GTI PK's terug!

Problemen, vervangen of tunen alles kan.

Moderators: denny, vtspower, webmasters

bruce/r
AX liefhebber
AX liefhebber

GTI PK's terug!

Post by bruce/r »

hallo weer,

ik zat net te denken en aangezien mijn GTI helemaal uit '92 is, zal die waarschijnlijk al heel wat PK's zijn kwijtgeraakt... en bij lange na niet de 95 meer halen... ( weet iemand hoeveel ongeveer wel, boven de 80 nog ofzo?)

en nou vroeg ik me af, wat kan je het beste doen als je toch wat PK's terug wilt vinden, zou een kopvlakking helpen, of een koprevisie?
of moet je dan echt heel je blok reviseren?

en ik bedoel ook echt PK's terug, dus geen: 'tank 98' gedoe ofzo, m'n kat. gaat er ook niet onderuit :P

alle info is welkom dus b.v.d.

mvg bruce
Image

Bas_S
AX Master
AX Master

Post by Bas_S »

Verse olie, verse vbakolie, nieuw benzinefilter, potje injectiereiniger, nieuw luchtfilter, nieuwe bougies+kabels.
dat soort dingetjes houden 'm een beetje fit.

Afgevlakte kop geeft je wel meer compressie idd.
Last edited by Bas_S on WedMay02, 2007 3:38:21 PM, edited 1 time in total.
Altijd meer PK's dan jou!

killer
AX liefhebber
AX liefhebber

Post by killer »

Je hebt ook een openlucht filter? Zorg ervoor dat je filter absoluut geen warme lucht kan aanzuigen, wil nog wel eens schelen.

Verder kun je natuurlijk koppen gaan vlakken voor meer compressie, maar dat lijkt me eerder een gevolg oplossing ipv de oorzaak aan te pakken.

Nieuwe vloeistoffen en filters is een goed begin, af en toe bij een warme motor eens goed open gooien is ook wel eens goed (luie auto moet je niet willen)

TTF
AX weirdo
AX weirdo

Post by TTF »

toen in mijn gti nog een 1.4 zat had ik ook nog een kleine 103 pk met +-220.000km op de teller..

het mooiste is natuurlijk het hele blok reviseren.. is maar net wat je er aan uit wil besteden.. en wat je zelf kan of wilt doen..
Comfort is voor mietjes :music

1.9 TDI 185pk/400nm :)
Citroën Ax 1.6 gti 92'

Image Image

bruce/r
AX liefhebber
AX liefhebber

Post by bruce/r »

ik heb:-Green filter, zoals op de foto, zit er paar maanden op.
-net grote beurd gehad.
-Vbak olie ook laten vervangen
-vandaag nieuwe bougies+kabels gehaald wegens inhouden.
-al 2x inj. reiniger doorheen gegooit
+benzine filter word toch bij grote beurd gedaan???

open gooien gebeurt regelmatig... vorige week 85 in z'n 2( en nog geen begrenzer aangetikt)

en een keer precies geschakeld waar die mooie roden strepen op de KMteller zitten( bij GTI)

eens kijken, morgen bougies+kabels vervangen, en misschien maar eens kopvlakken dan.

bedankt in ieder geval iedereen! maar nog meer tips zijn altijd welkom!

mvg bruce
Image

TTF
AX weirdo
AX weirdo

Post by TTF »

tja als je je kop laat vlakken .. doe dan ook meteen een koprevisie.. :wink:

Citroën Ax 1.6 gti 92'

Image Image

Sietse
Beginnend AX liefhebber
Beginnend AX liefhebber

Post by Sietse »

bruce/r wrote:ik heb:-Green filter, zoals op de foto, zit er paar maanden op.
-net grote beurd gehad.
-Vbak olie ook laten vervangen
-vandaag nieuwe bougies+kabels gehaald wegens inhouden.
-al 2x inj. reiniger doorheen gegooit
+benzine filter word toch bij grote beurd gedaan???
Bougiekabels vanwege inhouden? Voelt dat inhouden alsof 't beestje niet voldoende benzine krijgt? Ik heb daar wel last van dus ik zou graag willen weten wat die kabels bij jou voor een verschil maken.
Ik heb eindelijk m'n lucht-inlaat-temperatuur-sensor en ghelaas maakt dat niet al het verschil. Het inhouden lijkt toch te blijven. Maar let me know please!!

