Aanvraag: Howto

Alles aan de buitenzijde van de AX (spiegels, gril, bumpers enz)

Moderator: webmasters

Post Reply
Mrax
AX driver
AX driver

Aanvraag: Howto

Post by Mrax »

Beste Ax club leden

Ik zit met een kleine vraagje en wou daarbij een howto aanvragen als dat mogelik is....

Als ik de moterkap open doed en achter bij de rechter en linker koplamp kijk is daar aan de ene kant nog een klein plekje maar aan de andere kant en grotere plek roest:(
Kreeg te horen dat het een vaste kwaal is bij ax omdat daar water blijft liggen.

maar nu is mijn vraag hoe kan ik dat nu het beste oplossen omdat hij aan de ene kant al bijna door is :( en aan de andere kant beginned maar daar wil ik ook meteen wat aan doed voordat het net zo erg wordt als de andere kant

hoop dat er een howto geplaats kan worden met vriendelijke groet

Mr.AX

DuFF
AXtremist
AXtremist

Post by DuFF »

geen howto, wel een uitleg.

eerst het roest wegsteken/schrapen met een platte schroevendraaier oid, vervolgens goed opschuren tot de roest echt goed weg is.

daarna met of een glasvezelmatje het gat dichtplakken, of er een nieuw plaatje in (laten) lassen. en hierover vervolgens een roestwerend middeltje smeren/spuiten. ook via de wielkast uiteraard. dus van bijde kanten. en hierover weer een laagje lak.

en klaar is kees :)
Spreken is goud, Ductape is zilver.

Glenn@nl
AX Master Spammer
AX Master Spammer

Post by Glenn@nl »

En die roest komt niet door water wat blijft liggen... maar door steenslag in de wielkast! dat punt is namelijk niet bedekt door plastic volgens mij...

Bescherm het dus ook goet vanaf die kant met een dikke laag tectielschuim ofzo?

Post Reply