Johan aka BeTTeRMaN (AX 1.4 GT '90)

Stel je voor, houdt het up to date en leer van de reacties.

Moderator: webmasters

Post Reply
arnie
AX super weirdo
AX super weirdo
Posts: 4657
Joined: SunSep14, 2003 9:02:26 PM
Location: Hardinxveld-Giessendam
Contact:

Post by arnie »

Joost wrote:
arnie wrote:Kijk dat is de update iig waard! Goed nieuws dus, dit wordt de eerste nieuwe AX sinds tijden :lol:



2de :lol: binnen 2 maandjes volgt de eerste als ik goed begrepen heb


Euh!? Mis ik iets :twisted:
Freude am Fahren.

kevin.broke
AX Spaster Mammer
Posts: 7633
Joined: MonJan31, 2005 3:35:30 PM

Post by kevin.broke »

www.catcams.be - moet je alleen ff een dealer zoeken/zijn, ze verkopen nl. niet aan particulieren..

betterman
AX liefhebber
AX liefhebber
Posts: 444
Joined: SatNov08, 2003 3:02:24 PM
Location: geleen
Contact:

Update!

Post by betterman »

Heye, mensen hier eindelijk eens een update (jaja de foto's volgen nog :P )

nadat mijn spanrol was vastgelopen heb ik besloten om geen nieuwe motor in mijn oude verroeste motorruimte te plaatsen, maar om deze eerst opnieuw op te bouwen.

De werkzaamheden die ik tot nu toe heb uitgevoerd:

Motorruimte:
De roest verwijderd uit de motorruimte en alles bewerkt met spuitbussen novirox zodat de gaatjes waar nog roest in zat nu omgezet is in een stof die bewerkbaar is.
De motorruimte heb ik helemaal opnieuw gespoten en geschilderd op plekken waar een dikke laag verf wel van pas komt.
Nieuwe motorsteunen gemonteerd, en dat ding waar de versnellingspook invalt (met die rubbere bol erop)

De veerpoten:
Deze heb ik helemaal kaal gemaakt en opnieuw gespoten, nieuwe gele koni schokbrekers gemonteerd, nieuwe koni 4cm verlangingsveren, nieuwe wiellagers, bovenkant (al die delen wat boven op de schokbreker vast komen, incl. de lagers), en nieuwe assen.

Remsysteem:
De hoofdremdrukcilinder heb ik vervangen door een nieuwe, nieuwe remleidingen voor de voorste remmen (de achterste had ik al nieuwe), nieuwe remslangen/remtangen/schijven/blokken.

Stuurinrichting:
Stuurhuis gecontroleerd op speling en opnieuw gelakt, nieuwe stuurstang kogels (die dingen wat vast worden geschroeft aan het stuurhuis-ding en die wat in de veerpoten vallen), de stuurstangen voorzien van een laagje lak.

Ik ben nu bezig de kleine dingetjes die nog resteren te kopen/sparen en te monteren op voorbereiding op de motor, de motor staat al klaar voor me, het word weer een oude vertrouwde 1.4 8-klepper met een nieuwe sportkop (aangezien bij die andere alle kleppen scheef waren), de kop is al gevlakt (2,xmm eraf gegaan voor wat meer compressie) de inlaten en uitlaten waren al bewerkt, het vliegwiel moet nog afgedraait worden en dan kan de motor in elkaar gezet worden en gemoteerd worden.

Ik heb een nieuwe pijp met cat liggen, hierbij moet de cat nog opengemaakt worden om alle zooi die erin zit te vervangen door een pijp (dit omdat de cat er voor de apk alleen zichtbaar onder moet zitten, en zichtbaar is ie dan :P ), ik heb nog een nieuwe remus einddemper liggen en m'n spaghetti spruitstuk is ook weer opgepoetst.

Het project gaat nog even duren aangezien mijn dealer redelijk prijzig is met z'n spullen (en ik perse alles nieuw wil hebben nu ik toch bezig ben) en aangezien ik bij een taxateur ben geweest die me heeft heeft verteld dat originele onderdelen meer opbrengen als ik 'm ga laten taxeren..

Ik zal zorgen voor wat mooie pics van mn motorruimte, ff ergens een foto toestel lenen enzo.. :lol:

grtz, uit limboland
King for a day, Fool for a lifetime.

alles te koop...voor AX
06-20412458
foto's : Http://www.axclub.net/forum_phpbb/viewtopic.php?t=707

Browny
Total admin
Total admin
Posts: 7960
Joined: MonJan19, 2004 12:07:32 PM
Location: nabij Utrecht

Post by Browny »

Je pakt het goed aan!

q01z
Total admin
Total admin
Posts: 14999
Joined: WedApr07, 2004 8:58:52 PM
Location: Kapelle
Contact:

Post by q01z »

gelukkig verveel jij je nooit he Johan! :lol:

damn wat een mooi project heb jij straks lopen.. volledig nieuwe ax straks man!
zou willen dat ik het zo aan kon pakken..

vast wel een limbo in de buurt die plaatjes komt schieten!
Image

DuFF
AXtremist
AXtremist
Posts: 8832
Joined: MonDec26, 2005 9:43:07 AM
Location: zeelandia

Post by DuFF »

clubleden Popmart of Saarisdaar wonen een kwartiertje van je vandaan (als ze zware voeten hebben) 8) ..


