Kevin.broke (AX 1.5D/S.Y. Korando/Suzuki Swift Cabrio)
Moderator: webmasters
-
- AX Spaster Mammer
- Posts: 7633
- Joined: MonJan31, 2005 3:35:30 PM
-
- AX Spaster Mammer
- Posts: 7633
- Joined: MonJan31, 2005 3:35:30 PM
-
- AX Spaster Mammer
- Posts: 7633
- Joined: MonJan31, 2005 3:35:30 PM
bla bla bla, weer een beetje lopen handelen (met name om de rekeningen te betalen eigenlijk, zijn er een beetje veel de laatste tijd ) maar uiteindelijk uitgekomen bij een 205 DTurbo.
Heerlijk bakkie, spotgoedkoop, gaar uiterlijk maar technisch vrij goed in orde (kleine mankementen: happende koppeling, lekkende achterdemper, rechterstoel los, en een fluitje-bijgeluidje in de derde versnelling), moest alleen nodig wat aan het olieverbruik doen: Dat is nu 1:500-750 zo'n beetje, maarja, mag ook wel flink meer turbodruk, een intercoolertje en 348.000 km op de klok. Spreekt voor zich dat het ding wel echt rap is, een AX 1.5d is er echt niks bij.. Sterker nog: Heb ??n stoplichtsprintje gedaan, kon zelfs met een 206 CC 1.6 HDiF nog behoorlijk meekomen, al lukte voorblijven niet. Wilde eigenlijk volgende week het blok eens open trekken (om dat olieverbruik op te lossen) tot ik er gisteren voor parkeerde en een "parkeerschade" in de zijkant ontdekte. Iemand heeft 'm zo hard in de flank geraakt dat het rechter achterwiel OP de stoep stond ipv 10cm ernaast. Je kan vast wel begrijpen dat er van de flank weinig meer over is.
Ben dus maar eens aan gaan bellen bij buren en ??n heeft wat gezien ?n een kenteken opgeschreven. Hij weet heel zeker dat het een witte sportieve VW Golf was (en dat zou goed kunnen) maar het kenteken dat hij had klopt niet. Heb wel een stukje strip/bumper gevonden dat idd rood met zwart is: Beetje als uit de bumper van een Golf II GTI.
M.a.w.: Mocht iemand in omgeving Haarlem een Golf II zien rijden met forse voorschade, dan weet je dat je 'm alvast met een knuppel in z'n nek mag meppen en mij bellen dat ik ff langs moet komen. Alleen het juiste kenteken opschrijven mag ook trouwens
Voor 205 DTurbo onderdelen ben ik nu dus ook de juiste persoon.
Heerlijk bakkie, spotgoedkoop, gaar uiterlijk maar technisch vrij goed in orde (kleine mankementen: happende koppeling, lekkende achterdemper, rechterstoel los, en een fluitje-bijgeluidje in de derde versnelling), moest alleen nodig wat aan het olieverbruik doen: Dat is nu 1:500-750 zo'n beetje, maarja, mag ook wel flink meer turbodruk, een intercoolertje en 348.000 km op de klok. Spreekt voor zich dat het ding wel echt rap is, een AX 1.5d is er echt niks bij.. Sterker nog: Heb ??n stoplichtsprintje gedaan, kon zelfs met een 206 CC 1.6 HDiF nog behoorlijk meekomen, al lukte voorblijven niet. Wilde eigenlijk volgende week het blok eens open trekken (om dat olieverbruik op te lossen) tot ik er gisteren voor parkeerde en een "parkeerschade" in de zijkant ontdekte. Iemand heeft 'm zo hard in de flank geraakt dat het rechter achterwiel OP de stoep stond ipv 10cm ernaast. Je kan vast wel begrijpen dat er van de flank weinig meer over is.
Ben dus maar eens aan gaan bellen bij buren en ??n heeft wat gezien ?n een kenteken opgeschreven. Hij weet heel zeker dat het een witte sportieve VW Golf was (en dat zou goed kunnen) maar het kenteken dat hij had klopt niet. Heb wel een stukje strip/bumper gevonden dat idd rood met zwart is: Beetje als uit de bumper van een Golf II GTI.
M.a.w.: Mocht iemand in omgeving Haarlem een Golf II zien rijden met forse voorschade, dan weet je dat je 'm alvast met een knuppel in z'n nek mag meppen en mij bellen dat ik ff langs moet komen. Alleen het juiste kenteken opschrijven mag ook trouwens
Voor 205 DTurbo onderdelen ben ik nu dus ook de juiste persoon.
Hoeveel moet je dan wel niet gezopen/gesnoven hebben om een geparkeerde auto zo te raken??!!
Ik mag lijen dat hij/zij er een lekker hardnekkig pijntje in de knie of nek aan heeft overgehouden -censuur-
Ik vind het wel extreem balen voor je.
K' heb drie Citroëns, hele mooooie.
Een gele, een goude en een rooooie.
Winaar Le Citron Pressé 2012, categorie equipe met de grootste / mooiste bagage
Een gele, een goude en een rooooie.
Winaar Le Citron Pressé 2012, categorie equipe met de grootste / mooiste bagage
-
- AX Spaster Mammer
- Posts: 7633
- Joined: MonJan31, 2005 3:35:30 PM
-
- AX Spaster Mammer
- Posts: 7633
- Joined: MonJan31, 2005 3:35:30 PM
dat klopt ja, maar de km-teller kabel is nog steeds niet verrot want ik moet nog steeds iedere 800-900-1000 km ergens tanken. ga maar eens op 1 dag gesprekken voeren in Groningen (stad) ?n Antwerpen met thuisbasis Haarlem. dan kom je een h??l eind
ik tank dus idd 2x per week gemiddeld.
daar rijd je diesel voor toch?!
ik tank dus idd 2x per week gemiddeld.
daar rijd je diesel voor toch?!
