Peter (GT 1.6 16v + BMW E30 325i cabrio)
Moderator: webmasters
Peter, jij gaat echt stefanie vragen of ze dat gaat filmen.. als jij morgen door dat ruitje naar binnen kruipt!
maaruhm, ik zou even met 12v proberne je bestuurdersdeur open te krijgen, stekkertje zit zeg maar vlak boven dat plankje bij je knieen.. waar de kabels de koets ingaan zeg maar..
controleer zoiezo eerst de zekering even..
maaruhm, ik zou even met 12v proberne je bestuurdersdeur open te krijgen, stekkertje zit zeg maar vlak boven dat plankje bij je knieen.. waar de kabels de koets ingaan zeg maar..
controleer zoiezo eerst de zekering even..
Peter,
leuk je gisteren gezien te hebben...
ik had het over een motormanagement/tuning specialist...
hier de link naar Van Kronenburg Motorentechniek in Geldrop.
Daarnaast kan ik weleens kijken of ik op de een of andere digitale wijze de electronische schema's van een 16v uit de Lexia3 computer van Renard kan toveren. Niet geprobeerd, altijd mis...
succes!
leuk je gisteren gezien te hebben...
ik had het over een motormanagement/tuning specialist...
hier de link naar Van Kronenburg Motorentechniek in Geldrop.
Daarnaast kan ik weleens kijken of ik op de een of andere digitale wijze de electronische schema's van een 16v uit de Lexia3 computer van Renard kan toveren. Niet geprobeerd, altijd mis...
succes!
Collin,
Citrofiel in crisis, rij nu in een Mini!
M'n foto's op http://foto.realiseerden.nl en opinies op http://realiseerden.nl, Twitter: @CollinVersteegh
Citrofiel in crisis, rij nu in een Mini!
M'n foto's op http://foto.realiseerden.nl en opinies op http://realiseerden.nl, Twitter: @CollinVersteegh
Peter,
Heb zojuist eens staan goochelen met de Lexia3 computer en zit hier dit te typen met het ontstekingsdeel (ECU) van het electrische schema van een Saxo 1.6 16v motor voor mijn neus.
Als ik het goed begrijp is dit de aansluiting op een MM1AP (ECU??).
Kan elke ooit geproduceerde motor/uitvoeringsvariant van de Saxo (en vele andere modellen) dus qua bedrading uitprinten.
Dus mocht je belangstelling hebben...
In principe kan dus elke Citroën dealer die een Lexia3 (misschien een Lexia2 ook wel) diagnose-computer heeft je alle data op een A4-tje geven die je maar wilt mits je alle specifieke motordetails hebt.
Heb zojuist eens staan goochelen met de Lexia3 computer en zit hier dit te typen met het ontstekingsdeel (ECU) van het electrische schema van een Saxo 1.6 16v motor voor mijn neus.
Als ik het goed begrijp is dit de aansluiting op een MM1AP (ECU??).
Kan elke ooit geproduceerde motor/uitvoeringsvariant van de Saxo (en vele andere modellen) dus qua bedrading uitprinten.
Dus mocht je belangstelling hebben...
In principe kan dus elke Citroën dealer die een Lexia3 (misschien een Lexia2 ook wel) diagnose-computer heeft je alle data op een A4-tje geven die je maar wilt mits je alle specifieke motordetails hebt.
Collin,
Citrofiel in crisis, rij nu in een Mini!
M'n foto's op http://foto.realiseerden.nl en opinies op http://realiseerden.nl, Twitter: @CollinVersteegh
Citrofiel in crisis, rij nu in een Mini!
M'n foto's op http://foto.realiseerden.nl en opinies op http://realiseerden.nl, Twitter: @CollinVersteegh
2Black wrote:Peter,
Heb zojuist eens staan goochelen met de Lexia3 computer en zit hier dit te typen met het ontstekingsdeel (ECU) van het electrische schema van een Saxo 1.6 16v motor voor mijn neus.
Als ik het goed begrijp is dit de aansluiting op een MM1AP (ECU??).
Kan elke ooit geproduceerde motor/uitvoeringsvariant van de Saxo (en vele andere modellen) dus qua bedrading uitprinten.
Dus mocht je belangstelling hebben...
In principe kan dus elke Citroën dealer die een Lexia3 (misschien een Lexia2 ook wel) diagnose-computer heeft je alle data op een A4-tje geven die je maar wilt mits je alle specifieke motordetails hebt.
Ik zal het eens exact opzoeken, maar ben zeker geinterresseerd! Je hoort het nog wel even!
