Richard (Citroen AX 1.1i 1991)

Stel je voor, houdt het up to date en leer van de reacties.

Moderator: webmasters

Post Reply
Richardk
Welkom nieuw AX lid
Welkom nieuw AX lid
Posts: 2
Joined: SatMay05, 2007 10:50:25 AM
Location: Hoogeveen

Richard (Citroen AX 1.1i 1991)

Post by Richardk »

Hallo ik ben richard en ben woonachtig in Hoogeveen.

Ik ben 31 Jaar en verkoper in een hengelsportzaak. Ik heb een hele lieve vriendin, die Linda heet. En zij geeft les op het voorgezet Onderwijs. Ze geeft daar Frans en klassieke talen.

Ik heb vorige week eigenlijk uit nood een AX uit 1991 ik geloof type 1 gekocht met net iets over de 100.000 op de klok voor ?400,- met nieuwe APK het is een 1.1 injectie.

Waarom uit nood tja eigenlijk ben ik een Alfist en ik bezit een 155 2.0 16V Sport uit 1997. Deze is twee dagen nadat een complete kop revisie was gedaan, weer kapot gelopen. De krukaslagers liggen eruit wat er precies mis is gegaan kan ik niet zeggen, maar alles wijst op een verstopping in een oliekanaal. Deze is nu geschorst zodat ik het motorblok eruit kan halen, om het onderblok na een revise zelf weer te gaan opbouwen.......flink balen maar ja.

Dus zoals al eerder gezegd een AX gekocht uit nood en ja eenmaal gekocht was ik..... maar ook m'n vriendin eigenlijk wel weg van dit leuke auto'tje. Ik rij er nu al weer bijna een week in. Motorisch loopt hij tot dusver goed heb behalve dat hij bij het afremmen voor een bocht of drempel soms afslaat?? Ben er nog niet achter wat dit zou kunnen wezen... Iemand van de techneuten hier??? tevens kan ik m'n kleurcode nergens vinden iemand een idee??? het is in iedergeval heel donkerblauw

De 4 versnellingen, moest ik wel aan wennen en het niet hebben van stuurbekrachtiging pfff das weer zwaar in een keer maar buiten dat om bevalt hij PRIMA!! Ik heb het hele forum al 100 keer bekeken en heb, terwijl ik dit eigenlijk niet moet doen toch al weer de nodige aanpassingen gedaan. Zo heb ik op de sloop al de nodige dingen van andere ax'en afgeplukt, en andere aanpassingen gedaan zoals:

? asbakken waren er niet nu wel
? binnenschermen (die waar de boxen achter zitten) "nieuw" geplaatst
? "nieuwe" antenne van fiat tipo overgezet
? m'n pioneer radio overgezet
? openluchtfilter eropgezet das echt qua koppel een aanrader!!
? "hoedenplank" gewisseld
? wieldoppen eraf gehaald wil de stalenvelgen nog even netjes maken
? DTM wisser van een citroen ZX afgehaald
? helemaal in de was gezet
? stootrubbers verwijderd
? alle stickers en striping verwijderd

wat moet er nog gebeuren, tja hij heeft een heel erg lelijke roestplek die al door is op het linker achterscherm. Weet nog niet hoe ik dit het beste kan oplossen.........lassen of met polyester. En in de kofferbak zit een lelijke roestplek die al door is. Deze ga ik morgen waarschijnlijk met een stukje metaal en pompnagels en tectyl weer waterdicht maken. Tevens zitten er her en der nog wat deukjes die ik mischien nog wel wat kan wegwerken en hier en daar een kras die met een polijst pasta mischien nog wel weg willen.

Ik wou eigenlijk nog wat foto's plaatsen bij dit bericht, maar ik heb hier niet de mogelijkheid toe zie ik nu ik dit bericht aan het typen ben. het forum qua opmaak is toch net even iets anders dan die van het ARTC* waar ik ook actief lid ben.

Groetjes,

Richard Kuipers






*ARTC= Alfa Romeo Tuning Club.

DuFF
AXtremist
AXtremist
Posts: 8832
Joined: MonDec26, 2005 9:43:07 AM
Location: zeelandia

Re: Even Voorstellen

Post by DuFF »

Welkom bij de Club Richard,

Richardk wrote: tevens kan ik m'n kleurcode nergens vinden iemand een idee??? het is in iedergeval heel donkerblauw

die kleurcode kun je vinden als je de motorkap hebt geopend, op het linker scherm, dus naast de ECU, de 1e 3 letters geven de kleurcode aan.

je hebt vermoedelijk dezelfde kleurcode als clublid Kevin.

Richardk wrote:wat moet er nog gebeuren, tja hij heeft een heel erg lelijke roestplek die al door is op het linker achterscherm. Weet nog niet hoe ik dit het beste kan oplossen.........lassen of met polyester.

kun je hier een duidelijke foto van maken en plaatsen, en kun je aangeven hoe groot de roestplek ongeveer is?

