Ivar /Browny, Citroën AX Sport, 2CV, Peugeot 106, 306 en J7

Stel je voor, houdt het up to date en leer van de reacties.

Moderator: webmasters

Post Reply
q01z
Total admin
Total admin

Post by q01z »

pokke herrie he!

klikkie!

de auto nog maar even gewassen voor Ivar :)
Image

Browny
Total admin
Total admin

Post by Browny »

q01z wrote: de auto nog maar even gewassen voor Ivar :)

:Thnks

arnie
AX super weirdo
AX super weirdo

Post by arnie »

:shock: Zonde om te slopen man... Lepel je GT-blok dan hierin inplaats van die 1000cc...
Freude am Fahren.

Browny
Total admin
Total admin

Post by Browny »

arnie wrote::shock: Zonde om te slopen man... Lepel je GT-blok dan hierin inplaats van die 1000cc...
De 1.0 is wel in technisch 10x betere staat hoor.
GT-tje ziet er op foto's en zo op het eerste gezicht vrij goed uit, maar pak dat lijstje van Marc er maar eens bij. Er moet echt technisch flink wat aan gebeuren en om hem strak te maken ook nog het een en ander.

Browny
Total admin
Total admin

Post by Browny »

Vandaag een hele leuke dag gehad met Aad en de familie Bats. Ff brockje uit elkaar gehaalt en een sportnokkenas en gechipte ecu mee naar huis genomen. Of die ecu ook echt gechipt is betwijfel ik, ook omdat de boutjes er vrij origineel uit zien. Ik denk dat wellicht enkel de sportnokkenas, gevlakte kop, open luchtfilter en katloze pijp brockje op die 95 pk heeft gebracht. Als het goed is kan ik die zometeen ook halen, maar we zien het wel.

Rio97
Total admin
Total admin

Post by Rio97 »

En een tevreden Ivar die op weg naar huis is ;)

Image
K' heb drie Citroëns, hele mooooie.
Een gele, een goude en een rooooie.

Winaar Le Citron Pressé 2012, categorie equipe met de grootste / mooiste bagage :)

q01z
Total admin
Total admin

Post by q01z »

Browny wrote:Vandaag een hele leuke dag gehad met Aad en de familie Bats. Ff brockje uit elkaar gehaalt en een sportnokkenas en gechipte ecu mee naar huis genomen. Of die ecu ook echt gechipt is betwijfel ik, ook omdat de boutjes er vrij origineel uit zien. Ik denk dat wellicht enkel de sportnokkenas, gevlakte kop, open luchtfilter en katloze pijp brockje op die 95 pk heeft gebracht. Als het goed is kan ik die zometeen ook halen, maar we zien het wel.

nogmaals, een monopoint valt niet te chippen ;)

maarr met alle mod's die erop zaten kom je wel op de 95pk hoor :0
Image

Drake
AX super weirdo
AX super weirdo

Post by Drake »

hehe daar ga je een hoop lol mee hebben :D , zeker dat nokkenasje is erg interresant :P .

Henk Bats
Drempelkiller
Drempelkiller

Post by Henk Bats »

Browny wrote:Vandaag een hele leuke dag gehad met Aad en de familie Bats. Ff brockje uit elkaar gehaalt en een sportnokkenas en gechipte ecu mee naar huis genomen. Of die ecu ook echt gechipt is betwijfel ik, ook omdat de boutjes er vrij origineel uit zien. Ik denk dat wellicht enkel de sportnokkenas, gevlakte kop, open luchtfilter en katloze pijp brockje op die 95 pk heeft gebracht. Als het goed is kan ik die zometeen ook halen, maar we zien het wel.
Ivar het was inderdaad een lekker sleutel dagje.

Groetjes, Henk
Image

Zie ook eens onze web-site's http://xj-79-zg.batssoft.nl of http://xd-76-gj.batssoft.nl of onze nieuwe
aanwinst http://89-thv-2.batssoft.nl en meld je aan op http://kentekens.axclub.nl

Browny
Total admin
Total admin

Post by Browny »

Na een aardige rekensom besloten toch maar geen dieseltje erbij te kopen voor de stage (half jaartje 120km per dag, ong. 3 dagen per week) en het 1.0 blokje getrakteerd op heerlijke nieuwe Kroon olie, oliefiltertje en luchtfiltertje. Gelijk ff velgjes eraf getrokken en de remblokjes zijn nog goed (heerlijk zo'n licht auto-tje) en alle ashoesjes ff gecheckt en ook die zijn nog pico bello in orde. Kan ook haast niet anders want die zijn allemaal nog niet zo oud. Geprobeerd om het gare hitteschildje los te krijgen maar dat viel niet mee. Maar mee gestopt en ff wat wd40 erop voordat ik weer een spruitstukje vernaggel door afgebroken boutjes. Dat trillen hoor je toch alleen als je voor de auto staat, ik hoor er binnen niks van. Oftewel, het ax-je kan er weer flink tegenaan.

Browny
Total admin
Total admin

Post by Browny »

Ook maar weer een stapje verder gemaakt met het 1.4 project. (een Stalin 5-jarenplan mag je het ook wel noemen)
Ik heb het kopje van OpaGT even uit elkaar gehaald, ontsteking eraf, thermostaathuis eraf,nokkenaspoeilie eraf en de nokkenas eruit. Zo kon ik mooi de nokkenas vergelijken met de sportnokkenas. Ook ff een beetje schoongemaakt, ff met de sportnokkenas langs een revisiebedrijf en dan kan die er ook in.

