Het kan je hoofdremcilinder zijn die vast zit, maar ook een klauw of wielremcilinder/begrenzer (want de remdrukbegrenzers zit bij jouw dieseltje denk ik al geintegreerd in de wielremcilinders achter).
Als ze hoofdremcilinder vast zit, dan zal ie hoogstwaarschijnlijk op alle wielen wat remmen, bij een van de andere dingen gaat het om 1 wiel dat remt.
Dus opkrikken en voelen welke wielen allemaal remmen.
Schijfremmen lopen overigens altijd een heel klein beetje aan, maar de voorwielen moet je, ondanks dat, toch gemakkelijk rond kunnen draaien.
Als je iets van die remdelen vervangt, moet je ook alle leidingen ontluchten. Als je dit nog nooit gedaan hebt, hier wat goede raad

:
spuit bij de schroefdraad v.d. ontluchtingsnippels een dag vantevoren al WD40, dan gaan ze makkelijker los en breken ze hopelijk niet meer af. Dingen zijn nl. nogal teer en het is klotewerk om de afgebroken schroefdraad er weer uit te krijgen.
Het beste voor de toekomst is om ze er helemaal af te draaien en aan de schroefdraad een beetje kopervet te doen, dan gaan ze de volgende keer erg soepel los. natuurlijk ook zorgen dat remvloeistof nergens op komt, is erg agressief spul. Mocht het toch ergens op metaal komen: gauw wegvegen en met remmenreiniger ofzo ontvetten.
Oja, als er dus nog remdruk op staat, probeer eerst of je met een vriendelijke tik op de vastzittende hoofdremcilinder/klauw/wielremcilinder die druk eraf krijgt, anders stroomt alle remvloeistof er natuurlijk uit via de plek waar je 'm het eerst los maakt.
Verder zal hier vast wel ergens een HOWTO staan over hoe je het ontluchten zelf doet, die heb ik persoonlijk nog niet bekeken (kans zit er dus in dat al m'n bovengenoemde tips al in de HOWTO, ben ik voor Jan L.. dit allemaal aan het typen

)
Succes ermee iig.
