Kevin.broke (AX 1.5D/S.Y. Korando/Suzuki Swift Cabrio)
Moderator: webmasters
-
- AX Spaster Mammer
- Posts: 7633
- Joined: MonJan31, 2005 3:35:30 PM
-
- AX Spaster Mammer
- Posts: 7633
- Joined: MonJan31, 2005 3:35:30 PM
...eindelijk een keer alleen op een lege weg en tijd/zin/gelegenheid om een paar testjes te doen met de snelste 1.5D van de club Uiteraard bewijsmateriaal verzameld met m'n telefoon, nu nog ff een manier verzinnen om dat er allemaal af te krijgen.
alweer bijna 283.500 km en laatst toch nog 65,6 pk'tjes schoon aan de haak, best netjes al zeg ik 't zelf.
Helaas regende het lichtjes en had ik dus gruwelijke moeite om van de plek te komen (zowel in 1 als 2 voorzichtig moeten zijn met het gas ivm wielspin), toch een 0-100 binnen 14 seconden rond neer kunnen zetten. Als het droog is kan dat dus z?ker sneller dan die opgegeven 13,7!
Had tijdens die 0-100 overigens wel wat wind mee, dat moet ik erbij zeggen.
Daarna wind vol in de flank, toch nog ff doorgetrapt op dat befaamde stukje A9... denk dat flankwind toch nog scheelt want zat al bijna op het 100 stuk en heb toen maar een foto gemaakt van 175 km/h
En beter wordt 't NIE zonder turbo!
alweer bijna 283.500 km en laatst toch nog 65,6 pk'tjes schoon aan de haak, best netjes al zeg ik 't zelf.
Helaas regende het lichtjes en had ik dus gruwelijke moeite om van de plek te komen (zowel in 1 als 2 voorzichtig moeten zijn met het gas ivm wielspin), toch een 0-100 binnen 14 seconden rond neer kunnen zetten. Als het droog is kan dat dus z?ker sneller dan die opgegeven 13,7!
Had tijdens die 0-100 overigens wel wat wind mee, dat moet ik erbij zeggen.
Daarna wind vol in de flank, toch nog ff doorgetrapt op dat befaamde stukje A9... denk dat flankwind toch nog scheelt want zat al bijna op het 100 stuk en heb toen maar een foto gemaakt van 175 km/h
En beter wordt 't NIE zonder turbo!
-
- AX Spaster Mammer
- Posts: 7633
- Joined: MonJan31, 2005 3:35:30 PM
-
- AX Spaster Mammer
- Posts: 7633
- Joined: MonJan31, 2005 3:35:30 PM
Ws gaat de AX toch helemaal vervangen worden voor iets groters (wel weer een Citroën.. Lijkt erop dat het een XM V6 wordt!).
Wat zal ik hier eens voor gaan vragen op mp? Graag suggesties
Biedingen vanuit de club zijn ook welkom dus, en inruilen op een goedkope ph1 1.4d (met bijbetaling van uwe zijde) is ook mogelijk.
Wat zal ik hier eens voor gaan vragen op mp? Graag suggesties
Biedingen vanuit de club zijn ook welkom dus, en inruilen op een goedkope ph1 1.4d (met bijbetaling van uwe zijde) is ook mogelijk.
Last edited by kevin.broke on WedMar07, 2007 2:12:37 PM, edited 1 time in total.
-
- AX Spaster Mammer
- Posts: 7633
- Joined: MonJan31, 2005 3:35:30 PM
-
- AX Spaster Mammer
- Posts: 7633
- Joined: MonJan31, 2005 3:35:30 PM
heb jij geen palletje op je schaal zitten dan?
volgens mij kan mijn wijzer niet onder de 10 km/h.
maar goed, daar gaat 't niet om, m'n dieseltje loopt gewoon loeihard and I'm proud of it
heb er een XM V6 bij met wat motorische problemen (warmloper gehad). Afh van hoeveel werk het is ga ik 'm repareren of slopen (leer/lm-velgen is meer waard dan de aanschafwaarde).
wil ik er zelf mee gaan rijden dan moet ik m'n AX wel weg doen, anders kom ik niet rond nl...
volgens mij kan mijn wijzer niet onder de 10 km/h.
maar goed, daar gaat 't niet om, m'n dieseltje loopt gewoon loeihard and I'm proud of it
heb er een XM V6 bij met wat motorische problemen (warmloper gehad). Afh van hoeveel werk het is ga ik 'm repareren of slopen (leer/lm-velgen is meer waard dan de aanschafwaarde).
wil ik er zelf mee gaan rijden dan moet ik m'n AX wel weg doen, anders kom ik niet rond nl...
