Regelknop koplampen

Alles wat in de auto zit en niet elektrisch is.

Moderator: webmasters

Post Reply
stefaan5089
AX liefhebber
AX liefhebber

Regelknop koplampen

Post by stefaan5089 »

Hallo, Mij AX ('95; type3) heeft in de middenconsole (boven het bergvakje)een regelknop om de koplampen bij te stellen bij geladen toestand. Naast de knop is er een gaatje geboord voor een alarmlichtje. Is die knop makkelijk te verwijderen om het paneeltje eruit te halen (deze laatste klikt er naar mijn inziens gewoon in en uit)?
AX 1.0 Tonic '95
C5 HDI 110 '02

Tijmen
AX Master Spammer
AX Master Spammer

Post by Tijmen »

Knop kun je er volgens mij gewoon af trekken, daaronder zitten twee torx-schroefjes. Als je die losdraait is het paneeltje los van de kabel/knop van je koplampverstelling en kun je het paneeltje eruit klikken.

Pas wel op dat je niets sloopt! Het is lastig om het paneeltje er weer netjes in te krijgen en bij dit klusje heb ik de verstelling van m'n koplampen gesloopt. Een dag voor de APK....... (maar dat zal aan mijn sloopzucht liggen)
AX GTI '91

stefaan5089
AX liefhebber
AX liefhebber

Post by stefaan5089 »

Bedankt voor de info. hopelijk vin ik zo'n paneeltje op de sloop. Stilletjes aan wordt het karretje weer in orde gezet. Hopelijk kan ik hem met ter tijd weer inschrijven.
AX 1.0 Tonic '95
C5 HDI 110 '02

IceByte
AX Master Spammer
AX Master Spammer

Post by IceByte »

ik stelde de koplampen altijd helemaal naar beneden, en hal dan met een punttang de kabels los uit het mechanisme, dat wil ook wel, tis alleen wat meer gepriegel. Dat die knop dr af kon wist ik dus ook niet, ach ja, weer wat om de volgende keer uit te proberen :D

Post Reply