Eindelijk ook weer een update van mijn blauwe monster,
Zoals de meesten wel al hadden gezien is een tijdje terug m'n motorkap en achterspoiler gespoten, en het resultaat daarvan was op de vorige Nieuwegein meeting te zien:
Na al een keer een verstopt brandstof-filter gehad te hebben, is er nu een injector aan de beurt, hij loopt op drie cilinders. Daarom heb ik de injectoren eruit gehaald, en in een bakje met injectiereiniger een dag of wat op een spelende luidspreker gezet. Gevolg:
Injectiereiniger is nagenoeg blank, dus het is wel duidelijk hoeveel ranzigheid er uit is gekomen. Na een paar ritjes ging het weer mis, zelfde klacht, dus ook dezelfde stappen nogmaals uitgevoerd, echter nu zonder resultaat, dus ik moet ze maar eens weg brengen om ultrasoon te laten reinigen. Oorzaak van deze ellende? Een fraai verplaatste tankdop, waarbij dus blijkbaar rotzooi via de loshangende vulbus naar binnen kan komen. Na het legen van de tank en het verwijderen van de brandstofpomp:
Dat wat je ziet glinsteren is zand Om die reden heb ik vandaag de tank in zijn geheel er onderuit gehaald en met de hogedrukspuit schoongemaakt. De vulpijp is aangepast en daar kan geen rotzooi meer door naar binnen komen. Zodra het buiten weer een beetje droog is gaat de tank er weer onder, wordt er een nieuw brandstoffilter geplaatst en omdat ik dan toch bezig ben ga ik die gare poreuze slangen ook maar vernieuwen.
Fotootje van de tank:
Daarnaast heb ik een nieuwe baan waarbij ik veel kilometers moet gaan maken en ben daarom aan het rondkijken voor een diesel aangezien er pas na 1 jaar een leasebak op t programma staat en de 16v tot dusver zich niet betrouwbaar heeft getoond en bovendien veel te veel benzine gebruikt.
Wie weet wat het is mag het zeggen En de AX blijft gewoon hoor, moet toch iets hebben om af en toe in te scheuren
Zoals de meesten wel al hadden gezien is een tijdje terug m'n motorkap en achterspoiler gespoten, en het resultaat daarvan was op de vorige Nieuwegein meeting te zien:
Na al een keer een verstopt brandstof-filter gehad te hebben, is er nu een injector aan de beurt, hij loopt op drie cilinders. Daarom heb ik de injectoren eruit gehaald, en in een bakje met injectiereiniger een dag of wat op een spelende luidspreker gezet. Gevolg:
Injectiereiniger is nagenoeg blank, dus het is wel duidelijk hoeveel ranzigheid er uit is gekomen. Na een paar ritjes ging het weer mis, zelfde klacht, dus ook dezelfde stappen nogmaals uitgevoerd, echter nu zonder resultaat, dus ik moet ze maar eens weg brengen om ultrasoon te laten reinigen. Oorzaak van deze ellende? Een fraai verplaatste tankdop, waarbij dus blijkbaar rotzooi via de loshangende vulbus naar binnen kan komen. Na het legen van de tank en het verwijderen van de brandstofpomp:
Dat wat je ziet glinsteren is zand Om die reden heb ik vandaag de tank in zijn geheel er onderuit gehaald en met de hogedrukspuit schoongemaakt. De vulpijp is aangepast en daar kan geen rotzooi meer door naar binnen komen. Zodra het buiten weer een beetje droog is gaat de tank er weer onder, wordt er een nieuw brandstoffilter geplaatst en omdat ik dan toch bezig ben ga ik die gare poreuze slangen ook maar vernieuwen.
Fotootje van de tank:
Daarnaast heb ik een nieuwe baan waarbij ik veel kilometers moet gaan maken en ben daarom aan het rondkijken voor een diesel aangezien er pas na 1 jaar een leasebak op t programma staat en de 16v tot dusver zich niet betrouwbaar heeft getoond en bovendien veel te veel benzine gebruikt.
Wie weet wat het is mag het zeggen En de AX blijft gewoon hoor, moet toch iets hebben om af en toe in te scheuren
-
- AX Spaster Mammer
- Posts: 7633
- Joined: MonJan31, 2005 3:35:30 PM
kevin.broke wrote:XM V6 of TD12 Exclusive phase 1b.
Heb ik het goed?
Volgens de RDW: XM TD12 KAT AMBIANCE
Hij is van 1993, heeft 349.000 km ervaring en een kopietje uit de advertentie:
Merk: Citroen
Model: XM
Bouwjaar: 1993
Carrosserie: Hatchback 5-deurs
Brandstof: Diesel
Gewicht: 1404 kg
Kleur: D.Grijsmetallic
Vermogen: 80kW
Cylinderinhoud: 2088cc
SPLINTERNIEUWE BOVAG APK KEURING !!!
349.000km
nap aanwezig
recent distributiesnaar vernieuwd
trekhaak
airco
leren bekleding
nieuwe apk mogelijk
Da's heerlijk rijden zo'n XM TD12 met leer en airco.