-
- AX Spaster Mammer
- Posts: 7633
- Joined: MonJan31, 2005 3:35:30 PM
-
- AX Spaster Mammer
- Posts: 7633
- Joined: MonJan31, 2005 3:35:30 PM
Komt nog komt nog komt nog... Hij gaat wel uit elkaar.
Er is nog wat werk aan en bij elkaar komen de kosten op +/- 4000-4500 euro. Teveel voor een XM V6 van '96, terwijl bijv. het leren interieur en velgen+banden wel netjes zijn. Hij staat nu zelfs op wintervelgen en banden, dus die houd ik ook apart.
Een andere XM zal zeer waarschijnlijk volgen...
Er is nog wat werk aan en bij elkaar komen de kosten op +/- 4000-4500 euro. Teveel voor een XM V6 van '96, terwijl bijv. het leren interieur en velgen+banden wel netjes zijn. Hij staat nu zelfs op wintervelgen en banden, dus die houd ik ook apart.
Een andere XM zal zeer waarschijnlijk volgen...
-
- AX Master
- Posts: 1909
- Joined: WedAug16, 2006 8:43:43 PM
- Location: Haarlem // Zandvoort
- Contact:
Motorrijbewijs
He Kevin,
Heb je al je motorrijbewijs gehaald dan !!!!!!!!!!!!!
gr Mr Dean
Heb je al je motorrijbewijs gehaald dan !!!!!!!!!!!!!
gr Mr Dean
Saxo style is sexy style....
-
- AX Spaster Mammer
- Posts: 7633
- Joined: MonJan31, 2005 3:35:30 PM
Hey,
ik heb 4 lesjes gehad en had daarna te weinig tijd.. 't schiet niet op iig. Misschien ff een rappe cursus in m'n zomervakantie.. van een week
XM is idd een erg fijne auto, heb gewoon wat meer ruimte nodig eigenlijk. Een Break vind ik niet mooi maar lijkt toch wel erg praktisch te zijn, aangezien ik vaak een hoop spullen versjouw (P.A. enzo, ook weleens in een dubbelassertje). En een hogere kruissnelheid in stilte is ook wel een strak plan.
Verder AX-updates: Ontdekte afgelopen weekend toch weer olielekkage aan m'n cilinderkop, op zich niet erg voor hoe hij loopt maar wel verdomd irritant. Vervelend genoeg drukt ie de olie er vooral uit na een stevige rit, wat duidt op een lek van de cilinder naar het oliekanaal. Ga ff bedenken of ik misschien een bypass kan maken voor de oliedistributie en binnenkort dus n?g een keer de koppakking vervangen. Waarschijnlijk komt er dan ook een dikkere koppakking tussen, want een lek van cilinder naar oliekanaal is een direct gevolg van hoge druk, en ik heb v??l compressie. Doe dan ook ff de koppeling en dan kan dit AXje naar z'n nieuwe eigenaar... Karretje gaat naar alle waarschijnlijkheid naar MonaGTI (voor een vriendenprijsje dus).
Oh ja: Hij stond vanochtend op 286500 ofzo, dus ik heb al meer dan 20K met dit bakkie gereden..
ik heb 4 lesjes gehad en had daarna te weinig tijd.. 't schiet niet op iig. Misschien ff een rappe cursus in m'n zomervakantie.. van een week
XM is idd een erg fijne auto, heb gewoon wat meer ruimte nodig eigenlijk. Een Break vind ik niet mooi maar lijkt toch wel erg praktisch te zijn, aangezien ik vaak een hoop spullen versjouw (P.A. enzo, ook weleens in een dubbelassertje). En een hogere kruissnelheid in stilte is ook wel een strak plan.
Verder AX-updates: Ontdekte afgelopen weekend toch weer olielekkage aan m'n cilinderkop, op zich niet erg voor hoe hij loopt maar wel verdomd irritant. Vervelend genoeg drukt ie de olie er vooral uit na een stevige rit, wat duidt op een lek van de cilinder naar het oliekanaal. Ga ff bedenken of ik misschien een bypass kan maken voor de oliedistributie en binnenkort dus n?g een keer de koppakking vervangen. Waarschijnlijk komt er dan ook een dikkere koppakking tussen, want een lek van cilinder naar oliekanaal is een direct gevolg van hoge druk, en ik heb v??l compressie. Doe dan ook ff de koppeling en dan kan dit AXje naar z'n nieuwe eigenaar... Karretje gaat naar alle waarschijnlijkheid naar MonaGTI (voor een vriendenprijsje dus).
Oh ja: Hij stond vanochtend op 286500 ofzo, dus ik heb al meer dan 20K met dit bakkie gereden..