TwoTone wrote:Moet het blok eruit voor de koppeling?
De algemene mening is dat i.d.d. het hele blok eruit moet.
Er zal vast wel een, ingewikkelde, manier zijn om het te doen met het blok in de auto maar dan moeten er volgens mij weer andere dingen uit/af-gehaald worden.
Blok eruit halen is trouwens nieteens zo ingewikkeld... als je het al 10tallen keren hebt gedaan....
In dit geval was het ruim vantevoren gepland en was ook allang besloten om de kans aan tegrijpen om gelijk alles wat je tegenkomt als het motorblok eruit is te bekijken en/of vervangen.
Een "gewone" CX bezitter zou dit wellicht met wat meer angst en beven tegemoet hebben gezien, vooral financi?el.
De koppeling zelf zat gelukkig al bij de aanschaf van Witje inbegrepen 1,5 jaar geleden.... complete frictieset in de doos lag onder de achterbank te wachten op gebruik.
@Kevin: weet niet of ik spijt krijg...., rij dan tenslotte in een BX 19GTi 16v MkI met 158(?) pk... 0-100 in 7,8sec en een top van 218!
En Nigel staat formeel nieteens te koop..., behalve als er serieus interesse is.