voor mezelf, voor Tankdriver en voor misch. nog meer leden

Online meeting-place voor alle off-topic zaken en wat je toch graag kwijt wil.

Moderators: Rock's, webmasters

Post Reply
DuFF
AXtremist
AXtremist

voor mezelf, voor Tankdriver en voor misch. nog meer leden

Post by DuFF »

ik heb van die leuke tshirts en stickers.

met het logo van de politie.

maar met een andere tekst.

zoals

CORRUPT

KORT LONTJE

E.d.

nou mag de politie deze tshirts in beslag nemen, en een boete uitschrijven.

varrieerd tussen de 100 en 250 euro.

kortom, ik ga dit tshirt maar is ONDER een trui dragen :oops:

en die sticker gaat maar van mijn achterruit :(

Tankdriver, jij hebt deze shirts ook.... pas alsjeblieft op bij deze. :x

irritante wetsdienaartjes vinden altijd wel weer een reden om een als grapje bedoeld tshirt of sticker tot een pittige boete en inbeslagname te laten verlopen....

ik ga maar is een naaktfoto van Beatrix op een shirt printen :)
Spreken is goud, Ductape is zilver.

Rock's
AX super weirdo
AX super weirdo

Post by Rock's »

Ik zag in het Large boek (catalogus van voornamelijk rock spullen) een shirt met de text

Duff

Of dat van militaire dienst. --> hokje geschikt --> Hokje ongeschikt aangevinkt

en heel veel andere....
Image

TA..tata..TA..tata..Tah..tadaaaaaaaaaaaaah

Popmart
AX Master Spammer
AX Master Spammer

Post by Popmart »

Ik ken een jongen die al een boete heeft gehad voor zo'n shirtje

DuFF
AXtremist
AXtremist

Post by DuFF »

ja oke zoiets kan nog. dat is gewoon humor.

maar bespottende tshirts met grapjes over de politie mogen dus niet meer.

word streng bekeurd. :(

even van een site geknipt:

08-07-2006 Politie Kerkrade heeft te kort lontje...

Opnieuw een succes in de strijd tegen het alsmaar voortdurende onrecht waarmee Roda supporters in toenemende mate geconfronteerd worden. FP'er Richie werd gisteren door de politierechter vrijgesproken nadat hij was opgepakt voor het dragen van een "corrupt" t-shirt. Hij werd overigens bijgestaan door Mr. Jegers van van Geelkerken advocaten.

T-shirt Roda-fan ludiek protest of flagrante belediging?

Een blauw T-shirt met de opdruk ?corrupt? en de o in de vorm van het politielogo. Ludiek protest of flagrante belediging? Zes agenten uit Parkstad namen er aanstoot aan en pakten Roda-supporter Richie Aspers op. Deze weigerde de schikking van 160 euro te voldoen en liet het finale oordeel gisteren over aan de politierechter. Eigenlijk was hij het spuugzat. Als lid van het Fanproject was Richie Aspers (32) ontstemd over de in zijn ogen ?discriminerende? bejegening door de politie. ?Altijd weer zijn alleen de supporters van het Fanproject de klos.? Utrecht-Roda, alleen de bus van het Fanproject werd teruggestuurd. Bij Vitesse hadden agenten het ook al op hen gemunt. En ja, de massale aanhouding v??r het bekerduel Ajax-Roda was natuurlijk de bekende druppel. De Landgravenaar kon vlak na het Arena-voorval de verleiding niet weerstaan om in de Kerkraadse stamkroeg het vermaledijde blauw shirt - maatje XL - voor een tientje te kopen. ?Puur om mijn ongenoegen kenbaar te maken.? Die opwelling kwam hem op 25 maart duur te staan. ?V??r en tijdens die wedstrijd was er nog niks aan de hand.? Met het shirt over zijn jas kon hij ongehinderd rondlopen. ?Na het duel stopte ineens een politiebusjes, sprongen zes agenten eruit en werd ik tegen de muur geduwd. Daarna hebben ze me naar het bureau gebracht en is proces-verbaal opgemaakt wegens het opzettelijk beledigen van de zes politieagenten.?

?Lontjes agenten waren te kort?

Aspers kan achteraf de boosheid van de agenten wel begrijpen. ?Maar ik heb nooit de intentie gehad om te beledigen of een verband te leggen met steekpenningen. Het was meer een kwestie van ongenoegen uiten. Ik heb ook niet geprovoceerd, agenten bewust op de tekst gewezen. Ik heb er alleen maar mee rondgelopen.? De officier vindt niettemin dat er sprake is van opzettelijk grieven en dus van een misdrijf. Ze eiste 160 euro boete of drie dagen zitten. Politierechter Quaedvlieg toonde echter compassie. ?Het woord corrupt in combinatie met het logo kan niet van toepassing zijn op individuele agenten.? Blijft over de vraag of er sprake is van opzettelijk beledigen. Zijn fatsoensnormen overschreden? Hoe zit het met het incasseringsvermogen van agenten? ?Gezien de context waarin een en ander zich heeft afgespeeld, vind ik dit niet beledigend?, aldus de rechter. ?Lontjes moeten niet kort zijn, maar zijn in deze zaak bij de agenten toch iets te kort geweest.? Vrijspraak dus.

En het Limburgs Dagblad verscheen ook een column over dit onderwerp

T-shirt

Wat ik er precies op ga zetten, weet ik nog niet. Maar reken maar dat u mij vandaag in een blauw T-shirt ziet flaneren. Net zolang totdat ik de politie tegen kom. Zes stoere agenten sloegen een Landgravenaar in de boeien omdat hij rondliep in een blauw T-shirt met de opdruk ?corrupt? en de o in de vorm van het politielogo. Tikje overgevoelig, vond ook de rechter. Die agenten moeten nodig afharden. Ik heb de watervaste stiften al klaar liggen. Nu nog een sjabloontje met het politielogo en ik kan aan de slag. Wat zouden ze vinden van Kort Lontje? Geen agent die het doorheeft, vrees ik. Macho?s dan? Met Watjes - ook die a moet tot het politielogo te verbouwen zijn - boek ik volgens mij meer resultaat.

Mietjes? Dat is solliciteren naar een hardhandige arrestatie en eenzame opsluiting met water en brood. En dat voert toch wat ver. Zelfs als het voor de goede zaak is. En onder het motto: dat T-shirt past ons allemaal.

thommes
AX liefhebber
AX liefhebber

Post by thommes »

Ik vind t allemaal maar krom, puta madre mag wel op een shirt, is toch ook allemaar best obsceen en provocerend, maarja... nederland gaat toch langzaamaan naar de haaien dus wat doen we eraan he :roll:
**Stay Tuned**
Image
Image

Popmart
AX Master Spammer
AX Master Spammer

Post by Popmart »

Popmart wrote:Ik ken een jongen die al een boete heeft gehad voor zo'n shirtje
Duff wrote: heel verhaal over Roda supporter

Die gast bedoelde ik!

kevin.broke
AX Spaster Mammer

Post by kevin.broke »

dan moet je het logo een beetje wijzigen, of weghalen en alleen de letters erop. mogen ze niks doen... behalve h??l goed je auto controleren op andere problemen :D

DuFF
AXtremist
AXtremist

Post by DuFF »

heb het er gister nog afgehaald.

moet er nog iemand tshirts kopen?

ik heb er 1 met 'KORT LONTJE'

en 1 met 'HOOLIGAN' en dan bij beide is de 1e o, de o met het politielogo.

:D

Post Reply