..die hebben vast wel een camera :wink:
Spreken is goud, Ductape is zilver.

saarisdaar
AX liefhebber
AX liefhebber
Posts: 195
Joined: SunApr08, 2007 6:19:01 PM
Location: Heerlen

Post by saarisdaar »

DuFF wrote:clubleden Popmart of Saarisdaar wonen een kwartiertje van je vandaan (als ze zware voeten hebben) 8) ..


..die hebben vast wel een camera :wink:


Ik heb n camera hoor 8) en het is indd maar n kwartiertje! :wink:
A to the X

betterman
AX liefhebber
AX liefhebber
Posts: 444
Joined: SatNov08, 2003 3:02:24 PM
Location: geleen
Contact:

hehe, de fotookes

Post by betterman »

Zo nu eindelijk een foto-update,...

En nee ik heb de auto niet eerst gewassen, ik ben deze restauratie buiten op straat aant doen dus dan blijf ik bezig met wassen :(

Image

Image

Image

Image

Image

Image
Last edited by betterman on TueJun26, 2007 12:22:25 PM, edited 1 time in total.
King for a day, Fool for a lifetime.

alles te koop...voor AX
06-20412458
foto's : Http://www.axclub.net/forum_phpbb/viewtopic.php?t=707

Netheo
AX liefhebber
AX liefhebber
Posts: 976
Joined: SatMay21, 2005 12:42:45 PM
Location: Ramsdonk Belgie

Post by Netheo »

u bent mijn grote voorbeeld :D
AX zei ik, en toen lachte ze me uit, toen zei ik GT, maar ze bleven lachen, heb ze dan maar is laten meerijden en dat was het moment waarop ik begon te lachen

kevin.broke
AX Spaster Mammer
Posts: 7633
Joined: MonJan31, 2005 3:35:30 PM

Post by kevin.broke »

mod pas ff de linkjes aan, moet / zijn ipv \
FireFox/Mozilla gebruikers kunnen de boel nu niet zien. Ligt niet aan FireFox/Mozilla maar aan dat MS z'n eigen standaardjes weer eens hanteert ipv de wereldwijde

:roll:

Overigens: Zie ik het goed en heb jij de helft van je motorsteun weggeslepen...?

saarisdaar
AX liefhebber
AX liefhebber
Posts: 195
Joined: SunApr08, 2007 6:19:01 PM
Location: Heerlen

Post by saarisdaar »

gelukt met de foto's zo te zien :D

toch binnenkort eens kijken of ik ergens een 'uit elkaar liggende' AX in Geleen zie staan 8)

succes ermee.. :wink:
A to the X

DuFF
AXtremist
AXtremist
Posts: 8832
Joined: MonDec26, 2005 9:43:07 AM
Location: zeelandia

Post by DuFF »

ziet er zalig uit, mag ik wel voor jou hopen dat die oplossing om je aandrijfas op z'n plek te houden niet zo blijft met een touwtje :lol:

maar,

dit is zeker een applaus waard ! goed bezig !
Spreken is goud, Ductape is zilver.

Speederdd
AX Master
AX Master
Posts: 1065
Joined: SatMar25, 2006 8:45:08 AM
Location: Tongrinne (Be)

Re: hehe, de fotookes

Post by Speederdd »

betterman wrote:Image

Image

Image

Image

Image

Image


het ziet er inderdaad proper uit :)

q01z
Total admin
Total admin
Posts: 14999
Joined: WedApr07, 2004 8:58:52 PM
Location: Kapelle
Contact:

Post by q01z »

tis weer echt Johan aan het werk he.. :)

super jongen, echt gaaf!
Image

Popmart
AX Master Spammer
AX Master Spammer
Posts: 2011
Joined: SatFeb28, 2004 2:24:24 PM
Location: Aken
Contact:

Post by Popmart »

Bruut! :D

Waarschijnlijk kom ik binnenkort weer even op goed geluk langs, want ik ga weer tijdelijk in Born werken.

betterman
AX liefhebber
AX liefhebber
Posts: 444
Joined: SatNov08, 2003 3:02:24 PM
Location: geleen
Contact:

Post by betterman »

kevin.broke wrote:mod pas ff de linkjes aan, moet / zijn ipv \
FireFox/Mozilla gebruikers kunnen de boel nu niet zien. Ligt niet aan FireFox/Mozilla maar aan dat MS z'n eigen standaardjes weer eens hanteert ipv de wereldwijde

:roll:

Overigens: Zie ik het goed en heb jij de helft van je motorsteun weggeslepen...?