Groeten, Sietse.

Rio97
Total admin
Total admin

Post by Rio97 »

Brandstof of benzinefilter is volgens mij niet standaard bij een grote beurt, die filters moeten wel langer meegaan.
Luchtfilter is wel standaard (als het nog van toepassing is natuurlijk ;))

Anders die ook 's vervangen, begreep dat een goede van purflux bijv toch wel zo'n 70k km mee moet kunnen gaan.
K' heb drie Citroëns, hele mooooie.
Een gele, een goude en een rooooie.

Winaar Le Citron Pressé 2012, categorie equipe met de grootste / mooiste bagage :)

kevin.broke
AX Spaster Mammer

Post by kevin.broke »

kopje vlakken doet in principe niks om je "originele" vermogen terug te halen.

haalt wel meer vermogen op zich, maar je kop is origineel eenmaal niet extra gevlakt...

heb wel ooit een 1.4 GTI blokje gereviseerd, vrijwel origineel gelaten. die leverde naderhand zonder kat en met open luchtfilter ook iets meer dan 100 pk. vantevoren net in de 70 :lol:

PeterM
AX liefhebber
AX liefhebber

Post by PeterM »

Zou er niet op rekenen dat het benzinefilter vervangen is bij de grote beurt. Dat ding blijft meestal lekker vies en onopvallend onder de auto hangen. Maar als je last van inhouden hebt zou ik dat filter als ??n van de eerste dingen vervangen, zeker als het filter nog uit 92 is zal het er van binnen niet al te fris meer uitzien.

P. :)
C4 vts
DS3
MX5 2.0
defender 110 3.5 kdfi
DS5, aan het aftellen

q01z
Total admin
Total admin

Post by q01z »

PeterM wrote:Zou er niet op rekenen dat het benzinefilter vervangen is bij de grote beurt. Dat ding blijft meestal lekker vies en onopvallend onder de auto hangen. Maar als je last van inhouden hebt zou ik dat filter als ??n van de eerste dingen vervangen, zeker als het filter nog uit 92 is zal het er van binnen niet al te fris meer uitzien.

P. :)
makkelijk te zien meestal..
je krijgt het filter namelijk niet echt makkelijk uit de originele banden, dus die zijn vaak kapot gesneden..

maar goed punt Peter, vergeet steeds om dat filter te kopen :? zal het ff op het lijstje voor morgen zetten! :D dank

(GTI met gebrek aan vermogen ook hier, maarrr mijne heeft verkeerde einddemper en mijn CO is wat teruggeschroeft, en JA ik heb een stelschroef)
Image

bruce/r
AX liefhebber
AX liefhebber

Post by bruce/r »

gister dus nieuwe bougies en kabels erop gegooit, starte meteen daarna wel moeilijk, maar even later ging alles weer goed.( heb ik weleens vaker, ligt denk ik aan de stappenmotor. ik start: toeren springen tussen de 9 en 11, en dan OF kaptie ermee, of hij loopt stationair.)
maarja anyway!