-
- AX Spaster Mammer
- Posts: 7633
- Joined: MonJan31, 2005 3:35:30 PM
-
- AX Spaster Mammer
- Posts: 7633
- Joined: MonJan31, 2005 3:35:30 PM
294644 op 20-04-2007
290942 op 01-04-2007
266058 op 25-11-2006
da's eigenlijk niet bovengemiddeld voor mij ofzo klopt precies zelfs, van 290942 naar 264644 in 19 dagen is 194,84 km per dag. Het gemiddelde vanaf aanschaf ligt op 194 km per dag.
(onderste aangepast trouwens, indertijd verkeerd afgelezen en heb 'm pas de 25e opgehaald)
290942 op 01-04-2007
266058 op 25-11-2006
da's eigenlijk niet bovengemiddeld voor mij ofzo klopt precies zelfs, van 290942 naar 264644 in 19 dagen is 194,84 km per dag. Het gemiddelde vanaf aanschaf ligt op 194 km per dag.
(onderste aangepast trouwens, indertijd verkeerd afgelezen en heb 'm pas de 25e opgehaald)
-
- AX Spaster Mammer
- Posts: 7633
- Joined: MonJan31, 2005 3:35:30 PM
en daar stond ik dan! wilde vandaag ff gauw inhalen, dus trap het gas op de bodem en ga naar links... al m'n vermogen weg
ik druk op "pauze" op m'n radio, verwachtte even een hoop rare geluiden aangezien ik m'n dashboard weer eens zo vol had liggen dat er geen lampje zichtbaar was, maar de motor draaide gewoon door, alleen met onvoldoende diesel.
zak terug naar rechts, trap de koppeling in... stationair loop. trap nog een keer op het gaspedaal... niks. en ja hoor! kabeltje kapot.
Twee vrienden hebben me uiteindelijk van een andere gaskabel voorzien. Kan je zeggen dat het best een kutklusje is om die te wisselen langs de snelweg maar ik ben rijdend thuis gekomen (en sneller dan met 40 km/h in de 5 )
ik druk op "pauze" op m'n radio, verwachtte even een hoop rare geluiden aangezien ik m'n dashboard weer eens zo vol had liggen dat er geen lampje zichtbaar was, maar de motor draaide gewoon door, alleen met onvoldoende diesel.
zak terug naar rechts, trap de koppeling in... stationair loop. trap nog een keer op het gaspedaal... niks. en ja hoor! kabeltje kapot.
Twee vrienden hebben me uiteindelijk van een andere gaskabel voorzien. Kan je zeggen dat het best een kutklusje is om die te wisselen langs de snelweg maar ik ben rijdend thuis gekomen (en sneller dan met 40 km/h in de 5 )
-
- AX Spaster Mammer
- Posts: 7633
- Joined: MonJan31, 2005 3:35:30 PM
en ik heb n?g een keer stilgestaan! dit keer met 1090 km op de dagteller..... een lege tank
daarnaast is ook de oliepomp kortgeleden nog vervangen.
de diesel is still going strong, inmiddels bijna de magische 300K voorbij.
wel ff geinventariseerd wat eraan moet gebeuren om 'm weer helemaal 101% te krijgen:
- drukgroep is hoorbaar
- aandrijfassen zijn hoorbaar
- draagarmrubber, bus en fusee aan ??n kant slecht (enige tijd terug vervangen, maar voor tweedehands)
- voorbanden erg slecht
- olie + oliefilter
- luchtfilter
alles bij elkaar vind ik het toch iets teveel mankementen om een auto mee te verkopen, en repareren is niet rendabel.
m.a.w.: ik ga 'm dus repareren en kachel nog lekker even door. bij 348.000 moet de distributieriem en spanrol weer vervangen worden en hopelijk heb ik tegen die tijd genoeg gespaard om een opknap-XM te kopen zodat ik rond de 400.000 d??rmee kan gaan rijden... want een strakke s?rie 2 XM V6 op gas blijft echt m'n droomauto.
En m'n vader rijdt vanaf binnenkort AX GT
daarnaast is ook de oliepomp kortgeleden nog vervangen.
de diesel is still going strong, inmiddels bijna de magische 300K voorbij.
wel ff geinventariseerd wat eraan moet gebeuren om 'm weer helemaal 101% te krijgen:
- drukgroep is hoorbaar
- aandrijfassen zijn hoorbaar
- draagarmrubber, bus en fusee aan ??n kant slecht (enige tijd terug vervangen, maar voor tweedehands)
- voorbanden erg slecht
- olie + oliefilter
- luchtfilter
alles bij elkaar vind ik het toch iets teveel mankementen om een auto mee te verkopen, en repareren is niet rendabel.
m.a.w.: ik ga 'm dus repareren en kachel nog lekker even door. bij 348.000 moet de distributieriem en spanrol weer vervangen worden en hopelijk heb ik tegen die tijd genoeg gespaard om een opknap-XM te kopen zodat ik rond de 400.000 d??rmee kan gaan rijden... want een strakke s?rie 2 XM V6 op gas blijft echt m'n droomauto.
En m'n vader rijdt vanaf binnenkort AX GT
-
- AX liefhebber
- Posts: 170
- Joined: MonApr09, 2007 9:53:45 PM
- Location: Zeist
-
- AX Spaster Mammer
- Posts: 7633
- Joined: MonJan31, 2005 3:35:30 PM
-
- AX Spaster Mammer
- Posts: 7633
- Joined: MonJan31, 2005 3:35:30 PM