Bij deze de linkjes aangepast...en ja dat heb je goed gezien, mijn motorsteun heb ik afgeslepen, en ook voor een reden.
De motorsteun zit namelijk in de weg als ik een origineel AX Sport inlaatspruitstuk op m'n sport kop zet, en zonder webers wil ik niet leven :lol:
en tja, wat maakt nu ??n schroefje uit h?, ik vraag me trouwens af hoe andere mensen met webers dit hebben opgelost...hint...hint..


DuFF wrote:ziet er zalig uit, mag ik wel voor jou hopen dat die oplossing om je aandrijfas op z'n plek te houden niet zo blijft met een touwtje :lol:

maar,

dit is zeker een applaus waard ! goed bezig !


Nee die touwtjes zijn alleen om ze tijdelijk op de goeie plek te houden, en als ie afgesleept word dat de assen niet beschadigen, de motor ga ik woensdag ophalen en meteen bij mn monteur afgeven, dus de steekassen gaan wel weer ergen in steken :wink:

Popmart wrote:Bruut! :D

Waarschijnlijk kom ik binnenkort weer even op goed geluk langs, want ik ga weer tijdelijk in Born werken.


Das prima, ik ben meestal 's avonds toch aan m'n ax aant sleutelen, als ik er niet ben moet je maar ff onder de motorruimte op de grond kijken, dan leg ik je daar een stappenmotor neer, die moest je volgensmij nog hebben ?


De motor is trouwens ook nog een project, de kop is al flink gevlakt voor meer compressie en het vliegwiel moet nog (aangezien dit nog aan de motor vastzit), blijkbaar krijg ik ook meteen de versnellingsbak erbij, wat het mijn monteur een stuk makkelijker maakt, en als extra voordeel heb ik dan ook een versnellingsbak die nog geen 30.000km erop heeft staan, ipv mijn eigen bak met 300.000km erop.

Verder heb ik me nieuwe remklauwen besteld, en heb ik de ruitenwissermotor volledig uit elkaar gehaald en alles schoongemaakt/gesmeerd en heb ik mn radiator ff opgeschoond, deze word later ook nog vernieuwd als m'n bankrekening weer wil meewerken :?
King for a day, Fool for a lifetime.

alles te koop...voor AX
06-20412458
foto's : Http://www.axclub.net/forum_phpbb/viewtopic.php?t=707

betterman
AX liefhebber
AX liefhebber
Posts: 444
Joined: SatNov08, 2003 3:02:24 PM
Location: geleen
Contact:

Post by betterman »

Nieuwe update:
M'n nieuwe remklauwen zijn eindelijk binnen,..ze zien er iets anders uit dan de oude..maar deze doen het tenmiste fatsoenlijk (hoop ik).

De volledig klauw:
Image


Beide klauwen, uit elkaar gehaald om ze rood te spuiten:
Image

Image

Ik ga ze dus eerst rood spuiten met remmenlak, gewoon uit een spuitbus...dat zal nog wel twee tot drie dagen duren ik zal het resultaat wel ff posten :lol:
King for a day, Fool for a lifetime.

alles te koop...voor AX
06-20412458
foto's : Http://www.axclub.net/forum_phpbb/viewtopic.php?t=707

arnie
AX super weirdo
AX super weirdo
Posts: 4657
Joined: SunSep14, 2003 9:02:26 PM
Location: Hardinxveld-Giessendam
Contact:

Post by arnie »

Hmmm, de linker klauw heeft een andere kleur als de rechter... Je zou zeggen dat de rechter nog een warmte behandeling heeft gehad om het materiaal te versterken en de linker niet...
Freude am Fahren.

betterman
AX liefhebber
AX liefhebber
Posts: 444
Joined: SatNov08, 2003 3:02:24 PM
Location: geleen
Contact:

Post by betterman »

arnie wrote:Hmmm, de linker klauw heeft een andere kleur als de rechter... Je zou zeggen dat de rechter nog een warmte behandeling heeft gehad om het materiaal te versterken en de linker niet...


Bijna goed geraden, ik heb er op de foto eentje ontvet en eentje niet, vandaar die vreemde olieachtige glans die erop zit :)

maareuhh,... ik heb weer een kleine foto update,..de klauwen zijn gespoten en zien er toppie uit,. bij deze:

Image


Image
King for a day, Fool for a lifetime.

alles te koop...voor AX
06-20412458
foto's : Http://www.axclub.net/forum_phpbb/viewtopic.php?t=707

q01z
Total admin
Total admin
Posts: 14999
Joined: WedApr07, 2004 8:58:52 PM
Location: Kapelle
Contact:

Post by q01z »

niet vetjes Johan, maar goed ontvet ;)

ziet er lekker uit :)
die klauwen heb ik er ook onder, autopartsonline zeker? :P
Image

Post Reply