een van de bougiekabels was echt niet goed meer, bougies waren nog wel netjes, toch alles vervangen uiteraard.
hij houdt nu wel minder in en ik heb het gevoel dattie beter loopt.
gister met nog warme motor meteen even gekeken of'tie nog inhield, en toen helemaal niet.
en die avond de snelweg opgegaan( na 5min. rijden) en toch hield tie nog wel in... en voor mijn gevoel net zo erg als eerst, en ik word en nu toch wel een klein beetje ziek van :evil:

de ene keer merk ik helemaal niks en kan ik 'm zo doortrekken tot 6000toeren, en de andere keer stotterd tie en lijkt het net alsof mijn blokje uit de motorkap scheurt (ja lijkt op benzine tekort idd.)
en dat is meestal rond de 3/3500 toeren, dus net voor mijn multipoint z'n max moet geven... ik word er echt moe van nu :x

maarja, jullie denken benzinefilter meteen vervangen?
enig idee wat dat gaat kosten?(inc. garage kosten/ tijd)

@sietse:
najah... in iedergeval een van mijn kabels was kapot, kerel trok de kabel van de bougie en de halve binnenkant bleef zitten en was helemaal verroest en smerig. vats niet goed :wink:

@kevin.broke:
zin om er nog 1 te doen???
in ieder geval weer mega bedankt kerels! :)
Image

bruce/r
AX liefhebber
AX liefhebber

Post by bruce/r »

ohja, was ik vergeten erbij te zetten in het lijstje, er hangt ook nog een vrij nieuwe REMUS demper onder, enkele.
zou eigenlijk ergens even een goed inlaatspruitstuk moet vinden :P

nogmaals iedereen mega bedankt!
ik heb al heel veel threads over inhouden en dergelijke gelezen, en PeterM is de eerste die zegt dat het misschien ook het benzinefilter kan liggen... dankU! :)
Image

TTF
AX weirdo
AX weirdo

Post by TTF »

filtertje is makkelijk zelf te vervangen.. 2 klemmetjes los draaien en klaar.. wat het filter kost zou je op hbase.nl kunnen opzoeken.. :wink:

Citroën Ax 1.6 gti 92'

Image Image

Bas_S
AX Master
AX Master

Post by Bas_S »

bruce/r wrote:nogmaals iedereen mega bedankt!
ik heb al heel veel threads over inhouden en dergelijke gelezen, en PeterM is de eerste die zegt dat het misschien ook het benzinefilter kan liggen... dankU! :)
Niet, ik was eerder :wink:
Altijd meer PK's dan jou!

bruce/r
AX liefhebber
AX liefhebber

Post by bruce/r »

ook goed:P
haha
Image

Sietse
Beginnend AX liefhebber
Beginnend AX liefhebber

Post by Sietse »

Dat benzinefilter heb ik al vervangen en heb toch nog last van inhouden. Een nieuw en w?l werkende lucht-inlaat-temperatuur-sensor doet w?l goed maar 't werkt nog niet helemaal naar behoren. Mijn sensortje zit niet in het luchtfilterhuis omdat ik een zelfbouwpakketje in heb gebouwd. Hopelijk binnenkort weer een orgineel luchtfilterhuis.

bruce/r
AX liefhebber
AX liefhebber

Post by bruce/r »

die krijg je van mij dus binnenkort :P
Image

bruce/r
AX liefhebber
AX liefhebber

Post by bruce/r »

hmm. jah mijn sensor zit als het goed is wel gewoon aangesloten, er zaten 2 slangen op het filterhuis die ik beide ook aan het nieuwe filter heb aangesloten dus daar kan het toch niet aan liggen? ofwe?
Image

Sietse
Beginnend AX liefhebber
Beginnend AX liefhebber

Post by Sietse »

Denk van niet. Ik heb die 2 slangen ook op m'n zelfbouw filter aangesloten en toch bleef dat inhouden.
Hoe heb jij trouwens die ontluchtig van je kleppendeksel aangesloten; zit die ook met een slang aan je nieuwe filterhuis? Ik had daar een filertje op ziten maar dat liep gelaas anders af dan verwacht. Ook ruik het dan in je auto lekker naar benzine/oliedampen omdat die niet meer afgezogen worden maar wel aangezogen worden door je blower. Zou je me een fotootje kunnen sturen van onder je motorkap? Ben benieuwd naar dat Greensport filter.

Post Reply