Motor wisselen: waarmee rekening houden?
Moderators: denny, vtspower, webmasters
ik trap dit topic maar weer ff open....
Ik heb nu een 1.1i monopoint injectie blok met magneti ecu. Stel dat ik naar een 1.4 multipoint wil, kan ik dan de draadboomstekker van de motor simpelweg aan de draadboomstekker van het dash/ rest van de auto prikken??
Er vanuit gaande dat je een compleet blok met multipoint injectie, ecu motordraadboom en de hele shit terugzet that is...
En zijn er dan meer dingen die niet passen? Qua koeling enzo?
Ik heb nu een 1.1i monopoint injectie blok met magneti ecu. Stel dat ik naar een 1.4 multipoint wil, kan ik dan de draadboomstekker van de motor simpelweg aan de draadboomstekker van het dash/ rest van de auto prikken??
Er vanuit gaande dat je een compleet blok met multipoint injectie, ecu motordraadboom en de hele shit terugzet that is...
En zijn er dan meer dingen die niet passen? Qua koeling enzo?
AX GTI '91
-
- AX Master Spammer
- Posts: 2115
- Joined: MonMay10, 2004 12:44:31 PM
- Location: Den Ham (OV)
- Contact:
Zou geen probleem moeten zijn, ik heb een 1.1 carb omgebouwd naar 1.4i, dus met de ecu en de hele klerezooi dr om heen, zat compleet bij het blok en was gewoon plug en play, op de kabel voor de brandstofpomp na, die was bij de carb mechanisch, en electrisch bij het injectieblok en moet via contact geschakeld worden.
Herkeuren hoeft pas bij een vermogenwinst van meer dan 40%.
Bovendien lijken al die blokken op elkaar. Ik heb hem ook niet geherkeurd. Theoretisch zou je een bekeuring kunnen krijgen omdat je kentekenpapieren niet kloppen. Maar daar komt toch niemand achter. Desnoods sla je het motorplaatje van je oude motor op je nieuwe motor.
Als ik er in de toekomst een 1.6i 8v in zou lepelen laat ik hem ook niet herkeuren.
Bovendien lijken al die blokken op elkaar. Ik heb hem ook niet geherkeurd. Theoretisch zou je een bekeuring kunnen krijgen omdat je kentekenpapieren niet kloppen. Maar daar komt toch niemand achter. Desnoods sla je het motorplaatje van je oude motor op je nieuwe motor.
Als ik er in de toekomst een 1.6i 8v in zou lepelen laat ik hem ook niet herkeuren.
- Peugeot 106 1.6i Motor
- Peugeot 106 Onderstel
- Citroën Saxo VTS Vbak
- Citroën Saxo VTS Remmerij
Wie ben ik.... Klik.

- Peugeot 106 Onderstel
- Citroën Saxo VTS Vbak
- Citroën Saxo VTS Remmerij
Wie ben ik.... Klik.

Wil je enig risico lopen, dan moet er wel toevallig iemand rondlopen met ?rg veel verstand van die TU-blokjes hoor... Als je zoals Mark zei dat plaatje overzet zie je het echt bijna niet, of je moet van verdeler naar DIS zijn gegaan ofzo...Glenn@nl wrote:Herkeurenoffuuhhh mondje dicht niemand zeggen (maar dan loop je risico bij 'n ongeval..)
Kijk uit, een Cactussssss
multipoint is niet zo maar plug en play dan moet je meerdere dingen aanpassen.. brandstofpomp is bijvoorbeeld anders.. ( hogere druk ) maar dat staat vast wel eens op het forum ...-Henry- wrote:MooiAls ik een keer een goed multipoint blokje tegenkom gaat er geklust worden denk ik
![]()
Hoe zit dat dan trouwens met de rdw? Mag dat zomaar of moet je dan herkeuren?
en met 95pk + mag je ook wel eens wat aan je remmen doen .. ipv standaart 1.1 spul...
-
- AX Master Spammer
- Posts: 2115
- Joined: MonMay10, 2004 12:44:31 PM
- Location: Den Ham (OV)
- Contact:
Dat zijn allemaal relatief kleine dingen, word gekker als die hele zooi er nog niet in zit, als je bv van carb > injectie gaat. Leidingen e.d liggen er ook al, tenzij een GTI dikkere brandstofleidingen heeft liggen, maar dat lijkt me allemaal vrij standaard. Remmerij is idd ook wel verstandig om aan te pakken, paar andere pootjes eronder en je bent klaar, alleen moet je wel weer uitlijnen. Mooiste is een set bijpassende pootjes van hetzelfde autootje, weet je dat de assen op de bak en poten passen.TTF wrote:multipoint is niet zo maar plug en play dan moet je meerdere dingen aanpassen.. brandstofpomp is bijvoorbeeld anders.. ( hogere druk ) maar dat staat vast wel eens op het forum ...-Henry- wrote:MooiAls ik een keer een goed multipoint blokje tegenkom gaat er geklust worden denk ik
![]()
Hoe zit dat dan trouwens met de rdw? Mag dat zomaar of moet je dan herkeuren?
en met 95pk + mag je ook wel eens wat aan je remmen doen .. ipv standaart 1.1 spul...
Is puur optisch of ook technisch geheel anders? Dat zou niet uit mogen maken als alles verder plug&play is.....Rob GT wrote:Het multipoint injectiesysteem ziet er trouwens wel heel anders uit dan het monopoint systeem... maar goed, dan zou het nog steeds een 1.1 kunnen zijn uit een 206 ofzo
AX GTI '91
met een gti heb je anders ook genoeg mogelijkheden..-Henry- wrote:Ik zou dus beter een gti kunnen kopen.... maar goed, dat is me wat te simpel eigenlijk. Het knutselen en klussen vind ik net zo leuk als het rijden![]()
Gewoon ff kijken wat er voorbij komt op het forum en marktplaats, de 1.1i doet het immers nog prima.
1.6 bijvoorbeeld.. 8v of 16v..
