mensen met vooroordelen over onze hond

Plaats en deel hier je frustraties.
Geflitst, AX een stukkie korter, roest etc.

Moderators: Rock's, webmasters

mandy
AX liefhebber
AX liefhebber
Posts: 176
Joined: SunApr02, 2006 4:18:00 PM
Location: Oss-city

mensen met vooroordelen over onze hond

Post by mandy »

ik heb er een filmpje over gemaakt . ik weet heeft niks met onze ax-jes te maken maar moest het ff kwijt !! weg met de RAD !!! grrr

http://www.youtube.com/watch?v=dqurKqTR1PM

groetjes mandy
mis mijn axje . na 3,5 jaar trouwe dienst heb ik hem moeten laten gaan .
R.I.P

DuFF
AXtremist
AXtremist
Posts: 8832
Joined: MonDec26, 2005 9:43:07 AM
Location: zeelandia

Post by DuFF »

supervet beest !

heel toevallig heb ik dat hier ook met mijn hond.

mensen die beweren dat het of geen echte bordercollie is, of met een boog om me heenlopen (leuke is dat ik dan de riem ook losdoe ) :twisted: stelletje sukkels.

een hond kun je goed of slecht trainen.

bij deze heb ik een goed en vriendelijk getrainde hond, en ik denk dat die van jou dat ook wel is :)
Spreken is goud, Ductape is zilver.

Rio97
Total admin
Total admin
Posts: 5996
Joined: SunJul18, 2004 10:05:50 PM
Location: Delft

Post by Rio97 »

DuFF wrote:een hond kun je goed of slecht trainen.


Maar blijft toch een bepaald karakter houden.
Mijn tante heeft al ruim 25 jaar herdershonden. De eerste die ik mij kan herinneren was heel trouw maar ook heel fel. Dat was nog in de Bijlmer toen die nog "wit" was, die moest heeeeeeeel kort worden gehouden op een metrostation. Lees: die beet zo ongeveer de neus af van een voorbijganger die 'm niet welgezind was.
Deze herder heeft zelfs een keer een lijk gevonden op de plek waar nu de Amsterdam Arena staat.

Wat voor een ras is jou hond eigenlijk Mandy?
(Ik heb daar geen verstand van)
K' heb drie Citroëns, hele mooooie.
Een gele, een goude en een rooooie.

Winaar Le Citron Pressé 2012, categorie equipe met de grootste / mooiste bagage :)

Tijmen
AX Master Spammer
AX Master Spammer
Posts: 2225
Joined: ThuJun22, 2006 9:48:06 AM
Location: DD

Post by Tijmen »

zie einde filmpje....... :D
AX GTI '91

J5
AX liefhebber
AX liefhebber
Posts: 591
Joined: TueMay02, 2006 9:51:05 PM
Location: Katwijk
Contact:

Post by J5 »

Rio97 wrote:Deze herder heeft zelfs een keer een lijk gevonden op de plek waar nu de Amsterdam Arena staat.


Felix Gasselich???? :lol: (1983-1985)


Ik heb niets tegen honden. Wij hebben vroeger een Sint-Bernard gehad.
Vorige week was ik in duin aan het hardlopen en uit het niets sprong er ineens een American Staffordshire Terri?r tegen me aan. Lijkt op een Pitbull, maar is wat kleiner van stuk. Ik schrik me de takken. Een paar flinke halen op m'n been en de eigenaar : "hij bijt niet hoor". Nee, sukkel maar dat staat niet op z'n voorhoofd. Als je dat van je hond weet, hou hem dan aangelijnd.
Kijk daar heb ik nou een hekel aan en dat vergroot m'n antipathie tegen de hond en z'n eigenaar.

pcrodent
Moderator
Moderator
Posts: 4047
Joined: SatJun26, 2004 5:53:29 PM

Post by pcrodent »

Geen enkele (weldenkende) hondeneigenaar gaat van z'n hond zeggen "dit is een vals kreng joh, ik zou niet in de buurt komen!" Dus verrassing, niemand hecht er veel waarde aan als iemand tegen ze zegt dat z'n hond geen vlieg kwaad doet...
Daarbij komt dat sommige culturen het ?berhaupt al niet zo op honden hebben, als mijn vader met de hond loopt steken Turken (zo zien ze er tenminste uit) ver voordat ie bij ze is de straat over en lopen daar verder.
Kijk uit, een Cactussssss

thommes
AX liefhebber
AX liefhebber
Posts: 597
Joined: SunFeb13, 2005 10:05:17 PM
Contact:

Post by thommes »

