Glenn aka Glenn@NL (C4 1.6HDi, ex AX Escapade 1.1i 1993)
Moderator: webmasters
muis_84 wrote:Mooi man, vooral je velgen zijn mooi, alleen lijkt het alsof je banden net iets te msal zijn voor je velgen.
Mja, met deze banden gaat het opzich wel.
Keb ook die velgen ?n dezelfde bandenmaat.
Het randje steekt er inderdaad ietsje uit ja, de banden die er nu op zitten zijn 155 breed.
Een bandenmaat van 165 gaat makkelijk passen op deze velgen, maar dit gaat opzich ook.
We moeten wel oppassen met stoeprandjes enzo, omdat de velg iets uit steekt raakt ie altijd eerst de stoep en heb je dus gelijk een probleem ipv dat eerst het rubber de stoeprand raakt
_________________
Het volgende bericht... vind u hieronder.
Tijd voor 'n update weer..
T axke takelt namelijk een beetje af op het moment
- hij maakt 'n Trrr geluid bij koppelen boven de 40km/u, en bij gas los boven de 40 km/u. Waarschijnlijk de koppeling of 't einddifferentieel
- een aandrijfas is naar z'n grootje (lekkende ashoes, rijdt al een flinke tijd zonder vet )
- koppakking nog steeds lekkende, blok verbruikt ook olie
- speling op de aandrijflijn. Motor maakt 'n bokje als ie bij afname toerental onder de 1500 toeren zakt
- stuurtje trilt een beetje tussen de 90 en de 120, even spelen met de wielen waarschijnlijk, de goed uitgebalanceerde velgen voor zetten, en de mindere achter.
En daarnaast wordt ik ook een beetje gek van de herrie op de rijksweg bij 120 km/u
Aangezien ik in het laatste blok van het schooljaar hoogstwaarschijnlijk stage ga lopen bij Schuitema in Amersfoort, wordt de auto dan dagelijks gebruikt.
Het plan is dus nu om ergens een nieuw blok op de kop te tikken (1.1i), hier de koppakking en distributie van te vervangen, en deze dan in combinatie met de 'zuinige 5bak' te wisselen met de huidige blok-bak combinatie die duidelijk aan het einde van z'n latijn is... (na bijna 200dkm)
Ik heb halverwege april een weekje vrij, dus dat is dan een mooi moment voor deze klus (+ nieuwe aandrijfassen en aanbrengen van isolatie tegen het schutbord in de motorruimte), en ben ik nog netjes op tijd voor de apk die in mei/juni weer voor de deur staat.
Daarnaast zal er van de zomer wat gelast moeten worden, er zitten 3 roestplekken die om aandacht schreeuwen, waarvan natuurlijk 2 plekken achter de koplampen (beide kanten), en ook een plek achter 1 van de achterlichten.
Dus dan nu op zoek naar 'n 1.1i met verdelerloze ontsteking...
T axke takelt namelijk een beetje af op het moment
- hij maakt 'n Trrr geluid bij koppelen boven de 40km/u, en bij gas los boven de 40 km/u. Waarschijnlijk de koppeling of 't einddifferentieel
- een aandrijfas is naar z'n grootje (lekkende ashoes, rijdt al een flinke tijd zonder vet )
- koppakking nog steeds lekkende, blok verbruikt ook olie
- speling op de aandrijflijn. Motor maakt 'n bokje als ie bij afname toerental onder de 1500 toeren zakt
- stuurtje trilt een beetje tussen de 90 en de 120, even spelen met de wielen waarschijnlijk, de goed uitgebalanceerde velgen voor zetten, en de mindere achter.
En daarnaast wordt ik ook een beetje gek van de herrie op de rijksweg bij 120 km/u
Aangezien ik in het laatste blok van het schooljaar hoogstwaarschijnlijk stage ga lopen bij Schuitema in Amersfoort, wordt de auto dan dagelijks gebruikt.
Het plan is dus nu om ergens een nieuw blok op de kop te tikken (1.1i), hier de koppakking en distributie van te vervangen, en deze dan in combinatie met de 'zuinige 5bak' te wisselen met de huidige blok-bak combinatie die duidelijk aan het einde van z'n latijn is... (na bijna 200dkm)
Ik heb halverwege april een weekje vrij, dus dat is dan een mooi moment voor deze klus (+ nieuwe aandrijfassen en aanbrengen van isolatie tegen het schutbord in de motorruimte), en ben ik nog netjes op tijd voor de apk die in mei/juni weer voor de deur staat.
Daarnaast zal er van de zomer wat gelast moeten worden, er zitten 3 roestplekken die om aandacht schreeuwen, waarvan natuurlijk 2 plekken achter de koplampen (beide kanten), en ook een plek achter 1 van de achterlichten.
Dus dan nu op zoek naar 'n 1.1i met verdelerloze ontsteking...
Zo, ik heb mezelf even van werk voorzien..
Maandje terug al 'n diesel-5bak opgehaalt bij Geert, vandaag een retourtje Beilen gedaan richting Citroen Fieten.
Sander had namelijk een compleet 1.1i blok voor mij klaarstaan, met DISbobine en compleet met alles
Ik moet zeggen.. zelfs met zo'n blok achterin rijdt t nog best lekker.. ware het niet dat een van de aandrijfassen (degeen met lekke ashoes linksvoor) enorm begon te boeken op de terugweg.. dat was echt niet grappig Gelukkig kon ik m'n ax nog even rust gunnen halverwege, ben namelijk nog ff bij Grietje langsgeweest in Dronten.
