
Naja, we gaan er in ieder geval met z'n allen het beste van hopen!!
Volcane en ph3 1.5D ex-Spot rijder!
Recently done:
- M'n lieve en altijd trouw gebleven witte dieseltje verkocht.
- Eindelijk (weer) Pioneer audio in m'n dieseltje!
Zal idd wel uitkomen op standaard AX bumper.
Verzekeringsmaatschappijen zijn nou eenmaal vrekken!
Sterker nog: strax gaan ze nog mekkeren dat je auto onderverzekerd was met al die extra's en keren ze helemaal niet uit!
Volcane en ph3 1.5D ex-Spot rijder!
Recently done:
- M'n lieve en altijd trouw gebleven witte dieseltje verkocht.
- Eindelijk (weer) Pioneer audio in m'n dieseltje!
Auw
Zal het niet te repareren zijn door een schadeherstelbedrijf?
Gewoon daar een schadeindicatie laten opstellen met de vraag wat het kost als ze de huidige bumper repareren. Die gasten kunnen alles maken, en de bumper is van glasvezel, das goed te herstellen.
Zwaar kl*te dit... neem aan dat je bij de verzekering ook wel een Musketiertje kan declareren? >> Taxatie mag geen probleem zijn, dat jouw auto bijzonder is zie je met je ogen dicht...
Verder: Waar heb jij je handrem voor nodig bij hard remmen? Schiet je echt niks mee op hoor...
Joost wrote:zorg effe voor een prijsopgave van musketierbumper en spuitwerk.
meestal als je onder de 1000eur blijft komt er geen expert!
zo spreekt een ervaringsdeskundige
dat geld niet voor elke verzekeringsmaatschapij, ik had met de rode GT ook eens een schade gevalletje, dikke deuk in de deur, en krasen enz prijsopgave laten maken van 500 euro, maar de verzekering vertrouwde het niet dus kwam er een expert langs.. en die taxeerde het op 450 euro ..
Ik zag dat ik het met gewoon remmen niet haalde, daarom heb ik de handrem gebruikt. Mochten ze een expert sturen dan vind ik dat niet zo'n probleem, die zal toch direct zien dat de dagwaarde wat hoger ligt dan bij de gemiddelde ax.... we zullen wel zien