Distributiesnaar of distributieset gedaan? Wel zeker weten want heb hier al een aantal keren een ontplofte spanrol gezien...
Moet'ie kosten?
Hebben er hier ook nog eentje, maar dan een break. ?2500
Deze heeft overigens wel zo ongeveer het mooiste leer dat ik tot nu toe heb gezien, qua conditie m.b.t. leeftijd.
Succes met de aanschaf!!!
Distributiesnaar of distributieset gedaan? Wel zeker weten want heb hier al een aantal keren een ontplofte spanrol gezien...
Moet'ie kosten?
Hebben er hier ook nog eentje, maar dan een break. ?2500
Deze heeft overigens wel zo ongeveer het mooiste leer dat ik tot nu toe heb gezien, qua conditie m.b.t. leeftijd.
Succes met de aanschaf!!!
Collin,
Citrofiel in crisis, rij nu in een Mini!
M'n foto's op http://foto.realiseerden.nl en opinies op http://realiseerden.nl, Twitter: @CollinVersteegh
Citrofiel in crisis, rij nu in een Mini!
M'n foto's op http://foto.realiseerden.nl en opinies op http://realiseerden.nl, Twitter: @CollinVersteegh
Distributie is recent vervangen staat er bij, vraagprijs ? 1948,- bij een handelaar, de auto staat daar sinds 31-5-07 volgens de RDW... eerst maar eens een proefrit maken en 1400 bieden ofzo... Ik wil geen station, en dan houd je weinig keuze over in XM land op het moment. En bovendien staat deze ook nog een beetje in de buurt
Ben benieuwd!
Heerlijke auto, fijne motor, lekkere stoelen.
Heerlijke auto, fijne motor, lekkere stoelen.
Collin,
Citrofiel in crisis, rij nu in een Mini!
M'n foto's op http://foto.realiseerden.nl en opinies op http://realiseerden.nl, Twitter: @CollinVersteegh
Citrofiel in crisis, rij nu in een Mini!
M'n foto's op http://foto.realiseerden.nl en opinies op http://realiseerden.nl, Twitter: @CollinVersteegh
Browny wrote:DV wrote:waar heb je je rechte ruitenwisser vandaan ?? welke type auto
van een bx.
Mooie comfortbak peter! Gefeliciteerd ermee!
Ik heb 'm nog niet hoor, ben vandaag wezen kijken, blijkt het bedrijf tot 14 augustus gesloten te zijn De XM stond buiten, dus ik heb haar wel even kunnen bekijken, op een paar kleine beschadigingen na een hele mooie bak. De pest is alleen dat ik per 6 augustus echt wat hebben moet, dus ik weet nog niet of dit door kan gaan
Vanavond heb ik in de 4e XM proefgereden, en dit is 'm geworden.... zeer waarschijnlijk ga ik hem morgen ophalen, anders overmorgen, en zal een paar foto's plaatsen....
Wat rijd zo'n ding lekker Echt een buitenkansje, maar dat zien jullie morgen wel.... het is niet die die hierboven stond met dat leer, die is voor mijn neus verkocht (toen ik bij de garage aankwam was ie net weg voor een proefrit, en toen ze terug kwamen, was ie direct verkocht )
Wat rijd zo'n ding lekker Echt een buitenkansje, maar dat zien jullie morgen wel.... het is niet die die hierboven stond met dat leer, die is voor mijn neus verkocht (toen ik bij de garage aankwam was ie net weg voor een proefrit, en toen ze terug kwamen, was ie direct verkocht )
Bij deze een eerste foto van m'n XM Turbo D12 Comfort zoals ie officieel heet. Een heel andere ervaring als de AX, maar het rijd echt grandioos, en nog best pittig ook. Helaas geen airco of leer, maar wie weet gaat dat nog komen. Nieuwe distributieriem, banden, sloten, veerbollen, remblokken + schijven, gloeispiralen, accu enz enz, zeer goed onderhouden dus, en dat voor t luttele bedrag van ?1500,-
Een AX lijkt trouwens best wel akelig klein als er een XM naast staat
Een AX lijkt trouwens best wel akelig klein als er een XM naast staat
peter wrote:Een AX lijkt trouwens best wel akelig klein als er een XM naast staat
Nee, een XM is gewoon een enorm groot Frans vliegdekschip
Feli, mooie limousine!
En dat onderhoud, voor die prijs...
K' heb drie Citroëns, hele mooooie.
Een gele, een goude en een rooooie.
Winaar Le Citron Pressé 2012, categorie equipe met de grootste / mooiste bagage
Een gele, een goude en een rooooie.
Winaar Le Citron Pressé 2012, categorie equipe met de grootste / mooiste bagage