Browny
Total admin
Total admin

Post by Browny »

Update:
Ax-je loopt momenteel zo'n 600km. in de week.
Hij houdt zich goed, maar met dit warme weer is het wel kl*te dat mijn bijrijdersraam niet open kan. (moet ff tijd ervoor maken en een meeting in N'kerk plannen, want de hulp bij het aanleggen van de stroomdraadjes voor de electrische ruiten is al aangeboden)
Ben beetje bij beetje op zoek naar een ander auto-tje (ax, saxo of 106 waarschijnlijk) (er staat een mooie zwarte 1.6 vts te koop voor 3300 euro maar ik vertrouw het niet zo), m'n vriendin gaat in deze rode rijden, enkelen wisten dit al, dus ben rustig aan het rondturen. Inmiddels een leuk contract aangeboden gekregen en een full-time baan. (nu nog stage, zometeen een echte baan, met een beter salaris, das eigenlijk het enigste verschil)
Ik heb momenteel weinig tijd om op het forum te neuzen, wat ik erg jammer vindt, maar ach, je kan niet alles hebben.
Het 1.4 project gaat waarschijnlijk wel plaatsvinden maar als ik nu wat heb met het huidige blokje gaat ie gewoon met het 1.4 blok dat momenteel zo goed als in elkaar zit, naar de garage. Ik kan de auto echt niet missen en heb niet genoeg vertrouwen erin om het in een weekend te plannen.

Rio97
Total admin
Total admin

Post by Rio97 »

Gefeliciteerd met je baan!
En af en toe een vrije zondag om naar een meeting te komen zit er toch nog wel in ;)
K' heb drie Citroëns, hele mooooie.
Een gele, een goude en een rooooie.

Winaar Le Citron Pressé 2012, categorie equipe met de grootste / mooiste bagage :)

Browny
Total admin
Total admin

Post by Browny »

Zeker, alleen afgelopen meeting wilde ik wel komen, maar eigenlijk zouden mijn ouders hun 30-jarige bruiloft zaterdag vieren maar toen moest m'n zusje zo nodig naar het nk turnen dus werd het zondag geviert. :roll:

Browny
Total admin
Total admin

Post by Browny »

En er is een nieuwe ax aangeschaft. Een zwarte type 2 GT uit 1993.
Echt roestloos op de roestplekken (bumpersteunen, deurstijlen, achter de koplampen, in de achterklep en de achterwielkasten hebben geen roest. Er zijn nog wel genoeg schoonheidsfoutjes op te lossen. Injectiehuis is niet in orde, ff schoonmaken of vervangen. Er zitten veel miniscule deukjes in het dak door hagel ofzo, maar dit moet of uit te duiken zijn of dicht te plamuren en over te laten spuiten. Ook doet het electrische raam links het niet en zweet de koppakking misschien lichtjes. Het kan ook oude olie zijn langs het blokje want een kleine 30dkm is de koppakking, d-riem en spanrol vervangen. Auto is dealeronderhouden dus dat zit wel goed. Aandrijfasjes zijn totaal geluidloos. Ook zit er nog maar een weekje apk op, dus ff snel nalopen en laten keuren. Foto's volgen als ie hier voor de deur staat. Ik heb alle papieren al en ruil morgen het vrijwaringsbewijs voor de sleutels.

arnie
AX super weirdo
AX super weirdo

Post by arnie »

mazzelpik!
Freude am Fahren.

peetjuun
AX liefhebber
AX liefhebber

Post by peetjuun »

tjonge 2 GT'jes voor deur.. 8)
wel heel snel gedaan he vanmiddag..??
wat ben je van plan??
Citroën Ax Volcane > Pug 106 Rallye > Honda Civic VTEC > Volvo 440 > nu Yamaha Majesty 250

TwoTone
AX Master
AX Master

Post by TwoTone »

Gefeli met je aankoop Browny!
"Waar een wil is, is een weg"
Jammer dat de weg niet staat aangegeven

Rock's
AX super weirdo
AX super weirdo

Post by Rock's »

gefeliciteerd !....... ik ben benieuwd...
Image

TA..tata..TA..tata..Tah..tadaaaaaaaaaaaaah

Browny
Total admin
Total admin

Post by Browny »

peetjuun wrote:tjonge 2 GT'jes voor deur.. 8)
wel heel snel gedaan he vanmiddag..??
wat ben je van plan??
heeeeeel snel!
Telefoonummer gepb-t, toen werd ik gebeld en ik ben begin van de avond gaan kijken en kopen.

Ik ben het volgende van plan:
Zelf apk-pre-check uitvoeren, ff goed schoonrijden, injectiereiniger in de tank en goed doortrappen en dan naar de garage voor de apk.
Als er enorm veel aan de hand is (lees 1000 euro ofzo) gaat ie weg in onderdelen, maar ik hoop dat ie er gewoon vlekkeloos doorkomt.
Dit wordt mijn auto, kapje met booskijkers erop, en de velgjes overzetten.
De rode gaat naar mijn vriendin. Ik heb hem trouwens verzekerd zonder no-claim korting met onbeperkte km voor nog geen 2 tientjes per maand. :shock:
Relaxt zo'n werkgever die 40% korting regelt.

Post Reply