Sarah aka saarisdaar(AX 1.4TGS'93,SAXO 1.6vts,207 1.6hdi)

Stel je voor, houdt het up to date en leer van de reacties.

Moderator: webmasters

Post Reply
DuFF
AXtremist
AXtremist

Post by DuFF »

saarisdaar wrote: Maar jij vindt mijn "lichtmetalen" niet mooi dus? :P
welkom bij de club Saar, je wieldoppen vallen op terwijl ze niet mooi zijn, tenminste, het zijn wieldoppen voor op een fiat panda :lol:

er zijn genoeg andere leuke wieldoppen van Citroën. zo heeft een clublid ook wieldoppen van een vrij nieuwe Citroën op zijn ax zitten, wat echt niet verkeerd staat.

en anders op zoek naar leuke lichtmetaaltjes, maar dan betaal je wel wat meer als wieldoppen :roll: :roll:

plezier van je witte ax, en hopelijk kom je zondag 15 apr. naar de ax-meeting om wat leuke idee?n op te doen :D
Spreken is goud, Ductape is zilver.

q01z
Total admin
Total admin

Post by q01z »

ik bedoel spinners of nep LM ofzo.. ik vind de wieldoppen van de C1 bijv wel leuk :D
en de standaard doppen van een BX waren ook altijd netjes..

maaruhm, ik heb helaas geen velgjes voor je :)
Image

saarisdaar
AX liefhebber
AX liefhebber

Post by saarisdaar »

Als ik lichtmetalen velgjes erop zet.. Welke maat kan ik dan het beste naar kijken?
A to the X

DuFF
AXtremist
AXtremist

Post by DuFF »

saarisdaar wrote:Als ik lichtmetalen velgjes erop zet.. Welke maat kan ik dan het beste naar kijken?
je hebt nu 13 inch velgen, als je van lichtmetalen ook 13 inch zoekt, zit je gewoon goed, en als je groter wilt, kun je maximaal 14 inch velgen nemen, ik zou het niet gekker gaan zoeken dan 14 inch :roll:

q01z
Total admin
Total admin

Post by q01z »

13" is lekker goedkoop.. maar eigenlijk te klein voor mooi
14" loopt tenminste niet aan en staat netjes, banden ook nog betaalbaar
15" te duur, loopt aan, banden niet grappig.. wel mooi :)

voor een ax is helaas niet zoveel te vinden qua lichtmetaal, omdat alleen de AX en de (goedkope versie van de) 106/saxo een 3gats onderstel als deze heeft..
Image

saarisdaar
AX liefhebber
AX liefhebber

Post by saarisdaar »

Ja als ik op korte termijn wat leuks onder de AX wil zal ik voor de 13 inch moeten kiezen!
Zodat het voor mij (als student) ook nog betaalbaar blijft! :roll:

Het staat natuurlijk, vanzelfsprekend een stuk mooier.. maar dan moet ik eens gaan zoeken of er wat 2ehands te krijgen is voor de AX ;)

thnx alvast!!
A to the X

Rio97
Total admin
Total admin

Post by Rio97 »

Heej, welkom hier.

Je AX ziet er nog zeeeer netjes uit op de foto's :)
En de 1.4 tgs is een hele mooie uitvoering van de AX, wel een wat pittiger motor en veel opties aanwezig.

Ik heb dit model wel's geadviseerd aan mensen die een leuke AX zochten, maar een beetje bang waren om een afgeragde GT aan te treffen.

Voor leuke velgjes het aanbod op het forum wat langer in de gaten houden. Maanden wordt er weinig aangeboden, en dan opeens zijn er weer meerdere setjes in de aanbieding. Zolang de banden nog goed zijn lekker op rondrijden ;)
K' heb drie Citroëns, hele mooooie.
Een gele, een goude en een rooooie.

Winaar Le Citron Pressé 2012, categorie equipe met de grootste / mooiste bagage :)

IceByte
AX Master Spammer
AX Master Spammer

Post by IceByte »

Als je mazzel hebt kun je wel wat leuks vinden hoor, ik had standaard 13'' LM voor de AX, later heb ik het onderstaande setje kunnen kopen voor 50? zonder bandjes, en heb ze laten overspuiten, al was dat niet nodig, maar vond het met blanke lak mooier, en sterker, helaas ging de verf + lak niet samen, dus alles overnieuw

Image

peetjuun
AX liefhebber
AX liefhebber

Post by peetjuun »

Nou ja, dat lijkt wel op Cituning velgen.. 8) Tsja die wieldoppen van je (saarisdaar) is niet mijn persoonlijk smaak. Goedkoopste oplossing is gewoon andere wieldoppen erop zetten die echt past/netjes uitziet..

Nou trouwens sccs ermee!!! :lol:
Citroën Ax Volcane > Pug 106 Rallye > Honda Civic VTEC > Volvo 440 > nu Yamaha Majesty 250

saarisdaar
AX liefhebber
AX liefhebber

Post by saarisdaar »

Die zien er wel erg NICE uit hoor.. Als ik die ergens vind, zou ik ze ook meteen willen kopen hoor!

:oops: Nu nog vinden.. maar ik heb geduld.. liever wat langer wachten en echt mooie kopen dan nu snel snel iets wat ik minder vind.

Uiteindelijk komt het helemaal goed, haha.. :shock:
A to the X

IceByte
AX Master Spammer
AX Master Spammer

Post by IceByte »

saarisdaar wrote:Die zien er wel erg NICE uit hoor.. Als ik die ergens vind, zou ik ze ook meteen willen kopen hoor!

:oops: Nu nog vinden.. maar ik heb geduld.. liever wat langer wachten en echt mooie kopen dan nu snel snel iets wat ik minder vind.