Honden zij gaaf man, maar inderdaad mensen die hun hond niet aan de lijn doen zijn irritant. Zo heb ik ook wel is bijna een hond kapotgereden en dan kijken die baasjes mij boos aan terwijl het hun verantwoordelijkheid is.
**Stay Tuned**
Image
Image

mandy
AX liefhebber
AX liefhebber
Posts: 176
Joined: SunApr02, 2006 4:18:00 PM
Location: Oss-city

Post by mandy »

.
Vorige week was ik in duin aan het hardlopen en uit het niets sprong er ineens een American Staffordshire Terri?r tegen me aan. Lijkt op een Pitbull, maar is wat kleiner van stuk


een pitbull is een stamloze hond heeft niks met een stafford te maken . american staffords moeten eerst een M.A.G test ondergaan , anders mag je er niet mee fokken . een mag test is een test waar word gelet op karakter , erfelijke aandoeningen en zo . is deze test negatief mag er helemaal niet mee gefokt worden . Helaas zijn er mensen die nog steeds kiezen voor een stamloze stafford . en die vallen onder de pitbul wet . heeft niks met grootte vannde hond te maken .
en die zijn in nederland verboden

waar ik mij aan erger is dat als een stafford iemand bijt is het gelijk groot nieuws en een inbeslagname , maar als een jack russel of labrador bijt hoor je er helemaal niks van . dat moest ik ff kwijt sorry .

groetjes mandy
mis mijn axje . na 3,5 jaar trouwe dienst heb ik hem moeten laten gaan .
R.I.P

Joost
Total admin
Total admin
Posts: 7272
Joined: ThuJun12, 2003 2:56:05 PM
Location: Oss

Post by Joost »

stond jij ook @ gemeentehuis 2 weken terug (zoiets)
ax 1.4 first (GT5) en de enige cabrio

mandy
AX liefhebber
AX liefhebber
Posts: 176
Joined: SunApr02, 2006 4:18:00 PM
Location: Oss-city

Post by mandy »

nee vorige x kon ik niet . maar aankomende donderdag staan we bij het politieburo . voor spike max en zoe . om 16.00 uur , je bent gewaarschuwd :lol: :lol:
mis mijn axje . na 3,5 jaar trouwe dienst heb ik hem moeten laten gaan .
R.I.P

Joost
Total admin
Total admin
Posts: 7272
Joined: ThuJun12, 2003 2:56:05 PM
Location: Oss

Post by Joost »

Demonstratie om hond Spike terug te krijgen
Donderdag 1 maart 2007 - OSS - Voor het politiebureau in Oss heeft vanmiddag een demonstratie plaats. De demonstratie is bedoeld om hond Spike terug te krijgen. Spike werd een maand geleden in beslag genomen omdat hij een pitbull, een verboden hondensoort, zou zijn. Zijn baasjes proberen hem terug te krijgen, ze hebben nu geen idee waar hun hond gebleven is. De demonstratie begint om 16.00 uur.


vorige keer verwachtte ze een opkomst van 500 man en er stonden er <15
ax 1.4 first (GT5) en de enige cabrio

grietje
AX super weirdo
AX super weirdo
Posts: 5649
Joined: ThuOct14, 2004 8:15:38 PM

Post by grietje »

Elke hond kan bijten; dat zit in hun gedrag.
Goed onder app?l staande hond is lager in rang dan de mens in het algemeen en zal een mens niet (snel) corrigeren, en dus niet snel of nooit bijten, maar het k?n altijd. Drijf hem in een hoek en goed bang, geheid dat ie een keer bijt.

In dat opzicht in een stafford niet anders dan een retriever of herder.
Waar die wel in verschilt is het karakter en de kaakklem. Staffords stammen af van honden die er op gefokt waren heel snel naar het 'bijten' te gaan, enorme sterke kaken met klem hadden en heel dominant waren. Dit maakte de beste vechthonden.

Retrievers moesten juist onderdanige honden zijn, mochten niet snel bijten als aanval (anders zouden ze de vogels en andere afgeschoten beesten verscheuren voordat de jager er is).

Herders moesten wel aardig dominant zijn (groot terretorium gevoel) en niet snel bijten (anders heb je allemaal gewond vee)

Wil absoluut niet zeggen dat alle herders, retrievers, vechthonden (en alle andere soorten) hetzelfde zijn, maar opzich is de algemene 'angst' voor vechthonden niet geheel onbegrijpelijk. De lijn van 'doorslaan' ligt gemiddeld bij vechthonden nou eenmaal dichterbij dan gemiddeld bij andere rassen.

