Chris aka Drake (AX First 1.6 16v / 306 xs ph3 LePuG)
Moderator: webmasters
Gisteren de strippen terug gehad en de boel meteen weer gemonteerd wat gelukkig een stuk makkelijker ging dan het demonteren
Ben er erg blij mee, kleur is perfect en het geeft de auto een stuk meer "smoel" .
Verder de veerpootbrug aangepast, wat al helemaal een hell was.... koop nooit een raceland vuilnisbakstaalding, het paste echt voor geen meter. 2 stukken moeten wegslijpen en het ding 20x tussen de schroefbank verbogen tot hij uiteindelijk wel past (en hij zit nu ook dan echt netjes erop gelukkig). Hij was rood maar na al het slaan en hakwerk was er van de rode lak weinig meer over, dus tijdelijk om te zorgen dat hij niet gaat roetsen even het ding zwart met silver gemaakt, wat opzich niet eens mistaat wellicht dat ik dezelfde kleurstelling een keer netjes overdoe.
Voordat de veerpootbrug gemonteerd kon worden, moest eerst de "fuel cut switch" verplaatst worden, vorige week had ik al een beugeltje gemonteerd en de knop verplaatst voordat ik de veerpootbrug ging plaatsen/aanpassen, gemaakt van een stukje alu en voor de netheid even op de polijstmachine gezet.
Ben er erg blij mee, kleur is perfect en het geeft de auto een stuk meer "smoel" .
Verder de veerpootbrug aangepast, wat al helemaal een hell was.... koop nooit een raceland vuilnisbakstaalding, het paste echt voor geen meter. 2 stukken moeten wegslijpen en het ding 20x tussen de schroefbank verbogen tot hij uiteindelijk wel past (en hij zit nu ook dan echt netjes erop gelukkig). Hij was rood maar na al het slaan en hakwerk was er van de rode lak weinig meer over, dus tijdelijk om te zorgen dat hij niet gaat roetsen even het ding zwart met silver gemaakt, wat opzich niet eens mistaat wellicht dat ik dezelfde kleurstelling een keer netjes overdoe.
Voordat de veerpootbrug gemonteerd kon worden, moest eerst de "fuel cut switch" verplaatst worden, vorige week had ik al een beugeltje gemonteerd en de knop verplaatst voordat ik de veerpootbrug ging plaatsen/aanpassen, gemaakt van een stukje alu en voor de netheid even op de polijstmachine gezet.
Last edited by Drake on TueJan22, 2008 12:54:57 PM, edited 2 times in total.
Dan voel ik mij weer zo dom, dat ik dat vanmiddag niet zag....
Toen we daar lekker in het gras zaten zat ik nog naar je 106 te kijken en te bedenken dat ie er echt superstrak uitziet...
Naja, nu weet ik waarom
En bedankt voor de boutjes, die gaan erg van pas komen!
Toen we daar lekker in het gras zaten zat ik nog naar je 106 te kijken en te bedenken dat ie er echt superstrak uitziet...
Naja, nu weet ik waarom
En bedankt voor de boutjes, die gaan erg van pas komen!
K' heb drie Citroëns, hele mooooie.
Een gele, een goude en een rooooie.
Winaar Le Citron Pressé 2012, categorie equipe met de grootste / mooiste bagage
Een gele, een goude en een rooooie.
Winaar Le Citron Pressé 2012, categorie equipe met de grootste / mooiste bagage
-
- AX Spaster Mammer
- Posts: 7633
- Joined: MonJan31, 2005 3:35:30 PM
Gezien de auto vrijdag een nieuwe apk heeft gekregen, vandaag maar eens de Kat weggehaald
Stukje rvs wat de kat gaat vervangen.
Leeuwtje met 2 pootjes in de lucht.
Oude zut
En het nieuwe
Verschil is erg goed te merken, ik heb de auto nog niet doorgetrokken maar ik merkte dat de auto onderin een stuk meer koppel had en soeper doorliep na het schakelen, morgen maar eens kijken wat het echt doet . Dat de kat voor vermogenverlies zorgt was ook niet zo heel raar, in het midden zit een soort vierkant blok en het houd enorm tegen.
Monteren viel een beetje tegen, de pakking voor de aansluiting bij de downpipe was te dik, stuk ervan weggehaald maar het paste nog steeds moeizaam en lekte ook lichtjes. Voor nu even wat uitlaatkit eromheen gesmeerd maar ws haal ik volgende week een orginele pakking ipv een van de brezan.
Stukje rvs wat de kat gaat vervangen.
Leeuwtje met 2 pootjes in de lucht.
Oude zut
En het nieuwe
Verschil is erg goed te merken, ik heb de auto nog niet doorgetrokken maar ik merkte dat de auto onderin een stuk meer koppel had en soeper doorliep na het schakelen, morgen maar eens kijken wat het echt doet . Dat de kat voor vermogenverlies zorgt was ook niet zo heel raar, in het midden zit een soort vierkant blok en het houd enorm tegen.
Monteren viel een beetje tegen, de pakking voor de aansluiting bij de downpipe was te dik, stuk ervan weggehaald maar het paste nog steeds moeizaam en lekte ook lichtjes. Voor nu even wat uitlaatkit eromheen gesmeerd maar ws haal ik volgende week een orginele pakking ipv een van de brezan.
Inmiddels ligt er al wat nieuw speelgoed klaar:
Getest op de ring dus dat zal wel goed zitten , het wachten is op de rest van het onderstel (AST set voor).