Uiteindelijk komt het helemaal goed, haha.. :shock:
Je moet inderdaad geen haast hebben, ik liep dr toevallig tegenaan, en was eigenlijk niet eens op zoek naar andere wieltjes, had standaard lichtmetaal dat op een AX geleverd is. Gewoon marktplaats bijvoorbeeld in de gaten houden, je kan dr leuke velgen voor bv een peugeot 106, of een AX tegenkomen.
peetjuun wrote:Nou ja, dat lijkt wel op Cituning velgen.. 8) Tsja die wieldoppen van je (saarisdaar) is niet mijn persoonlijk smaak. Goedkoopste oplossing is gewoon andere wieldoppen erop zetten die echt past/netjes uitziet..

Nou trouwens sccs ermee!!! :lol:
Wat betreft wieldoppen ben ik het ermee eens, wieldoppen moeten in mijn ogen origineel zijn, al dan niet van hetzelfde model/type, universele wieldoppen zien dr altijd "goedkoop" uit in mijn ogen. Met het verbouwen van de AX en ik ook altijd uitgegaan van origineel spul voor de AX, hou het liever subtiel :D

Popmart
AX Master Spammer
AX Master Spammer

Post by Popmart »

Heey welkom hier!

en weer iemand uit het altijd gezellige Heerlen :D

saarisdaar
AX liefhebber
AX liefhebber

Post by saarisdaar »

:( :( :( :( :( :( :( :( :( :( :( :( :( :( :( :( :(

mijn AXje is in de garage.. damn, heb hem nog geen maandje en de problemen beginnen te komen!

Was met de auto naar school gereden.. kwam terug, zat de hele rechtervoorband onder de olie, slecht teken lijkt me...

Heb hem toen naar de garage gereden en ze hebben daar een tijdelijke oplossing proberen te vinden, deze werkte helaas niet! De volgende dag lag namelijk de olie alweer op straat!
Nu moet er dus iets vervangen gaan worden.. wat dat word, weet ik nog niet.. maar blij ben ik niet natuurlijk :(

Ben zoooo blij met mijn autotje, dit is echt niet leuk! Hopelijk word het maar een kleine reparatie.. :shock:

:roll:
A to the X

IceByte
AX Master Spammer
AX Master Spammer

Post by IceByte »

Klinkt als een hoes van een aandrijfas, zou anders niet weten wat dr qua olie/vettigheid in die buurt zit. Als de as niet gaar is ben je met een nieuw hoesje klaar.

saarisdaar
AX liefhebber
AX liefhebber

Post by saarisdaar »

een vriend van mij is vanavond even komen kijken..

Ze hadden de "klepdekselpakking" met kit dichtgemaakt!! ( er zit dus erg veel beweging in ) Alles slaat er nu tegenaan en maakt veel lawaai. Ook het hele motorblok zat onder de olie deze keer.. omdat alles onder die deksel vandaan springt, alles loopt naar beneden!

Het probleem onder de auto moet nog naar gekeken worden. Zou eigenlijk de auto vanavond bij de garage afzetten maar laat toch eerst nog iemand anders erna kijken!

Zal wel even laten weten wat het was als ik erachter ben!

Bedankt voor het meedenken! 8)

Nu maar eens even slapen.. morgen weer een nieuwe dag :roll: :sleep
Last edited by saarisdaar on SatApr14, 2007 12:50:48 PM, edited 1 time in total.
A to the X

DuFF
AXtremist
AXtremist

Post by DuFF »

zegmaar uhh WTF :shock:

hebben ze dat in die garage gedaan als nood-oplossing?

want kit als 'kleppendekselpakking' dat vraagt natuurlijk om problemen.

"alles slaat er nu tegenaan"
dat zou het schildje onder je kleppendeksel moeten zijn dat op afstand gehouden word door 2 keramische afstandhoudertjes..... lekkere citro?ngarage dan :roll:

een nieuw kleppendekselpakking is niet veel werk en gelukkig ook niet duur, hopelijk komt dit nog goed, want ik vind het allemaal maar bizar.

jammer van de afstand, in zo'n geval als dit was ik graag even langs komen kachelen om een blik te werpen, of een kleppendeksel in dit geval. :roll:

saarisdaar
AX liefhebber
AX liefhebber

Post by saarisdaar »

Ja, dan vraag je je af.. naar welke garage moet je nou gaan he?

Die vriend van me komt binnenkort een nieuwe "klepdeksel" erop zetten.. Gelukkig dat je dan nog vrienden hebt die zoiets meteen zien! :?
Daarna maar even kijken hoe verder.. :shock:
A to the X

Joost
Total admin
Total admin

Post by Joost »

DuFF wrote:want kit als 'kleppendekselpakking' dat vraagt natuurlijk om problemen.
hoe kom je daar bij?
DuFF wrote:lekkere citro?ngarage dan :roll:
waar stond dat het een Citroën garage was
ax 1.4 first (GT5) en de enige cabrio

DuFF
AXtremist
AXtremist

Post by DuFF »

Joost wrote:
DuFF wrote:want kit als 'kleppendekselpakking' dat vraagt natuurlijk om problemen.
hoe kom je daar bij?
dat heeft nooit de perfecte werking, ja je doelt zegmaar op een 'vloeibare-pakking' ?
DuFF wrote:lekkere citro?ngarage dan :roll:
waar stond dat het een Citroën garage was
niet alleen hier in een wie=wie word gepraat h? Joost.

Joost
Total admin
Total admin

Post by Joost »

DuFF wrote: niet alleen hier in een wie=wie word gepraat h? Joost.
we hebben nog een leuke verwarring gehad hier over iemand die bij de dealer een AX kocht, om er uit eindelijk achter te komen dat het letterlijk een loche handelaar was. 8)
ax 1.4 first (GT5) en de enige cabrio

Post Reply