Die vernauwing in de inlaat heeft niets te maken met 't zijn van een type 2 of 3... Die vernauwing hoort bij het injectiesysteem van Magnetti-Marrelli, zoals deze is geleverd op de 1.1i's vanaf ongeveer 1993, dus zowel op type 2 als 3.
Dat 'type 3' is vooral gebakken lucht. Wat een type 3 aantrekkelijk/onderscheidend maakt is vooral het relatief late bouwjaar (95 / 96 ); de meegespoten carosseriekleur bumpers; (std?) Centrale deurvergrendeling; en de afwijkende grille. thats all
@glenn: die vernauwing had ik ook op mn type 2 1.4i 1994 met bosch injectie. Weet iemand trouwens of het vervangen van dat ding (gisteren gedaan) veel resultaat geeft? Mocht dat niet zo zijn, dan lijken me alle openluchtfilters ook onzin, want het gaatje waar nu alle lucht doorheen moest was maar iets van 2,5cm in doorsnede (lijkt me voor een 1.4 meer van belang dan voor een 1.1). Kortom als het opheffen van deze bottleneck geen zin heeft, heeft geen enkele aanpassing zin aan je inlaat lijkt me dan...
Eigenlijk is een type 3 dus helemaal niet echt anders of speciaal. Het zijn puur 2 uiterlijke verschillen en 1 extra standaard (cv) erop. Want motorisch hebben ze niets wat een type 2 niet heeft.