Maar elke hond is op te voeden en staffords zijn juist wel altijd hele vriendelijke honden, vriendelijk naar iedereen, je moet alleen zorgen dat je hun 'lijn' niet overschrijdt.

En idd mandy, als er een vechthond is die heeft gebeten krijg je meteen ' jaaa vechthond he, moet je zon hond maar niet nemen' en zou bijv. mijn collie bijten is het 'hmm niet goed opgevoed zeker'
vrij krom
Ceristmo wrote:Zonder Ph.1 geen 2 en 3....De Ph.1 is de moeder aller AX'en. De geboorte. De start. Het begin. En helemaal het einde. De Alfa en de Omega. Je kunt een Ph.2 niet waarderen zonder de Ph.1 een warm hart toe te dragen.
Op de zevende dag rustte God niet. Toen schetste Hij het ontwerp voor de Ph.1 AX (GT).
=

mandy
AX liefhebber
AX liefhebber
Posts: 176
Joined: SunApr02, 2006 4:18:00 PM
Location: Oss-city

Post by mandy »

Joost wrote:Demonstratie om hond Spike terug te krijgen
Donderdag 1 maart 2007 - OSS - Voor het politiebureau in Oss heeft vanmiddag een demonstratie plaats. De demonstratie is bedoeld om hond Spike terug te krijgen. Spike werd een maand geleden in beslag genomen omdat hij een pitbull, een verboden hondensoort, zou zijn. Zijn baasjes proberen hem terug te krijgen, ze hebben nu geen idee waar hun hond gebleven is. De demonstratie begint om 16.00 uur.


vorige keer verwachtte ze een opkomst van 500 man en er stonden er <15


ja klopt vas echt sneu . maar ja wat wil je donderdag ochtend 9 uur wie verzint zoiets . afgelopen donderdag was het ook niet zo heel druk , maar het heeft wel geholpen . We hebben de aandacht gehad die we hoopten . en er zijn weer petities getekend . gelukkig .
mis mijn axje . na 3,5 jaar trouwe dienst heb ik hem moeten laten gaan .
R.I.P

mandy
AX liefhebber
AX liefhebber
Posts: 176
Joined: SunApr02, 2006 4:18:00 PM
Location: Oss-city

Post by mandy »

dit doet de RAD met onze honden :

http://www.youtube.com/watch?v=XwCRZW7WFrs

heb een
promofilmpje gemaakt voor

http://www.dogs-with-spirit.com
mis mijn axje . na 3,5 jaar trouwe dienst heb ik hem moeten laten gaan .
R.I.P

Joost
Total admin
Total admin
Posts: 7272
Joined: ThuJun12, 2003 2:56:05 PM
Location: Oss

Post by Joost »

mandy wrote:afgelopen donderdag was het ook niet zo heel druk , maar het heeft wel geholpen . We hebben de aandacht gehad die we hoopten . en er zijn weer petities getekend . gelukkig .



Protesten tegen afmaken van hond Spike blijken tevergeefs
door Jan van den Hout


Dinsdag 27 maart 2007 - OSS - De protestacties de afgelopen maanden van enkele tientallen actievoerders voor het Osse gemeentehuis en het politiebureau hebben niets uitgehaald. Hond Spike is eind vorige week afgemaakt in het kader van de Regeling Agressieve Dieren (RAD).


VORIGE
START
STOP
VOLGENDE

De actievoerders vonden het dier helemaal niet agressief. Vriendin Wendy van Herpen van de Osse eigenaresse meldt op het nippertje te hebben kunnen voorkomen dat het lichaam van de hond gecremeerd is. Het ligt nu voor onderzoek in de vriezer bij een dierenarts in Berghem. Zo is Spike volgens haar mishandeld. Zijn staart en ballen zijn kapot en zijn huid vertoont allerlei vreemde wondjes. Bovendien beschuldigt zij de Algemene Inspectie Dient (AID) van fraude en manipulatie. Door de AID zouden opgestuurde foto's van Spike zijn bewerkt. Drie fotografen zouden haar dat hebben bevestigd. Met het tijdstip van de crematie zou zijn gesjoemeld en de AID heeft de mensen van het crematorium de afstandsverklaring laten tekenen. Terwijl volgens Wendy alleen de rechtmatige eigenaresse dat mag doen.
Woordvoerder Roel Vincken van de AID meldt dat zijn dienst niks te maken heeft met de euthanisering van Spike. Dat is volgens hem een zaak van justitie. "Wij verschaffen aan hen alleen onze kennis over de RAD. En daarin staat dat alle pitbullachtigen moeten worden afgemaakt. Daarvoor hoeft een dier niet per se agressief te zijn." Intussen gaan de handtekeningacties tegen de RAD door.

