Martijn aka Duck Foot (AX 1.4 D '95)
Moderator: webmasters
Martijn aka Duck Foot (AX 1.4 D '95)
Hoi iedereen,
Ik ben dus Martijn oftewel Duck Foot. Heb de afgelopen 2 jaar in Portugal gewoond en gewerkt en sinds kort weer terug in Nederland (sinds oktober).
Als eerste in Portugal op zoek gegaan naar een autootje, kon kiezen uit een Rover 111 (??) of een AX 1,4D. Keuze snel gemaakt natuurlijk. Het is er eentje uit 1995 en is daar onder de zon geboren, weinig roest etc. maar wel de verf naar de k*****.
Ik kijk al een tijdje mee op het forum oa. de how to's om zelf een beetje te knutselen (achterremcylinder, trommel en blokken vervangen) en op de planning staat de waterpomp. Verder weinig te klagen.
Ik rijd nu nog op Portugees kenteken (handig voor hard rijden) maar in de loop van volgende week is dat ook voorbij. Baal als een stekker over het verschil in wegenbelasting Portugal=8,48 per jaar NL=100,00 per 3 maanden.
Voor de mensen die er 11 maart zijn tot dan!
Gr Duck Foot.
Ik ben dus Martijn oftewel Duck Foot. Heb de afgelopen 2 jaar in Portugal gewoond en gewerkt en sinds kort weer terug in Nederland (sinds oktober).
Als eerste in Portugal op zoek gegaan naar een autootje, kon kiezen uit een Rover 111 (??) of een AX 1,4D. Keuze snel gemaakt natuurlijk. Het is er eentje uit 1995 en is daar onder de zon geboren, weinig roest etc. maar wel de verf naar de k*****.
Ik kijk al een tijdje mee op het forum oa. de how to's om zelf een beetje te knutselen (achterremcylinder, trommel en blokken vervangen) en op de planning staat de waterpomp. Verder weinig te klagen.
Ik rijd nu nog op Portugees kenteken (handig voor hard rijden) maar in de loop van volgende week is dat ook voorbij. Baal als een stekker over het verschil in wegenbelasting Portugal=8,48 per jaar NL=100,00 per 3 maanden.
Voor de mensen die er 11 maart zijn tot dan!
Gr Duck Foot.
welkom
was gezellig vandaag op de meeting en we hebben ons wel even verbaast over je nummerplaat
was gezellig vandaag op de meeting en we hebben ons wel even verbaast over je nummerplaat
=Ceristmo wrote:Zonder Ph.1 geen 2 en 3....De Ph.1 is de moeder aller AX'en. De geboorte. De start. Het begin. En helemaal het einde. De Alfa en de Omega. Je kunt een Ph.2 niet waarderen zonder de Ph.1 een warm hart toe te dragen.
Op de zevende dag rustte God niet. Toen schetste Hij het ontwerp voor de Ph.1 AX (GT).
Je laat de Benfica nummerplaathouders toch wel zitten?
Leuk item!
Aan het exterieur heb je idd nog wel wat werk, maaaarrr, het grilletje hoef je niet te pimpen
Leuk item!
Aan het exterieur heb je idd nog wel wat werk, maaaarrr, het grilletje hoef je niet te pimpen
K' heb drie Citroëns, hele mooooie.
Een gele, een goude en een rooooie.
Winaar Le Citron Pressé 2012, categorie equipe met de grootste / mooiste bagage
Een gele, een goude en een rooooie.
Winaar Le Citron Pressé 2012, categorie equipe met de grootste / mooiste bagage
Tuurlijk laat ik de Benfica, Lisboa plaat erop zitten. Ik zie het een beetje als de roots van mijn auto, beetje hetzelfde als de Japanse AX.
Verder wordt ik wel vaker aangezien als Pool met mijn kenteken, zelfs toen ik laatst door de douane aan de kant werd gezet dachten ze dat het Pools was
Gr Duck Foot
Verder wordt ik wel vaker aangezien als Pool met mijn kenteken, zelfs toen ik laatst door de douane aan de kant werd gezet dachten ze dat het Pools was
Gr Duck Foot
-
- AX Spaster Mammer
- Posts: 7633
- Joined: MonJan31, 2005 3:35:30 PM
Nou ik gister naar de APK, mooi niet goedgekeurd
Dat word weer een weekendje sleutelen...
*Om een vreemde rede doet mijn kentekenplaat verlichting het niet meer - lampjes gecontroleerd en zijn ok, geen zekeringen kapot
*Remslangen voor moeten worden vervangen (en terecht! ziet er niet uit)
*Nieuwe handrem kabel (vandaag gehaald, met 2 nieuwe naafmoeren)
*Mijn linker koplamp voor geeft geen goed lichtbeeld ??!! Het is een nieuwe koplamp met een H4 fitting, vandaag maar een nieuw lampje erin gezet maar of dat verschil gaat maken)
*Bij mijn fusee, fuzzy, fusie ?? kogel zijn de hoesjes kapot en moet ook vervangen worden
Maaar verder is ie in orde hoor
Op zich ook wel grappig, je Nederlandse kenteken moet erop zitten om goedgekeurd te worden maar zover ik weet mag je niet zonder geldige APK ermee over de weg.
Gr Duck Foot
Dat word weer een weekendje sleutelen...
*Om een vreemde rede doet mijn kentekenplaat verlichting het niet meer - lampjes gecontroleerd en zijn ok, geen zekeringen kapot
*Remslangen voor moeten worden vervangen (en terecht! ziet er niet uit)
*Nieuwe handrem kabel (vandaag gehaald, met 2 nieuwe naafmoeren)
*Mijn linker koplamp voor geeft geen goed lichtbeeld ??!! Het is een nieuwe koplamp met een H4 fitting, vandaag maar een nieuw lampje erin gezet maar of dat verschil gaat maken)
*Bij mijn fusee, fuzzy, fusie ?? kogel zijn de hoesjes kapot en moet ook vervangen worden
Maaar verder is ie in orde hoor
Op zich ook wel grappig, je Nederlandse kenteken moet erop zitten om goedgekeurd te worden maar zover ik weet mag je niet zonder geldige APK ermee over de weg.
Gr Duck Foot
Word weekendje sleutelen dus!
Het valt opzich nog wel mee toch? Geen echte hele grote dingen.
Dus je rijd nu met nederlands kenteken?
Het valt opzich nog wel mee toch? Geen echte hele grote dingen.
Dus je rijd nu met nederlands kenteken?
=Ceristmo wrote:Zonder Ph.1 geen 2 en 3....De Ph.1 is de moeder aller AX'en. De geboorte. De start. Het begin. En helemaal het einde. De Alfa en de Omega. Je kunt een Ph.2 niet waarderen zonder de Ph.1 een warm hart toe te dragen.
Op de zevende dag rustte God niet. Toen schetste Hij het ontwerp voor de Ph.1 AX (GT).