AX wegdoen?

Online meeting-place voor alle off-topic zaken en wat je toch graag kwijt wil.

Moderators: Rock's, webmasters

Post Reply
DeRijcke
Welkom nieuw AX lid
Welkom nieuw AX lid
Posts: 5
Joined: WedJun07, 2006 5:06:40 PM

AX wegdoen?

Post by DeRijcke »

Geen idee waar ik dit moet plaatsen, dit leek me wel geschikt :P

Anyway, vanochtend kwam ik er achter dat mijn remlichten, cligonteurs en dus ook de alarmlichten niet meer werken. Hoe dit zit, geen idee, de garage vertelde me bij de keuring/beurt vorig jaar juni dat er in het circuit een sluiting zit, maar dat het schijnbaar niet de moeite is deze op te zoeken: de kosten t.o.v. de waarde van de auto waren te hoog.

Deze kerel geloof ik verder wel, ik en familie zitten er al jaren en hij levert altijd prima werk af, dus dat zal het probleem niet zijn. Ik heb er toen toch nog naar laten kijken, maar na 6 uur zoeken met 2 man was t niet gevonden. Hij bracht daar trouwens verder niks voor in rekening, plus dat hij het toch provisorisch had gefixt (zolang ik de alarmlichten niet aanzet, is er niks aan de hand :P).

Echter, het probleem is nu weer terug, en aangezien ik binnenkort toch weer naar de apk moet, dacht ik dat het misschien beter is om hem maar te verkopen en wat anders te halen.

Wat denken jullie? Verkopen, of toch laten maken? Het gaat om een AX K-Way uit '89, 1.1 carb met 138.000 op de teller.

Glenn@nl
AX Master Spammer
AX Master Spammer
Posts: 2665
Joined: ThuMay19, 2005 5:04:40 PM
Location: Zuid-Holland

Post by Glenn@nl »

Hmm... moeilijk gevalletje

Wegdoen is afhankelijk van de waarde die je eraan hecht, maar met deze gebreken zal hij bij verkoop zeker niet veel opbrengen. Een dergelijke storing door een garage laten oplossen kan daarintegen weer duur worden.


Maar als je 'm toch weg gaat doen.. haal dan je 2 rechterhanden eens uit de kast, en ga eens kijken wat er precies mis is, en waar het aan zou kunnen liggen.

Zijn het alleen de knipperlichten achter bijvoorbeeld? Dan zou er een kabelbreuk kunnen zitten in de bedrading naar de achterlichten (gaat in een band-kabel aan de bestuurderskant van de auto onder de vloerbedekking). Remlichtschakelaar kapot of slecht contact (zit bij het rempedaal)? het kan zijn dat de alarmlichtschakelaar kapot is, dit heeft ook uitwerking op het gewoon richting aangeven. Doet het achteruitrijlicht het nog wel gewoon? en het mistlicht achter?

ps.. waar woon je?

DeRijcke
Welkom nieuw AX lid
Welkom nieuw AX lid
Posts: 5
Joined: WedJun07, 2006 5:06:40 PM

Post by DeRijcke »

ik heb er gisteren even naar gekeken, althans, dat was ik van plan :P

zodra ik het kapje van de zekeringdoos eraf haalde functioneerde alles weer :S:S

behalve mn mistlicht dan, maar dat kan ook een kapot lampje zijn, heb ik niet naar gekeken, het was al laat.

ik woon in oosterhout (bij breda)

--

geen enkel knipperlicht deed het, voor en achter. (maar nu dus weer wel :S)

kevin.broke
AX Spaster Mammer
Posts: 7633
Joined: MonJan31, 2005 3:35:30 PM

Post by kevin.broke »

kijk eens of je onder je zekeringkastje geen kabels hebt waarvan de mantel kapot is. dat had ik nl. bij de "Goof" (rode GT). Heb uiteindelijk die kabeltjes allemaal zitten vervangpulken.

MNM(tm)
AX super weirdo
AX super weirdo
Posts: 4921
Joined: SunSep24, 2006 12:24:38 PM
Location: Dirksland

Post by MNM(tm) »

DeRijcke wrote:ik heb er gisteren even naar gekeken, althans, dat was ik van plan :P

zodra ik het kapje van de zekeringdoos eraf haalde functioneerde alles weer :S:S

behalve mn mistlicht dan, maar dat kan ook een kapot lampje zijn, heb ik niet naar gekeken, het was al laat.

ik woon in oosterhout (bij breda)

--

geen enkel knipperlicht deed het, voor en achter. (maar nu dus weer wel :S)

Dat kan simpel veroorzaakt worden door een defecte alarmlicht-schakelaar. Da's een vaker voorkomend probleem bij wat oudere AX-en.
Verder vind ik persoonlijk niet re?el om een AX af te danken, omdat 'ie een (naar mijn idee) niet eens zo'n groot probleem heeft.
(Maar dat zeg ik dan wel met een nogal flinke ervaring in elektronica. Zelf zou ik het als een leuke uitdaging zien om het probleem uit te pluizen en op te lossen. :wink: ).
Volcane en ph3 1.5D ex-Spot rijder! Image

Recently done:
- M'n lieve en altijd trouw gebleven witte dieseltje verkocht. :(
- Eindelijk (weer) Pioneer audio in m'n dieseltje! :)

DeRijcke
Welkom nieuw AX lid
Welkom nieuw AX lid
Posts: 5
Joined: WedJun07, 2006 5:06:40 PM

Post by DeRijcke »

ja ok als dat idd het enige was aan de wagen had je wel gelijk. maar dit was zegmaar zo ongeveer de druppel.

de aandrijfassen waren niet echt super, versnellingsbak was een soepie en de koppelingsplaten zo goed als versleten (hij liep op de schroeven...).

maar om een lang verhaal kort te maken, ik heb hem weten in te ruilen voor toch nog 140 euro, en ben nu de trotse eigenaar van een suzuki baleno :P

lekker burgerlijke bak :D

Post Reply