Bas (ex-cup AX GT 1.4 '88)
Moderator: webmasters
Bas (ex-cup AX GT 1.4 '88)
Beste mede-forumbezoekers,
Zojuist heb ik mij ingeschreven en wilde mij even voorstellen. M'n naam is dus Bas. Sinds een paar weken heb ik samen met m'n collega een Citroen AX. Niet als dagelijks vervoer, maar als hobby. Het is namelijk een ex-cupauto. Middels dit forum hoop ik ervaringen met anderen te kunnen uitwisselen (of het nou een raceauto is of niet, dat maakt niet uit).
Zojuist heb ik mij ingeschreven en wilde mij even voorstellen. M'n naam is dus Bas. Sinds een paar weken heb ik samen met m'n collega een Citroen AX. Niet als dagelijks vervoer, maar als hobby. Het is namelijk een ex-cupauto. Middels dit forum hoop ik ervaringen met anderen te kunnen uitwisselen (of het nou een raceauto is of niet, dat maakt niet uit).
-
- AX Master
- Posts: 1179
- Joined: WedOct08, 2003 1:18:29 PM
- Location: 's Hertogenbosch
Op een meeting komen??? Dan alleen als ie op een trailer staat. Er zit weliswaar een kentekenbewijs bij de auto, maar platen hebben we niet... Ook zit er geen APK op en daar zou ie ook niet doorheen komen zo zonder koplampen (nu nette afdekkapjes) en tal van andere (overbodige) dingen.
Het is dus een echte ex-cup AX (GTi), hoewel de auto na een koprol een keer opnieuw is opgebouwd. Het kenteken is uit '88 geloof ik maar er zit een nieuw type dashboard in. We hebben de auto nog maar een maand of zo en weten er nog ZOOOOO weinig vanaf... Daar moet de komende tijd natuurlijk verandering in komen! Maar het is een hobby en we hebben geen haast. Hoewel... 12 maart en 5 mei willen we weer op Zolder rijden! Lijkt me leuk om bijvoorbeeld KMvrtr daar te treffen!
Het is dus een echte ex-cup AX (GTi), hoewel de auto na een koprol een keer opnieuw is opgebouwd. Het kenteken is uit '88 geloof ik maar er zit een nieuw type dashboard in. We hebben de auto nog maar een maand of zo en weten er nog ZOOOOO weinig vanaf... Daar moet de komende tijd natuurlijk verandering in komen! Maar het is een hobby en we hebben geen haast. Hoewel... 12 maart en 5 mei willen we weer op Zolder rijden! Lijkt me leuk om bijvoorbeeld KMvrtr daar te treffen!
Bij deze de eerste foto die we van onze AX hebben gemaakt. Had ruim een jaar in die garagebox gestaan en gewoon starten (OK, wel met startkabels).
De sponsorbestickering is er inmiddels vanaf. Komen natuurlijk stickers naar eigen inzicht op. Of zijn er mooie stickers van de club of zo?
Meer foto's volgens nog, maar zit nu even met een ICT-probleempje...
De sponsorbestickering is er inmiddels vanaf. Komen natuurlijk stickers naar eigen inzicht op. Of zijn er mooie stickers van de club of zo?
Meer foto's volgens nog, maar zit nu even met een ICT-probleempje...
Wauw: ziet er vet uit .
Weet je trouwens iets meer van die AXcup af.
De kosten moesten laag blijven (instapklasse), maar wat is er eigenlijk anders aan een 'normale' GT:
- spaghettispruitstuk?
- verschil compressie?
- nokkenas?
- meer van zulke dingen?
- is het een injectie of carb (interessant icm hiervoor met chip)
Weet je trouwens iets meer van die AXcup af.
De kosten moesten laag blijven (instapklasse), maar wat is er eigenlijk anders aan een 'normale' GT:
- spaghettispruitstuk?
- verschil compressie?
- nokkenas?
- meer van zulke dingen?
- is het een injectie of carb (interessant icm hiervoor met chip)
Het is idd een GTi-blok met multipointinjectie. De remmen zijn voor van een Peug 309, achter geloof ik origineel. Er zitten andere veren en dempers op, dikke stabilisatorstangen voor en achter, rolkooi, brandblusser, staalflexremleidingen met DOT 5.1, 4-puntsgordels, veerpootbrug voor. En verder is ie zo kaal als wat. Er zitten nog net ruitenwissers voor, maar dan zonder sproeier.
We hebben de auto 'kant-en-klaar' gekocht en weten dus niet precies wat er allemaal op en in zit.
Het blok is iets getuned en hoogtoerig. Er zit in elk geval een andere nokkenas in. Ook de uitlaat is anders geloof ik, maar wel stil (van buiten dan, van binnen mag je blij zijn dat een helm een paar dB's wegneemt).
Ik weet niet wat voor chip er in zit. Heb jij een suggestie waar we wat pk's kunnen winnen?