Richardk wrote:En in de kofferbak zit een lelijke roestplek die al door is. Deze ga ik morgen waarschijnlijk met een stukje metaal en pompnagels en tectyl weer waterdicht maken..

is het niet makkelijker om een plaatje metaal in de goede maat te zagen en buigen, zodat je het makkelijk over het gat kan leggen, en dan even langs een garage (of kennis oid.) gaat, die kan lassen, en het plaatje laat vastlassen :?:

Richardk wrote:Ik wou eigenlijk nog wat foto's plaatsen bij dit bericht, maar ik heb hier niet de mogelijkheid toe zie ik nu ik dit bericht aan het typen ben. het forum qua opmaak is toch net even iets anders dan die van het ARTC*


Richard, foto's kun je plaatsen door die www.ditplaatje.jpg-link zegmaar die je normaal ook zou plakken op het alfa-forum hier te plakken, en dat tussen deze 2 codes plakt : Image

of werkt het op het alfa-forum dat je op je pc kan zoeken naar de gewenste foto die je wilt plaatsen?

succes nog met het herstel van de Alfa Romeo.
Spreken is goud, Ductape is zilver.

Richardk
Welkom nieuw AX lid
Welkom nieuw AX lid
Posts: 2
Joined: SatMay05, 2007 10:50:25 AM
Location: Hoogeveen

Re: Even Voorstellen

Post by Richardk »

DuFF wrote:Welkom bij de Club Richard,

Richardk wrote: tevens kan ik m'n kleurcode nergens vinden iemand een idee??? het is in iedergeval heel donkerblauw

die kleurcode kun je vinden als je de motorkap hebt geopend, op het linker scherm, dus naast de ECU, de 1e 3 letters geven de kleurcode aan.

je hebt vermoedelijk dezelfde kleurcode als clublid Kevin.

Richardk wrote:wat moet er nog gebeuren, tja hij heeft een heel erg lelijke roestplek die al door is op het linker achterscherm. Weet nog niet hoe ik dit het beste kan oplossen.........lassen of met polyester.

kun je hier een duidelijke foto van maken en plaatsen, en kun je aangeven hoe groot de roestplek ongeveer is?

Richardk wrote:En in de kofferbak zit een lelijke roestplek die al door is. Deze ga ik morgen waarschijnlijk met een stukje metaal en pompnagels en tectyl weer waterdicht maken..

is het niet makkelijker om een plaatje metaal in de goede maat te zagen en buigen, zodat je het makkelijk over het gat kan leggen, en dan even langs een garage (of kennis oid.) gaat, die kan lassen, en het plaatje laat vastlassen :?:

Richardk wrote:Ik wou eigenlijk nog wat foto's plaatsen bij dit bericht, maar ik heb hier niet de mogelijkheid toe zie ik nu ik dit bericht aan het typen ben. het forum qua opmaak is toch net even iets anders dan die van het ARTC*


Richard, foto's kun je plaatsen door die www.ditplaatje.jpg-link zegmaar die je normaal ook zou plakken op het alfa-forum hier te plakken, en dat tussen deze 2 codes plakt : Image

of werkt het op het alfa-forum dat je op je pc kan zoeken naar de gewenste foto die je wilt plaatsen?

succes nog met het herstel van de Alfa Romeo.



Klopt op het ARTC kan ik op m'n Apple zoeken naar een gewenste foto.
Maar zo kom ik er wel uit thnxx voor de tips en de fotos volgen

Tijmen
AX Master Spammer
AX Master Spammer
Posts: 2225
Joined: ThuJun22, 2006 9:48:06 AM
Location: DD

Post by Tijmen »

Welkom bij de club! Hoop dat je de ax een fijne auto vindt ondanks dat je een alfa gewend bent. Welkom in de wereld van het franse comfort :wink:
AX GTI '91

MBa@NL
Archivaris
Archivaris
Posts: 5045
Joined: TueDec13, 2005 12:03:15 AM
Location: Nieuwerkerk a/d IJssel
Contact:

Post by MBa@NL »

WELKOM 8)

Richardk wrote:Motorisch loopt hij tot dusver goed heb behalve dat hij bij het afremmen voor een bocht of drempel soms afslaat??


Misschien de ECU opnieuw inlezen?

Rio97
Total admin
Total admin
Posts: 5996
Joined: SunJul18, 2004 10:05:50 PM
Location: Delft

Post by Rio97 »

Heej, welkom hier.

Haha, de AX is er nog maar net, en nu al druk bezig om deze wat fraaier te maken.
K' heb drie Citroëns, hele mooooie.
Een gele, een goude en een rooooie.

Winaar Le Citron Pressé 2012, categorie equipe met de grootste / mooiste bagage :)

CitroCin
Moeder Overste
Moeder Overste
Posts: 2176
Joined: SunNov20, 2005 8:04:30 PM
Location: Beekbergen/axclubforum

Post by CitroCin »

Welko, hier Richard, als je Alfa het weer doet kan je altijd de AX nog aan je vriendin geven, of heeft ze al een auto?
En tja Alfa's dat blijven toch wel heleeee mooie auto's(maar niet zo goedkoop als een AX
:) )
Ik rijd niet voor niks AX....Of toch wel?????

Image

Post Reply