Mijn onvindbare KLOENK bleek uiteindelijk te komen van de sluitbout voor de schokdempers. Als je de dempers hebt vervangen kun je het daar ook zeker eens in zoeken. Wel snel controleren anders heb je straks een kromme demper.Mark wrote:Betwijfel het... Verhaal wordt sowieso nog iets vager... Als ik op een zand ondergrond staat kloenkt ie niet met sturen.denny wrote:FuseeMark wrote: Resteert nu nog uitlijnen en de kloenk oplossen als ik stuur. Stuurkogels zijn vervangen. Dus waar dat nu vandaan komt wordt nog ff zoeken.
En als ik iemand de auto wat omhoog laat tillen is het ook over. Kloenkt dus alleen als de wagen op steen / asfalt staat en het volle gewicht op de wiel leunt. Lijkt eerder uit de veerpoot vandaan te komen.
Aandrijfassen probleem ombouw 106rallye poten / Stuurkloenk
Moderators: denny, vtspower, webmasters
Don't walk behind me, I may not lead. Don't walk in front of me, I may not follow. Just walk beside me and be my friend.
Heb gekeken maar die zitten vast. Zijn wel allebei los geweest. Maar die heb ik al vaker vervangen. En daarvoor nooit last gehad.
Kloenk geluid zit trouwens toch aan allebei de kanten. Ga je je weer dingen afvragen...
Past een 106 rallye poot wel goed op de standaard type 2 draagarm. Lijkt allemaal goed te passen. En volgens mij zat er aan de achterkant/onderkant van de poten geen verschil.
Stuurhuis naar de kl*te? Zullen 195 banden teveel van het goede zijn? Of toch de toplagers in de veerschotel. Dat die kracht opbouwen tijdens het draaien een redelijke harde kloenk geven... En dat dan je wiel opeens "doorschiet".
Kloenk geluid zit trouwens toch aan allebei de kanten. Ga je je weer dingen afvragen...
Past een 106 rallye poot wel goed op de standaard type 2 draagarm. Lijkt allemaal goed te passen. En volgens mij zat er aan de achterkant/onderkant van de poten geen verschil.
Stuurhuis naar de kl*te? Zullen 195 banden teveel van het goede zijn? Of toch de toplagers in de veerschotel. Dat die kracht opbouwen tijdens het draaien een redelijke harde kloenk geven... En dat dan je wiel opeens "doorschiet".
- Peugeot 106 1.6i Motor
- Peugeot 106 Onderstel
- Citroën Saxo VTS Vbak
- Citroën Saxo VTS Remmerij
Wie ben ik.... Klik.

- Peugeot 106 Onderstel
- Citroën Saxo VTS Vbak
Wie ben ik.... Klik.

Vanmiddag het wiel eraf gehaald. En nog is beter geluisterd. Stuurhuis is het niet. Stuurkogels ook niet. Fusee ook niet.
Geluid komt ergens uit de veerpoot vandaan.

- Peugeot 106 1.6i Motor
- Peugeot 106 Onderstel
- Citroën Saxo VTS Vbak
Wie ben ik.... Klik.

- Peugeot 106 Onderstel
- Citroën Saxo VTS Vbak
Wie ben ik.... Klik.

draai die bout dan toch maar eens op moment aan. Zal nl de onderkant van je demper zijn die tegen het huis aantikt. Ook bij verkeerde montage van de demper kan de vulring kapot zijn krijg je ook speling op je demper. Rest past allemaal zonder problemen namelijk.Mark wrote:Vanmiddag het wiel eraf gehaald. En nog is beter geluisterd. Stuurhuis is het niet. Stuurkogels ook niet. Fusee ook niet.
groeten
Don't walk behind me, I may not lead. Don't walk in front of me, I may not follow. Just walk beside me and be my friend.