We hebben de auto 'kant-en-klaar' gekocht en weten dus niet precies wat er allemaal op en in zit.
Het blok is iets getuned en hoogtoerig. Er zit in elk geval een andere nokkenas in. Ook de uitlaat is anders geloof ik, maar wel stil (van buiten dan, van binnen mag je blij zijn dat een helm een paar dB's wegneemt).
Ik weet niet wat voor chip er in zit. Heb jij een suggestie waar we wat pk's kunnen winnen?
Hoe kan het nu dat de titel van deze topic is veranderd???
Maar dat maakt niet uit. Zodra ik m'n eigen computer weer terug heb, zal ik wat meer foto's posten (eerste test op Zolder).
Wij hebben de auto van iemand die er Zomeravond competitie mee heeft gereden. Wat er daarvoor met de auto is gebeurd, weet ik niet. Wat ik wel weet is dat er een ex-cupper in mijn garage verstopt staat...
Maar dat maakt niet uit. Zodra ik m'n eigen computer weer terug heb, zal ik wat meer foto's posten (eerste test op Zolder).
Wij hebben de auto van iemand die er Zomeravond competitie mee heeft gereden. Wat er daarvoor met de auto is gebeurd, weet ik niet. Wat ik wel weet is dat er een ex-cupper in mijn garage verstopt staat...
===========
Hoewel... 12 maart en 5 mei willen we weer op Zolder rijden! Lijkt me leuk om bijvoorbeeld KMvrtr daar te treffen!
===========
Mij ook, al weet ik zeker dat ik geen partij ben voor jij full-spec race AX.
Afgezien van onderstel en Devil einddemper is de mijne technisch verder volledig standaard. Sowieso heb jij minstens anderhalf keer zoveel vermogen als ik.
Wanneer ik op Zolder ben weet ik nog niet. AX moet eerst zijn nieuwe onderstel krijgen.
Dat neemt niet weg dat ik je graag tegenkom op -bijvoorbeeld- Zolder!
Groeten,
Antoine
P.S. T'is wel jammer. Ben vorig jaar juni uit Grave vertrokken. Anders had ik nu al lang bij je op stoep staan hijgen... :big
Hoewel... 12 maart en 5 mei willen we weer op Zolder rijden! Lijkt me leuk om bijvoorbeeld KMvrtr daar te treffen!
===========
Mij ook, al weet ik zeker dat ik geen partij ben voor jij full-spec race AX.
Afgezien van onderstel en Devil einddemper is de mijne technisch verder volledig standaard. Sowieso heb jij minstens anderhalf keer zoveel vermogen als ik.
Wanneer ik op Zolder ben weet ik nog niet. AX moet eerst zijn nieuwe onderstel krijgen.
Dat neemt niet weg dat ik je graag tegenkom op -bijvoorbeeld- Zolder!
Groeten,
Antoine
P.S. T'is wel jammer. Ben vorig jaar juni uit Grave vertrokken. Anders had ik nu al lang bij je op stoep staan hijgen... :big
Maar wij zijn hobbypiloten dus dat zegt niets over sneller zijn met een race-AX dan met een 'gewone' AX.
Het gaat ons om het plezier. Bovendien moeten de kosten te overzien blijven.
P.S. Idd jammer dat je uit Grave weg bent. Anders was het makkelijk ervaringen uitwisselen (en nog eens aanloop tijdens het sleutelen).
Het gaat ons om het plezier. Bovendien moeten de kosten te overzien blijven.
P.S. Idd jammer dat je uit Grave weg bent. Anders was het makkelijk ervaringen uitwisselen (en nog eens aanloop tijdens het sleutelen).
Hahaha! Meer 'hobby' dan deze piloot kun je nooit wezen.
Ik vind autorijden en racen echt h??l leuk. Maar dat wil niet zeggen dat ik er ook echt iets van bak. Eerlijk gezegd ben ik waarschijnlijk een zeer middelmatige gummer.
Zoals je al zei, is het mij gelukkig ook puur om de lol te doen!
En ja, jammer dat ik weg ben uit Grave. Eigen carport en knutselschuur voor het huis.
Nu woon ik in Almere aan een fietspad. Kan dus niet eens een auto voor mijn deur zetten. Niks oprit, nada garage, noppes carport... :sad
Ik vind autorijden en racen echt h??l leuk. Maar dat wil niet zeggen dat ik er ook echt iets van bak. Eerlijk gezegd ben ik waarschijnlijk een zeer middelmatige gummer.
Zoals je al zei, is het mij gelukkig ook puur om de lol te doen!
En ja, jammer dat ik weg ben uit Grave. Eigen carport en knutselschuur voor het huis.
Nu woon ik in Almere aan een fietspad. Kan dus niet eens een auto voor mijn deur zetten. Niks oprit, nada garage, noppes carport... :sad