Hond Spike ligt voor onderzoek in de vriezer bij de dierenarts in Berghem. De eigenaresse vermoedt dat haar hond door de AID is mishandeld.
ax 1.4 first (GT5) en de enige cabrio

DuFF
AXtremist
AXtremist
Posts: 8832
Joined: MonDec26, 2005 9:43:07 AM
Location: zeelandia

Post by DuFF »

ik vind dat die RAD is even zelf flink mishandeld moet worden.


RAD.... ik vind het zowiezo al behoorlijk nazi-achtig klinken die naam.


:evil:
Spreken is goud, Ductape is zilver.

first
AX liefhebber
AX liefhebber
Posts: 641
Joined: TueNov15, 2005 9:37:18 PM
Location: arnhem

Post by first »

Ik ben het ook met grietje eens. Dat honden als de pitbull sneller zullen "doorslaan"mede omdat zij daar voor gefokt zijn. Maar in principe kan elke hond bijten. Het is ook voor een heel groot deel te wijten aan de opvoeding van de hond.

De media spiegelen alles ook zwarter af dan het is. Voor de oplagecijfers.

Mensen moeten ook gewoon de verantwoordelijk voor de eigen hond dragen en niet gelijk zeggen: mijn hond doet zoiets niet, een hond is en blijft een dier met al zijn schrikreacties en onvoorspelbaarheden.
nieuwe auto? nah...ik knap liever mijn ax op!

AX_Powah
AX Master
AX Master
Posts: 1887
Joined: ThuJul10, 2003 3:59:17 PM
Location: Sint Oedenrode
Contact:

Post by AX_Powah »

als je niet wil dat mensen met een boog om je heen lopen moet je een andere hond nemen. Hij ziet er uit als n soort pittbull en daar heb ik t zelf ook niet zo op.

Als zo'n hond je in je fl1kker bijt dan ben je er mooi klaar mee! Zo'n pagehond vindt ik nog wel geinig maar voor de rest heb ik er meer last van dan plezier, veel stront voor mijn poort en dan ook nog s geblaf midden in de n8.
Mzzls Geert
Image

Wie niet snel is.......is laag!!

DuFF
AXtremist
AXtremist
Posts: 8832
Joined: MonDec26, 2005 9:43:07 AM
Location: zeelandia

Post by DuFF »

AX_Powah wrote:, veel stront voor mijn poort en dan ook nog s geblaf midden in de n8.


precies, opruime die kutstront, ik kan niks doen in het parkeervak, want dat ligt vol met stront, verdomme.

dit zou bijna in het topic frustraties terecht kunnen.

hier schelden wij mensen ook uit, als ze de stront niet opruimen, er staan hier palen met prullenbakken en kastjes met opruimzakjes.

kortom, ze kunnen en moeten het opruimen, doen ze dit niet? dan bezorg ik ze een kutgevoel :evil: :twisted:
Spreken is goud, Ductape is zilver.

Tijmen
AX Master Spammer
AX Master Spammer
Posts: 2225
Joined: ThuJun22, 2006 9:48:06 AM
Location: DD

Post by Tijmen »

Vooroordelen over honden? ...... nee.
Vooroordelen over de baasjes? ....... JA!

Dat je een hond hebt is ok?, maar het is de taak van het baasje om de hond goed op te voeden en de stront op te ruimen. Het baasje is vaak asocialer dan de hond zelf.

Voorbeeld:
Ik sta op m'n werk op een vrij drukke dag. Mooi weer, dus perfect om te wandelen met je hond. Er komt op een gegeven moment een vrouw aanlopen met een hond, de hond moet een bruine jongen kwijt en legt die op het gras. Op het terrein van het bedrijf waar ik werk dus.

Als zo'n hond moet, dan moet ie. Geen probleem. Dus op het moment dat je denkt van: "Nu gaat het bazinnetje de stront opruimen", loopt ze doodleuk door. Op de vraag of ze niet even de stront van haar hond op wil ruimen (met het aanbod van een schep) zegt ze: "Net of dit jouw grond is". "Ja, dat is het toevallig wel. antwoord ik." "Wilt u misschien de poep van uw hond even opruimen?"

"Nee." Met opgeheven hoofd loopt ze verder.



Nu kan ik jullie geruststellen. Ze heeft de stront teruggehad. In haar nek welteverstaan :D
AX GTI '91

Post Reply