Ik heb sinds een tijdje wat problemen met de verwarming en het brandstof verbruik:
* Verwarming wordt gewoon warm als ik hem koud start.
* Bij constante snelheid wordt/blijft de verwarming gewoon goed warm, maar bij rijden met wisselende snelheden wordt hij af en toe lauw en schommelt de temperatuur nogal (temperatuur zakt af en toe in)
* Temperatuur is op de snelweg dus redelijk constant, maar wordt soms bij een stoplicht op een snelwegafrit (bijna) helemaal koud
* geen temperatuur meter, alleen lampje, maar dat gaat niet branden
Verder is me opgevallen dat hij wat meer benzine verbruikt; vooral in de stad. En ik heb het idee dat hij vaak stationair wat hoger loopt. (maar heb geen toerenteller)
Zit er zelf aan te denken dat het de thermostaat is die af en toe open blijft hangen ofzo???
verwarming doet raar --> thermostaat??
Moderators: denny, vtspower, webmasters
Dat dacht ik ook al. Het vreemde is alleen dat hij wel gewoon netjes warm wordt. Al heb ik wel een beetje de indruk dat dat ook wat langer dan normaal duurt...
Als het zo goedkoop/makkelijk is probeer ik wel gewoon een nieuwe thermostaat! Is er een how-to voor? Of kan iemand me vertellen hoe het moet?
Als het zo goedkoop/makkelijk is probeer ik wel gewoon een nieuwe thermostaat! Is er een how-to voor? Of kan iemand me vertellen hoe het moet?