Mijn linker stuurkogelhoes is kapot (volgens mij kan ik die zelf vervangen met een nieuwe, even kopen bij Citro?ndealer)
Mijn rechter aandrijfashoes is gescheurd. Deze moet of vervangen worden of geplakt. Het plakken lukt niet goed. Weet iemand waar ik een overhoes oid. kan kopen?
Iemand tips om de auto door de apk te krijgen zonder teveel kosten? Ik moet donderdag weer op....
Voor wat betreft aandrijfashoezen zou ik originele hoezen willen adviseren. Bij een andere auto heb ik namelijk erg slechte ervaringen opgedaan met vervangingsspul.
Succes!
Overhoes? Is dat het lapmiddel dat je er op wilt plakken?
Let er trouwens op dat er niet te veel vet uit de homokineet is gelopen. Te wenig verkort de levensduur van je aandrijfas. En uitgeslingerd vet maakt ook je velgen smerig...
Zo?n andere aandrijfas klinkt goed. Maar volgens mij is dat ontzettend veel werk. Helemaal dat uitlijnen. Heeft iemand ervaring met het vervangen van een aandrijfas? En het vervangen van een stuurkogel(rubber)?
hoelang kun je eigenlijk met een kapotte aandrijfas rijden?> De mijne maakt sinds zondag ochtend ook een tikkend geluid... ik denk dat de eerste ONKOSTEN eraan zitten te komen maar valt nie tegen na 1 jaar onderhoudsvrij te hebben gereden
AX_POWAH wrote:hoelang kun je eigenlijk met een kapotte aandrijfas rijden?> De mijne maakt sinds zondag ochtend ook een tikkend geluid... ik denk dat de eerste ONKOSTEN eraan zitten te komen maar valt nie tegen na 1 jaar onderhoudsvrij te hebben gereden
ps graag geschatte afstand...
groetjes AX powah
hmm als ie ophoud met tikken moet je uit gaan kijken . afstanden zijn niet te zeggen. ligt aan je rijstijl. vervang hem gewoon zo snel mogelijk
groetjes
denny
Don't walk behind me, I may not lead. Don't walk in front of me, I may not follow. Just walk beside me and be my friend.
Gerbrand wrote:Zo?n andere aandrijfas klinkt goed. Maar volgens mij is dat ontzettend veel werk. Helemaal dat uitlijnen. Heeft iemand ervaring met het vervangen van een aandrijfas? En het vervangen van een stuurkogel(rubber)?
minder werk als een as hoesje vervangen, wat dan moet de as er toch af,
er schijnen tegenwoordig wel vervangingshoezen te zijn die je erop kan ritsen.
AX_POWAH wrote:hoelang kun je eigenlijk met een kapotte aandrijfas rijden?> De mijne maakt sinds zondag ochtend ook een tikkend geluid... ik denk dat de eerste ONKOSTEN eraan zitten te komen maar valt nie tegen na 1 jaar onderhoudsvrij te hebben gereden
ps graag geschatte afstand...
groetjes AX powah
Kameraad van me heeft er 2 jaar mee doorgereden, en toen de auto verkocht. Zuinig is ie er nooit op geweest, dus ik denk dat het wel wat hebben kan. 't was trouwens een 1.0