Verder de 150k gepasseerd en we gaan vrolijk richting de 2 ton :
En voor het leuke nog een paar foto's van de 106 in zijn geboorteland
Getest op de ring dus dat zal wel goed zitten , het wachten is op de rest van het onderstel (AST set voor).
Verder de 150k gepasseerd en we gaan vrolijk richting de 2 ton :
En voor het leuke nog een paar foto's van de 106 in zijn geboorteland
Last edited by Drake on TueJan22, 2008 12:55:28 PM, edited 1 time in total.
En nog met ABS ook.
Je kunt als de V.bak toch al wat minder wordt vaak nog een tijd door met een klein scheutje ATF (je weet wel dat spul voor in automaatbakken) erbij. Hierdoor worden de synchro's iets meer afgeremd en gaat schakelen net weer wat beter.
P.
Je kunt als de V.bak toch al wat minder wordt vaak nog een tijd door met een klein scheutje ATF (je weet wel dat spul voor in automaatbakken) erbij. Hierdoor worden de synchro's iets meer afgeremd en gaat schakelen net weer wat beter.
P.
C4 vts
DS3
MX5 2.0
defender 110 3.5 kdfi
DS5, aan het aftellen
DS3
MX5 2.0
defender 110 3.5 kdfi
DS5, aan het aftellen
opzich doen ze dat inderdaad wel vaker maar ik vind het meer om het echte prob heendraaien
Hoe dan ook ik ga ws toch weer een goede 75w80 olie erin stoppen.
daarvoor werkte het ook goed
Hoe dan ook ik ga ws toch weer een goede 75w80 olie erin stoppen.
daarvoor werkte het ook goed
Last edited by Drake on TueJan22, 2008 12:56:09 PM, edited 1 time in total.
Tja, 10k gereden. Onder normale straatomstandigheden en zo nu en dan stevig aan de tand voelen moet het wel goed gaan.
Echter bij wat steviger gebruik zoals circuitdagen is rond de 5k voor een setje complete bakinhoud heel normaal. Heb al wat jaren bakken voor de ZAC enzo gereviseerd, wat je dan tegenkomt is heel leerzaam zal ik maar zeggen.
P.
75W80 volsynthetisch?? en van welk merk?
Echter bij wat steviger gebruik zoals circuitdagen is rond de 5k voor een setje complete bakinhoud heel normaal. Heb al wat jaren bakken voor de ZAC enzo gereviseerd, wat je dan tegenkomt is heel leerzaam zal ik maar zeggen.
P.
75W80 volsynthetisch?? en van welk merk?
C4 vts
DS3
MX5 2.0
defender 110 3.5 kdfi
DS5, aan het aftellen
DS3
MX5 2.0
defender 110 3.5 kdfi
DS5, aan het aftellen
Wellicht een wat late reactie,
.
Er zit nu weer minerale 75W80 van kroon, en hij schakeld weer perfect.
Ik heb overgens wat verschilende soorten merken vergeleken en het komt er op neer dat voor 75w80 ik geen semi of volsyntetische olie kan vinden (en 75w80 wil zelfs nog wel eens verschillen van viscositeit als het niet voor psa/renault gespecificeerd is), mocht iemand wel wat weten dan houd ik mij aanbevolen.
ATF dexron 2 heeft overgens grappig genoeg toevallig dezelfde viscositeit waarde als de psa aangescheven 75w80 (+- 8,5 bij 100 graden) vandaar dat het ook in psa bakken goed werkt maar ik begin er liever niet aan.
.
Er zit nu weer minerale 75W80 van kroon, en hij schakeld weer perfect.
Ik heb overgens wat verschilende soorten merken vergeleken en het komt er op neer dat voor 75w80 ik geen semi of volsyntetische olie kan vinden (en 75w80 wil zelfs nog wel eens verschillen van viscositeit als het niet voor psa/renault gespecificeerd is), mocht iemand wel wat weten dan houd ik mij aanbevolen.
ATF dexron 2 heeft overgens grappig genoeg toevallig dezelfde viscositeit waarde als de psa aangescheven 75w80 (+- 8,5 bij 100 graden) vandaar dat het ook in psa bakken goed werkt maar ik begin er liever niet aan.
Last edited by Drake on TueJan22, 2008 12:58:33 PM, edited 1 time in total.
Uhm nee gezien jij al langer op de auto aast dus dat zou je wel willen
ik ben er heel erg tevreden mee hoor, net als alle auto's heeft deze wel zijn kwaaltjes.Hij start elke dag en heeft mij nog niet laten staan en brengt mij prima van a naar b en is nog relatief zuinig ook.
En verder tot nu toe heb ik er vrij weinig aan hoeven te doen.
ik ben er heel erg tevreden mee hoor, net als alle auto's heeft deze wel zijn kwaaltjes.Hij start elke dag en heeft mij nog niet laten staan en brengt mij prima van a naar b en is nog relatief zuinig ook.
En verder tot nu toe heb ik er vrij weinig aan hoeven te doen.
Last edited by Drake on TueJan22, 2008 12:59:16 PM, edited 3 times in total.
-
- AX Spaster Mammer
- Posts: 7633
- Joined: MonJan31, 2005 3:35:30 PM
staat nog op de planning, maar eigenlijk overbodig.
Last edited by Drake on TueJan22, 2008 12:57:58 PM, edited 1 time in total.