nee
als het goed is, heeft het (hallo geen) lampje maar 1 kant met glas en is de andere kant reflector.
wat zoveel wil zeggen dat;
het lampje alleen naar achteren schijnt, tegen de reflector.
dit om een mooi verdeeld beeld te geven en niet 1 lichtpuntje in de lamp
q01z wrote:nee
als het goed is, heeft het (hallo geen) lampje maar 1 kant met glas en is de andere kant reflector.
Ok?. Dus als ik het goed begrijp . Is er niets aan de hand
Citroën AX 1.1I First Impression
ToDo:
- GTI dashboard (thanks MNM(tm))
- Dakklokje aansluiten
- Toerenteller/temperatuurmeter inbouwen (thanks MNM(tm))
- Xenon (ja of nee?)
q01z wrote:nee
Ok?. Dus als ik het goed begrijp . Is er niets aan de hand
euhm, dat begrijp je niet goed.. er is wel iets aan de hand...
APK kijken ze alleen of dat ie brand... En hij is niet origineel. Dus waarschijnlijk vinden ze het knopje niet eens. En ze kijken of het glas heel is.
Bij die mistlichten kun je het bolletje niet eens zien zitten. Er zit een metalen behuizing voor die lamp dat je er niet recht in kunt kijken en het licht idd beter te verdelen. En bij mij is dat al flink aant roesten.
Nog iets... Zet die lampen vooral niet aan. Ben er al 2x voor aangehouden. 2x waarschuwing. 3de keer kreeg ik grootlicht van een politiewagen. Zo van zet ze uit.
Mark wrote:
Ben er al 2x voor aangehouden. 2x waarschuwing. 3de keer kreeg ik grootlicht van een politiewagen. Zo van zet ze uit.
En terecht! Mistlampen mag je alleen voeren met mist... zet gewoon je normale licht aan; veel prettiger voor de andere bestuurders
Ze staan direct op de weg gericht. Dus totaal niet verblindend voor de rest. In het donker rijd het wel lekker met wat licht direct op de weg. Met een geblindeerde voorruit zie je in het donker net wat minder. En stoeprandjes zie ik liever op tijd.
(En nu niet aankomen met had je je voorruit maar niet moeten blinderen. Heeft ook heeeel veeel voordelen)
Mark wrote:APK kijken ze alleen of dat ie brand... En hij is niet origineel. Dus waarschijnlijk vinden ze het knopje niet eens. En ze kijken of het glas heel is.
In het glas van mijn rechter koplamp liep een barst van onder tot boven, maar dat was zelfs geen APK afkeur.
Ze kijken naar het lichtbeeld, dus als de lamp de goede richting op schijnt, ?n als er wel genoeg licht uit komt.
Als je met een verroestte reflector aan komt zetten, kunnen ze daar over vallen