Chris aka Drake (AX First 1.6 16v / 306 xs ph3 LePuG)
Moderator: webmasters
Tijd voor een update'je
bak schakeld nog steeds perfect
Had echter laats een vervelend probleem:
Als de moter koud is ik wegrij en dan het gas bij 2000 rpm vasthoud valt de moter compleet weg alsof hij geen benzine meer krijgt, als ik dan gas bijgeef reageerd hij daar niet op, pas als de moter weer rond de 1k rpm zit gaat hij opeens weer er vandoor als het ware of als ik eerst gas loslaat. maar zodra ik bij de 2 k rpm komt hetzelfde verhaal weer terug. Boven de 2500 rpm nergens last van. na 5 min rijden is dit probleem weg en rijd de auto weer goed.
Na 6 sensoren te hebben losgehaald 1 voor 1 was het probleem er nog, en tijd om de auto uit te lezen . Lambda bleek half dood te zijn (was een die ik nog niet had losgehad) deze gaf niet meer dan 0,13 volt aan. Als het meezit heb ik eerdaags trouwens zelf een kastje om alles kunnen uitlezen. Deze dus losgehaald en sindsdien rijd de auto weer prima, maffe ding rijd zonder een lamdab prims iets minder vermogen maar bijna niet merkbaar. Volgende week sowieso een nieuwe halen.
afgelopen zaterdag de auto een paar nieuwe sloffen kado gedaan:
Aez xylo met toyo proxxes rondom (195-40-16) en het rijd heerlijk, iedereen zit altijd te mekkeren over platte bandjes maar ik vind ze comfortabeler dan eerst het is wel een ander soort comfort
Op de planning staat nu de auto verlagen en de stripjes in kleur, en natuurlijk de remmen enz.
bak schakeld nog steeds perfect
Had echter laats een vervelend probleem:
Als de moter koud is ik wegrij en dan het gas bij 2000 rpm vasthoud valt de moter compleet weg alsof hij geen benzine meer krijgt, als ik dan gas bijgeef reageerd hij daar niet op, pas als de moter weer rond de 1k rpm zit gaat hij opeens weer er vandoor als het ware of als ik eerst gas loslaat. maar zodra ik bij de 2 k rpm komt hetzelfde verhaal weer terug. Boven de 2500 rpm nergens last van. na 5 min rijden is dit probleem weg en rijd de auto weer goed.
Na 6 sensoren te hebben losgehaald 1 voor 1 was het probleem er nog, en tijd om de auto uit te lezen . Lambda bleek half dood te zijn (was een die ik nog niet had losgehad) deze gaf niet meer dan 0,13 volt aan. Als het meezit heb ik eerdaags trouwens zelf een kastje om alles kunnen uitlezen. Deze dus losgehaald en sindsdien rijd de auto weer prima, maffe ding rijd zonder een lamdab prims iets minder vermogen maar bijna niet merkbaar. Volgende week sowieso een nieuwe halen.
afgelopen zaterdag de auto een paar nieuwe sloffen kado gedaan:
Aez xylo met toyo proxxes rondom (195-40-16) en het rijd heerlijk, iedereen zit altijd te mekkeren over platte bandjes maar ik vind ze comfortabeler dan eerst het is wel een ander soort comfort
Op de planning staat nu de auto verlagen en de stripjes in kleur, en natuurlijk de remmen enz.
Last edited by Drake on TueJan22, 2008 12:51:03 PM, edited 1 time in total.
Hey Chris, je velgen zagen er echt heel top uit!
Dat heb jij weer mooi bekeken.
Wel uitkijken met fileparkeren langs het stoeprandje
Tzt ben ik wel benieuwd naar foto's van je gestraalde klauwen, het klinkt wel goed.
Dat heb jij weer mooi bekeken.
Wel uitkijken met fileparkeren langs het stoeprandje
Tzt ben ik wel benieuwd naar foto's van je gestraalde klauwen, het klinkt wel goed.
K' heb drie Citroëns, hele mooooie.
Een gele, een goude en een rooooie.
Winaar Le Citron Pressé 2012, categorie equipe met de grootste / mooiste bagage
Een gele, een goude en een rooooie.
Winaar Le Citron Pressé 2012, categorie equipe met de grootste / mooiste bagage
Velgen zijn inderdaad errrg mooi!!!
wees er zuinig op
Rode klauwen hadden er opzich wel achter gestaan, alleen volgens mij hou je die nooit lang mooi rood
wees er zuinig op
Rode klauwen hadden er opzich wel achter gestaan, alleen volgens mij hou je die nooit lang mooi rood
=Ceristmo wrote:Zonder Ph.1 geen 2 en 3....De Ph.1 is de moeder aller AX'en. De geboorte. De start. Het begin. En helemaal het einde. De Alfa en de Omega. Je kunt een Ph.2 niet waarderen zonder de Ph.1 een warm hart toe te dragen.
