hallo,
ik vroeg mij af in welke peugeots ook een GTcarb blok zit en of deze carburateurs ook over te zetten zijn op mij GTinjectie blok.
nou hoorde ik laatst dat deze blokjes ook in een zouden moeten 205Xs zitten,
maar in de eerste type's 205Xs zit het oude Visa GT blok (zeg maar het oude BX14 te blok zonder hydroliekpomp en met dubbele carburateurs)
en in het laatste type 205Xs zit weer het GTinjectie blok
weet iemand misschien of het een tussentype 205Xs is met het GTcarb blok??
AX GTcarb.
Moderators: denny, vtspower, webmasters
Het gaat dan eventueel om de K2B motorvariant, maar het hangt helemaal van het afstelboekje af dat je hanteert....
Uit een boekje heb ik begrepen dat er ook een Peugeot 205 1.4 GT heeft bestaan, en daar zat 100% identiek de motor uit (in ieder geval onze) AX GT carburateur in.
Vond dat een beetje vreemd, dat met de motorcodes.
Het afstel boekje bij Renard gaf de K2A in de AX GT, en bij doorbladeren zag ik dus de K2B bij de Peugeot 1.4GT, terwijl er in onze AX dus echt een K2B ligt.
Maar dat soort dingen werden soms wel per maand verschillend uitgewisseld.
Uit een boekje heb ik begrepen dat er ook een Peugeot 205 1.4 GT heeft bestaan, en daar zat 100% identiek de motor uit (in ieder geval onze) AX GT carburateur in.
Vond dat een beetje vreemd, dat met de motorcodes.
Het afstel boekje bij Renard gaf de K2A in de AX GT, en bij doorbladeren zag ik dus de K2B bij de Peugeot 1.4GT, terwijl er in onze AX dus echt een K2B ligt.
Maar dat soort dingen werden soms wel per maand verschillend uitgewisseld.
Collin,
Citrofiel in crisis, rij nu in een Mini!
M'n foto's op http://foto.realiseerden.nl en opinies op http://realiseerden.nl, Twitter: @CollinVersteegh
Citrofiel in crisis, rij nu in een Mini!
M'n foto's op http://foto.realiseerden.nl en opinies op http://realiseerden.nl, Twitter: @CollinVersteegh
Re: AX GTcarb.
Om dit topic even leven in te blazen ben ik wel benieuwd naar het antwoord hierop, dat het kan weet ik, maar wat moet er allemaal gebeuren? (carbje heb ik liggen) Ik ben die injectie helemaal zat.Fieten.s wrote: ik vroeg mij af in welke peugeots ook een GTcarb blok zit en of deze carburateurs ook over te zetten zijn op mij GTinjectie blok.
Naast het plaatsen van een kabeltje voor de choke.
was ik maar een techneut....
lijkt me dat je met het monteren van een AX GT carburateur/205 1.4 GT carburateur en het bijbehorende inlaatspruitstuk ?n eventueel het ontstekingshuis een heel eind bent....
Maar dan heb je natuurlijk nog steeds het katalysator gebeuren waar je vanaf moet....
feit is wel dat je met een terugbouw naar carb - wanneer mogelijk - ook weer op het oorspronkelijke aantal pk's van 85 uit moet zien te komen.
En als je daar dan Brockje's nokkenas (die heb jij toch?) in stopt..., en een K&N RC-9150 filter op de carburateur.... en je ontsteking een graadje of 13-14 te vroeg (want anders krijg je'm met snelle nokkenas niet aan de gang) .... zit je zomaar op 95/100 pk-tjes..
lijkt me dat je met het monteren van een AX GT carburateur/205 1.4 GT carburateur en het bijbehorende inlaatspruitstuk ?n eventueel het ontstekingshuis een heel eind bent....
Maar dan heb je natuurlijk nog steeds het katalysator gebeuren waar je vanaf moet....
feit is wel dat je met een terugbouw naar carb - wanneer mogelijk - ook weer op het oorspronkelijke aantal pk's van 85 uit moet zien te komen.
En als je daar dan Brockje's nokkenas (die heb jij toch?) in stopt..., en een K&N RC-9150 filter op de carburateur.... en je ontsteking een graadje of 13-14 te vroeg (want anders krijg je'm met snelle nokkenas niet aan de gang) .... zit je zomaar op 95/100 pk-tjes..
Collin,
Citrofiel in crisis, rij nu in een Mini!
M'n foto's op http://foto.realiseerden.nl en opinies op http://realiseerden.nl, Twitter: @CollinVersteegh
Citrofiel in crisis, rij nu in een Mini!
M'n foto's op http://foto.realiseerden.nl en opinies op http://realiseerden.nl, Twitter: @CollinVersteegh