Goede assen zijn ook geregeld/geruild, alhoewel 1 as nog wel nieuwe hoezen verdiend.
that's it for now, morgen ga ik alles richting m'n hobbyschuurtje rijden, en dan even kijken wat er nog te redden valt van m'n achterbank/leuningen
Maandje terug al 'n diesel-5bak opgehaalt bij Geert, vandaag een retourtje Beilen gedaan richting Citroen Fieten.
Sander had namelijk een compleet 1.1i blok voor mij klaarstaan, met DISbobine en compleet met alles
Ik moet zeggen.. zelfs met zo'n blok achterin rijdt t nog best lekker.. ware het niet dat een van de aandrijfassen (degeen met lekke ashoes linksvoor) enorm begon te boeken op de terugweg.. dat was echt niet grappig Gelukkig kon ik m'n ax nog even rust gunnen halverwege, ben namelijk nog ff bij Grietje langsgeweest in Dronten.
Goede assen zijn ook geregeld/geruild, alhoewel 1 as nog wel nieuwe hoezen verdiend.
that's it for now, morgen ga ik alles richting m'n hobbyschuurtje rijden, en dan even kijken wat er nog te redden valt van m'n achterbank/leuningen
Uhhh ja die is aan barrels een beetje
Dit is de reden:
Een extreem tikkende/bonkende / trillende linkeraandrijfas die het geen 100km meer gaat uithouden denk
En eigenlijk is t hele blok drijfnat vanonder..
Maarrrr
deze vervanging heb ik opgehaald uit Beilen vandeweek..
Een mooi kurkdroog HDY blok uit 'n 93er AX
straks hopelijk gekoppeld aan een dieselbak van 'n 1.5D
En dat met 'n paar goede assen verbonden aan de voorwieltjes
Nog wat restfoto's van vandaag..
T autotje waar t om gaat op z'n plek
En uhh ook lente met mooi weer in Hoogmade/Woubrugge !
Dit is de reden:
Een extreem tikkende/bonkende / trillende linkeraandrijfas die het geen 100km meer gaat uithouden denk
En eigenlijk is t hele blok drijfnat vanonder..
Maarrrr
deze vervanging heb ik opgehaald uit Beilen vandeweek..
Een mooi kurkdroog HDY blok uit 'n 93er AX
straks hopelijk gekoppeld aan een dieselbak van 'n 1.5D
En dat met 'n paar goede assen verbonden aan de voorwieltjes
Nog wat restfoto's van vandaag..
T autotje waar t om gaat op z'n plek
En uhh ook lente met mooi weer in Hoogmade/Woubrugge !
Glenn@nl wrote:mg]
Een extreem tikkende/bonkende / trillende linkeraandrijfas die het geen 100km meer gaat uithouden denk
En hoe lang zagen wij dat al niet aankomen?
Succes met de swap!
K' heb drie Citroëns, hele mooooie.
Een gele, een goude en een rooooie.
Winaar Le Citron Pressé 2012, categorie equipe met de grootste / mooiste bagage
Een gele, een goude en een rooooie.
Winaar Le Citron Pressé 2012, categorie equipe met de grootste / mooiste bagage
Glennie, ga es wat aan die aandrijfassen doen Hij klonk errug slecht zeg!!
Kom je nog een keer langs in dronten? gaan we wat echts eten inplaats van poffertjes hahaha
Al nieuwe achterbank gevonden btw?
Kom je nog een keer langs in dronten? gaan we wat echts eten inplaats van poffertjes hahaha
Al nieuwe achterbank gevonden btw?
=Ceristmo wrote:Zonder Ph.1 geen 2 en 3....De Ph.1 is de moeder aller AX'en. De geboorte. De start. Het begin. En helemaal het einde. De Alfa en de Omega. Je kunt een Ph.2 niet waarderen zonder de Ph.1 een warm hart toe te dragen.
Op de zevende dag rustte God niet. Toen schetste Hij het ontwerp voor de Ph.1 AX (GT).
TwoTone wrote::o Gelukt? Zonder iets te slopen?
Stoer man!
Ik heb even kort over de schouders meegekeken vanmiddag.
Maar deze swap ging zo voorspoedig dat het bijna eng werd
K' heb drie Citroëns, hele mooooie.
Een gele, een goude en een rooooie.
Winaar Le Citron Pressé 2012, categorie equipe met de grootste / mooiste bagage
Een gele, een goude en een rooooie.
Winaar Le Citron Pressé 2012, categorie equipe met de grootste / mooiste bagage
-
- Drempelkiller
- Posts: 3709
- Joined: SatOct09, 2004 4:07:33 PM
- Location: Nieuwerkerk a/d IJssel
- Contact:
Glenn@nl wrote:VROEM VROEM!
1124 POWERRR!
Mooi man, gelukkig de volgende meeting er ook weer bij
En wat is het toch geweldig bij deze CLUB met name de hulp die je van iedereen krijgt, zowel fysiek als moreel.
Groetjes, Henk
Zie ook eens onze web-site's http://xj-79-zg.batssoft.nl of http://xd-76-gj.batssoft.nl of onze nieuwe
aanwinst http://89-thv-2.batssoft.nl en meld je aan op http://kentekens.axclub.nl
Rio schreef
Idd, nog op het gemakkie ook ,was wel de 2e keer voor ons en dat blijkt dus ook te helpen
Ik heb even kort over de schouders meegekeken vanmiddag.
Maar deze swap ging zo voorspoedig dat het bijna eng werd
Idd, nog op het gemakkie ook ,was wel de 2e keer voor ons en dat blijkt dus ook te helpen
Tringgggg.....Tringgggg.....Ja, met de koppel gigant, zegt u het maar!
Mijn broer heeft een AX en ik maar zoeken naar spullen.
Mijn broer heeft een AX en ik maar zoeken naar spullen.