Op de zevende dag rustte God niet. Toen schetste Hij het ontwerp voor de Ph.1 AX (GT).
Browny wrote::shock: Dat zag er netjes uit kerel! Ik kijk naar de velgen, nee, dat is zeker chris niet, zie ik ineens in m'n ooghoek een handje omhoog gaan, was het hem wel.
Zat ook zo van, hee een ax wacht... dat is ivar!.
En hij gaat ook zeker omlaag maar ik ben er nog niet helemaal over uit
Bedoeling is dat hij 3-4 cm omlaag gaat, maar ik wil het karakter niet al teveel veranderen en hij moet nog redelijk comfortable blijven. hoe rijd de kw setup eigenlijk?
Net vast bezig geweest met 1 van de klauwen en deze min of mee roestvrij gemaakt, coaten gaat niet door gezien ik de klauwen niet kan stralen, de rubbers zitten vastgelijmed en willen niet los zonder dat ik ze moet slopen en die kunnen absoluut niet tegen straalzand, ze worden nu dus gewoon goud/brons gespoten.
Oja bijna vergeten , dit is alweer de 3000'ste! post!
op naar de 4k dan maar
Oja bijna vergeten , dit is alweer de 3000'ste! post!
op naar de 4k dan maar
-
- AX liefhebber
- Posts: 483
- Joined: SunAug29, 2004 8:30:15 PM
- Location: Harderwijk
- Contact:
Klauwen blijken van een 206 te zijn..... met 247mm remmen
ofwel ik heb verkeerde klauwen . Dus eerdaags maar weer terug naar de sloop om goede te halen
verder net de lambda vervangen, en het werd als snel duidelijk waarom hij het niet meer correct deed
het stukje zat gewoon los in het uitlaatspruitstuk, stond al te kijken toen ik de lambda eruit haalde:"hier mist iets...."
Oja ook maar eens een nieuwe camera gekocht, die dingen koste echt geen drol mee, dus geen blurry foto's meer
ofwel ik heb verkeerde klauwen . Dus eerdaags maar weer terug naar de sloop om goede te halen
verder net de lambda vervangen, en het werd als snel duidelijk waarom hij het niet meer correct deed
het stukje zat gewoon los in het uitlaatspruitstuk, stond al te kijken toen ik de lambda eruit haalde:"hier mist iets...."
Oja ook maar eens een nieuwe camera gekocht, die dingen koste echt geen drol mee, dus geen blurry foto's meer
Vandaag maar eens de "correcte" remklauwen gehaald.
Een peugeot 206 GT.... Uche kuche... Partner ontdaan van zijn ho-ijzers
(ter info de 206 gti en de partner en nog heel wat andere psa producten hebben dezelfde klauwen/schijven enige verschil is dat ze voor de laatste een heel stuk meer rekenen)
Gaat hier om bosch klauwen welke gebruikt zijn vanaf 2000.
Ik heb nu ook eindelijk geleerd wat de nummertjes inhouden op de klauw:
B.v
54: Diameter cylinder.
22: dikte schijf .
Klauwen/blokken op een rij
Een peugeot 206 GT.... Uche kuche... Partner ontdaan van zijn ho-ijzers
(ter info de 206 gti en de partner en nog heel wat andere psa producten hebben dezelfde klauwen/schijven enige verschil is dat ze voor de laatste een heel stuk meer rekenen)
Gaat hier om bosch klauwen welke gebruikt zijn vanaf 2000.
Ik heb nu ook eindelijk geleerd wat de nummertjes inhouden op de klauw:
B.v
54: Diameter cylinder.
22: dikte schijf .
Klauwen/blokken op een rij
Last edited by Drake on TueJan22, 2008 12:52:43 PM, edited 2 times in total.
-
- AX liefhebber
- Posts: 483
- Joined: SunAug29, 2004 8:30:15 PM
- Location: Harderwijk
- Contact:
Soow, dat ziet er toch wel wat anders uit dan wat ze onder een AX hangen.
Van de week heb ik een erg leuk pakketje van Valeo ontvangen met twee schijfjes voor de GT met een diameter van 258mm, maar dat haalt het toch bij lange na niet hierbij
Van de week heb ik een erg leuk pakketje van Valeo ontvangen met twee schijfjes voor de GT met een diameter van 258mm, maar dat haalt het toch bij lange na niet hierbij
K' heb drie Citroëns, hele mooooie.
Een gele, een goude en een rooooie.
Winaar Le Citron Pressé 2012, categorie equipe met de grootste / mooiste bagage
Een gele, een goude en een rooooie.
Winaar Le Citron Pressé 2012, categorie equipe met de grootste / mooiste bagage